/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Modtageforhold - Århus
Fra : refi
Vist : 1111 gange
100 point
Dato : 01-09-05 15:27

Jeg har et lille problem vedr. min datter (hun har et problem)

Hun har lige overtaget et NYT hus ved Århus.
KabelTV findes IKKE i området (og kommer ikke foreløbig)
Hvad er nødvændigt for at modtage de tyske "gratis" kanaler (RTL-Sat1-ARD-ZDF-Pro7 osv.)
Alle færdigpakker (CanalDigital og Viasat) indeholder en masse programmer, men ikke dem der skal bruges.
Vil de kunne modtages alligevel på deres paraboler?
Kan der opsættes parabol KUN til disse kanaler?
Har komplet parabol m. reciever men kan kun finde spanske og andre sydeuropæiske kanaler.
Hvilken satellit sender disse programmer?
Ydermere skal vel under alle omstændigheder bruges en TV2 antenne da de vel ikke sender pr. satelit.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 15:31

Din datters parabol skal drejes til 19,2 grader øst, der ligger satelitten astra, der er de gratis kanaler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-05 15:33

Hun skal bare have en ganske almindelig Analog parabol, og så kan man tage alle de tyske gratiskanaler fra Astra-sattellitterne på 19 grader Øst.

Hvis den parabol I har kun kan finde de spanske og sydeuropæiske, er det fordi parabolen bare skal drejes i en anden retning.
Jeg mener dem du nævner ligger på 13 gr. øst.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 15:39

Det lyder til I er ret enige på det område, og det var egentlig også min tanke at det var Astra.
Men hvad så med de danske kanaler - er nogen af dem med på Astra? Eller skal der virkelig sættes et helt batteri af antenner op?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 15:48

Der er ikke danske kanaler på Astra mere, så du er nød til at sætte antenner op, desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 16:29

Vil det så være muligt at få disse kanaler med i en Viasat eller CanalDigital-pakke.

Jeg kan umiddelbart ikke se de er indeholdt i nogen af deres pakker.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 16:37

På en alm. antenne kan du se dr 1 og tv2 og nogle steder kan man også se dr 2. På parabolen kan man hos Viasat og CanalDigital se dr 1 og dr 2. Alle andre kanaler hos Viasat og CanalDigital er betalingskanaler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 16:41

Jeg er helt på det rene med at det er betalingskaler...
Det der var min tanke var, om der OGSÅ er nogle gratiskanaler med oveni hatten - altså om den samme parabol kan fange de tyske kanaler.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-05 16:44

I dette spil har Viasat fået temmelig meget kritik for aldeles elendig behandling af kunderne. Jeg selv er Canal Digital bruger og udmærket tilfreds med dette. Canal digital kan tilbyder flere pakker. Kig lidt rundt på http://www.canaldigital.dk/templates_CD/OrderPackageStart.aspx?id=2395&csref=_GOO_120x120_1_2

De gamle analog astra recievere og skåle kan oftest købes for en slik i på www.dba.dk Sommetider foræres de væk!

TV2 kan du i Århus hente vha en stump ledning i tv'et idet sendestyrken fra Hadsten Senderen er ganske stor. En ganske almindelig VHF antenne vil jeg antage henter både DR + TV2 temmelig godt. Lidt af hængig af forholdende dog med det lille forbehold at en lille UHF antenne til TV2 kan komme på tale.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 16:48

Den samme parabol kan ikke fange de tyske gratiskanaler. Digital og Viasat skal vendes til 1 grad vest (sikke noget rod hva'?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 16:52

Kan du med den CanalDigital-pakke OGSÅ modtage de gratis tyske kanaler?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 16:54

Nej, de gratis er øst og de andre er vest, så du skal have to paraboler for at kunne tage begge dele

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 16:56

Ja det er noget rod.

I princippet skal bruges TDCs fuldpakke, men det kan ikke lade sig gøre.

Men det kan tilsyneladende heller ikke lade sig gøre at modtake de samme kanaler på anden vis uden en jungle af antenner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 17:00

på et tidspunkt havde vi to paraboler, det ser altså voldsomt ud på en etplans villa, vi har så fjernet den der tog på Astra, vi så ikke de tyske kanaler. Nu har vi overvejet om vi ikke også skal tage den anden ned, for vi har meldt alt fra,
vi blev så trætte af de lange reklameblokke og genudsendelser, )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-05 17:30

Hvis hun skal have Viasatpakken og tage TV3 og DR2 f.eks, skal der et ekstra hoved på parabolen, så den også kan tage 2 grad Vest, og kræver en modtager med kortlæser i.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-09-05 17:48

Til TV-folket

http://www.lyngsat.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 17:55

?????

Noget specielt man skal kigge efter på den side "jakjoe" ?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-09-05 18:02

Næh...kun oversigten over alle mulige kanaler og hvor de kan findes.
Kun til orientering, hvis det kan hjælpe i søgningen.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-05 18:05

refi, jeg prøver at opsummerer:

Du kan købe en rechiver hvor du kan have to kort i, en til kanal Digital og en til Viasat, dertil skal bruges en

parabolskærm med to hoveder, der vender mod 1-5 grader vest.

Endnu en parabolskærm der vender 19 grader øst, derpå kan du se de gratis tyske kanaler.

Den alm. tv antenne, hvor du kan se dr 1 og tv 2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-05 18:15

Ja..... Hun kommer nok desværre til at vælge.

Denne teknologiske vidunderverden står med et problem.....

Tysk eller alt andet - kolera eller pest.

Ny tanke:

Kan man finde de tyske kanaler på computer UDEN parabol - altså via nettet.........

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 18:28

Der må jeg melde pas, men det lyder da ikke umuligt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 18:35

http://www.rtl.de/index.php dette er linket til den ene tyske kanal, jeg syntes ikke jeg lige umiddelbart kan finde et sted, hvor man kan se tv, men måske du er bedre til tysk end jeg??

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 02-09-05 01:57

Tak for svaret Nordsted1.

Nej - jeg kan heller ikke se det skulle være muligt - Hun må vælge.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 07:41

selv tak,