/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundelufter
Fra : maafrandsen
Vist : 808 gange
20 point
Dato : 23-08-05 18:42

Hej.
vi har talt om at lade nabo drengen, (går i 6 klasse) gå en tur med vores golden retreiver matilde, indimellem, da min kærste arbejder på sjælland (vi bor i jylland) fra mandag til torsdag, og jeg er gravid, og nogle dage ikke har krafter til mere, at gå den daglige tur på to timer, som vi gør hver dag, men matilde er jo faktisk ligeglad med at jeg ik har krafterne til det, for tiden, hun vil jo ud og lege med sine venner,.... s, men hvad skal man give sådan en dreng i timen for at gå med hende. Håber i har en ide om det, for vi kan ik rigtig finde ud af, hva timelønnen skal være...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 18:45

ca 30-40 kr. i timen, og det er måske også lidt i overkanten

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 23-08-05 18:46

Prøv da at snakke med knægten om, hva han vil syntes der er rimeligt

selvfølgelig har han da nok ikke det store overblik over hva han burde ha, men det er vel altid godt at kende hans mening..

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 23-08-05 18:49

Og måske endnu vigtigere, et ord med purkens forældre, omkring hva De syntes...

De er vel egentlig drengens fagforening hih

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-05 18:54

Jeg ville betale 40 - 50 kr. i timen.

Jeg mødte for ikke så lang tid siden en dreng, der gik tur med en hund. Han var ikke så gammel, men fik 15,- kr. for at gå med hunden. Han sparede sammen til en motorcykel, så han kunne købe den, når han blev stor/gammel nok.

Min nabo betalte 50,- pr time for at få deres hund luftet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 18:56

min første indskydelse var 45-50 kr. i timen men syntes faktisk det er meget, når man får ca 60 i timen som 15 årig, men som michaelmoeslund skriver, prøv at snakke med drengen og hans forældre

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 23-08-05 19:01

ja der sket meget , jeg gik med hund hver dag for en ældre dame for snart 20 år siden, det fik jeg 125,- for om

måneden, en 30-40 kroner i timen er vel rimligt, men gider han det hver dag, det er jo sjovt nok i starten, men han er jo

ikke så gammel.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-08-05 19:09

Hvorfor skal det gå op i ´timeløn´
----------------------------------------
hvis nu drengen forstår hvad det går ud på - og sådan tager en tur med hunden, så den får sin motion og får brugt nogle kræfter dagligt i en tre/fire dage om ugen.
Hver gang ca. 1½ - 2 timer
------------------------------------
Så kunne man måske, i stedet for timeløn aftale en fast pris
Jeg vil mene, at f.eks. 50,00 kr pr. gang eller måske 200,00 kr om ugen ville være en god løsning.
Men som andre også foreslår, så tag en snak med knægten og hans forældre
Han skal måske også spare op til et eller andet, og har en ide om hvad den pågældende tid han bruger på hunden kan være værd.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 19:25

bennymanden, det går op i timeløn, fordi det var det der blev spurgt om

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 23-08-05 19:27

har snakket med hans mor om det, og hun siger at vi da ik skal give ham noget, og hvis han skal ha penge for det, skal det være op til os... smiler. han skal ikke gå med matilde hver dag, bare de dage hvor hvor jeg ikke selv kan tage den lange tur, så en til to gange om ugen max, og vi ved han gerne vil.... han prøver faktisk at overbevise sine forældre om at de skal ha hund, men det er de bare ik enige med ham i, da de jo ved at det er sjovest i starten... og med den alder han har, snart får andre hobbyer at se til... griner
men vi vil , selv om han gør det af lyst gerne give ham lidt for det, for det er trods alt en stor hjælp for os.og det er jo så også kun for en kort periode, og måske en mulighed for ham at tjene lidt penge....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-05 19:32

Jeg vil stadig sige 40 - 50 kr. pr. time.

Det er jo en aflastning for dig.

Havde du selv en ide om, hvad du ville betale, før du stillede spørgsmålet?

