/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
At finde en at rejse med...!
Fra : Thylle
Vist : 860 gange
50 point
Dato : 29-08-05 15:12

Hej alle...!

Har lige et nyt spørgsmål..!

Min kæreste er i australien i 5 mdr. og hun søger et sted hvor man kan finde andre rejsende i samme land, både dansker og andre, men hvor finder hun det...?

Hun vil gerne ud at se lidt, og håber derfor at komme i kontakt med en eller flere derned som er i samme situation som hende..! Kender du nogle nær melbourne, eller en hjemmeside hvor man kan finde nogle..:! ja så skriv det til mig.!

Mvh Thylle

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-05 15:15

Hun kunne jo besøge Den Danske Kirke. Den er et samligssted for danske på rejse. Min kammerat rejste for år tilbage rundt i Australien i 9 måneder og fandt rejsekammerater igennem kirken. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 15:18
Kommentar
Fra : acilia

Dato : 29-08-05 15:20
Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-05 15:22
Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 60 point
Dato : 29-08-05 15:56

Der er mange muligheder - f.eks. kan hun selv tage fra hostel til hostel med Premier-busserne. Der finder hun en masse andre (unge?) som hun med et åbent sind sagtens kan rejse/opleve med. Hvis kemien er der, rejser de nok sammen i lang tid -ellers ikke - og så er der jo mange andre.

Et alternativ er "Oz-Experience" - Hvor hun køber bustransport rundt i Australien - med andre fortrinsvis unge mennesker. Hver dag er der så stop ved seværdigheder på ruten, ligesom der stoppes ved forskellige hostels. Det er desværre ikke alle ting, der er lige store seværdigheder!
(Kan personligt ikke anbefale denne måde at rejse på i Australien, men i New Zealand virker det fint. Læs: Der rejser man med de samme mennesker i længere tid - modsat Australien(i befolkede områder), hvor det er temmeligt meget hop af/hop!)

Alternativt kan hun evt. købe en bil og sætte opslag op på hostels rundt om i byen - eller måske finde andre der mangler en rejsemakker eller 2?

Når/hvis hun skal ud på Fraser Island(Kan *varmt* anbefales) så samler de forskellige hostels (f.eks. Koala) folk i grupper på 8-9 stykker, der så sammen lejer en 4x4 og så ellers tager på "safari" på verdens største sandø! Det er spass...

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : tyrkietpigen

Dato : 30-08-05 13:05

prøv evt også at lave en landesøgning på www.udvandrerne.dk

eller www.danes-abroad.dk

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 15-09-05 08:32

Tak for svaret akaup.