/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 2 - dioder/Fælge
Fra : Partt_D10
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 01-09-05 20:16

Er det egentlig lovligt at køre rundt med dioder indvendig i sin bil?
Hvordan får man fælgen til at køre baglæns rundt eller i hvert fald står stille et sekund, det ser jo for cool ud?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-09-05 20:22

Du kan have hvad slags lys du vil inne i bilen.Det er ikke fælgen der står stille ,men hjulkapslene det er lejer på.
alimak

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 01-09-05 20:25

Nogle dioder er lovlige... dvs. de små.. som blot lyser dit indstrumentbrædt op.. dem må du gerne havde.
Men dioder som er lavet til at lyse ud af bilen, de er ikke lovlige. Grundet, at det kan ligne en politi eller ambulence...
Eller...simpelthen forstyre dine medbilister.

Ang fælgen. det er nok blot synsbedrag.
Eks. en propel på en helikopter, kan se ud somom den ikke drejer rundt.. men er blot fordi det går stærkt.

Kommentar
Fra : Partt_D10

Dato : 01-09-05 20:26

Tak for svarene.. Så må jeg sku ud og investere i nogle dioder:)

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 01-09-05 20:33

Dioder indvendigt i bilen er lovligt, hvis det ikke frembringer lys ud af vinduerne, og hvis det ikke genere ved kørelse i mørke.
Den felg der "stå stiller" er en felg med spinner, alle dækfirmaer sælger disse, men tag nu rigeligt med penge med

Kommentar
Fra : Partt_D10

Dato : 01-09-05 20:35

Et bud på hvad prisen på dette kunne være? Er det spinnen man køber og montere på sine egne fælger?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-09-05 20:37

Lige et råd.
Lysdioder er dyre.
Hvis du selv kan svinge en loddekolbe,
sidder der altså 5 stk. i så'n en cykelbaglygte til 14,95.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 01-09-05 20:41

Jeg kender ikke eksakte pris, men de er dyre
det er komplet felg med spinner, spinner sidder faktisk bag ved egerne. Alle de fælge jeg har set med spinner, har felgen været forkromet, jeg ved ikke om det er dem du tænker på

Kommentar
Fra : Partt_D10

Dato : 01-09-05 20:41

Hehe.. Arbejde med hænderne er sku ikke lige min stærke side - desværre..
MEn kunne da være man lige sku skille sådan en fætter ad:P

Kommentar
Fra : Partt_D10

Dato : 01-09-05 20:43

Jo det er sådan noget i den dur jeg tænker på... Troede 'bare' det var noget med en aksel bag fælgen som sku slibes til/ned, og så vil man opnå den effekt..

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 01-09-05 21:17

måske du kan se nogle af priserne på www.thansen.dk

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-09-05 10:20

Jeg har købt et sæt indvendige dioder fra www.dioder.dk. Dem er jeg meget godt tilfreds med.
De sidder beskyttet i en lang bøjelig gummibeskyttelse så de er nemme at rette til og få til at lyse den rigtige vej.