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 23-08-05 19:47

vi har faktisk snakket om 50 kr, det er jo svært i dag, at finde ud af hva penge er værd for unge i den alder, og vi vil altså ik være nærige, da det jo som sagt er en stor hjælp for os i denne tid. det skal jo ik gå ud over matilde at der er et barn på vej.... s

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-08-05 19:57

Ja en 30-40 kr sys jeg er rimeligt. ellers snak med hans forældre?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-05 20:14

Så gi' ham 40,- kr. i timen. Når der så er gået en måned kan du gi' ham lidt bonus, så det svarer til 50,- kr. i timen.
Han vil blive glad og det håber jeg også du vil blive.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-08-05 20:18

Jeg går ud fra at du vil oplyse beløbet til skattefar nu du tager det op i det offentlige forum, så må du jo hellere få hans frikort og så spørge 3F om tarifferne, husk at han skal være fyldt tretten år på starttidspunktet. mindstelønnen er så vidt jeg errindre 53,65kr for ungarbejde pr time og max 3 timer om dagen,
Det ved den lokale fagforening alt om.
Opfordring til sort arbejde er ulovligt. Men igen hvem gør det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-08-05 20:51

Da min tidligere hund var hvalp havde jeg en stor skolepige, der gik med ham 3 gange om ugen. Hun fik 20 kr pr gang. I starten gik hun godt en halv time, men efterhånden som hun blev ældre og fik andre interesser, mere skolegang og flere lektier, så blev turene kortere og det blev mest for pengene, hun gik turen.

Jeg tror, at det kan være en god ide med en fast timeløn og en maximum tid.

Enten det, eller hvis det er et hedt ønske for drengen at gå med hund, så lade ham gå gratis og måske finde andre måder at gøre gengæld. F.eks ved at lade ham gå til hundetræning med hunden eller ved at I hjælper ham med hvad han kan have brug for. Køb f. eks nogle gode hundebøger til ham. Eller at I giver ham en større gave til jul og fødselsdag eller indimellem, -noget, han ønsker sig, i samråd med hans forældre. Så kommer I også ud over det der med skat og feriepenge og alt sådan noget...

Hvis I vælger et bestemt beløb pr. gang, så skal I nok have helt klar aftale om, hvad turen indebærer, -hvor han må gå, -må han tage kammerater med? Et problem, jeg tit oplever, når jeg går tur er, at når skolebørn går med en hund, så sker det, at de går 2-3 stykker sammen og egentlig har mere travlt med at snakke sammen end de har med hunden. Nogle gange slår de sig ned på en bænk og lader hunden passe sig selv.
Og en anden sag er, at en hund, der færdes sammen med et barn får en anden og lavere plads i rangordenen i forhold til de andre hunde. Det KAN til tider også give optræk til konflikter. Som et barn måske kan have svært ved at klare.

Jeg har også set halvstore drenge rende rundt ude på tilisede søer med en passehund, selv om skiltning klart viste, at "isen er usikker".
Tænk godt igennem, hvad der kan være af farer rundt omkring, som en dreng måske ikke lige forudser... Og få en snak på forhånd om, hvad der er forbudt og hvad I og hunden forventer af turen.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 23-08-05 22:49

Jamen i guder da modersvilje !!

Der snakkes om en kort periode, om en dreng der skal lufte en hund!

Nogengange skulle man tro at det var politiakademiets optagelsesside det her...

Eller rygerummet på skatteforvaltningen

-Helt ude af proportioner!!!!!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-08-05 06:52

Ja det er jo altid de små der holdes for, og ja det er erfaret at også myndighederne læser kandu, personligt rager det mig en prut og en begmand hvem der lufter naboens hund, bare hunden har det godt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-08-05 13:51

Naarh, det lugter lidt af paranoia... Myndighederne læser da måske kandu, men de kan da ikke udfra sådan en tråd som denne bevise, at der bliver begået lovovertrædelser... Én eller flere af profilerne kunne da sagtens være frit opfundne. Der er da masser af spørgsmål på kandu, som kun bliver stillet for sjov skyld (fake spørgsmål). ---Og jeg tror egentlig, at lovovertrædelsen skal være en realitet, før kandu bryder vores anonymitet.

Egentlig mener jeg også, at der må være en "bagatelgrænse", for hvis jeg giver naboens knægt en tyver til en is fordi han har hjulpet mig med at slå min plæne, så skal det næppe opgives til skattevæsenet.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-08-05 16:26

Der er godt nok mange meninger om denne sag
----------------------------
meeen, >maafrandsen< du skal jo også passe på, se nu bare hvilket samfundssind der lægges for dagen af visse brugere
RMIR - lad dog endelig skatteforvaltningen bruge deres "små" ressourcer på at læse kandu.dk - småborgerligheden længe leve
jeg tilslutter mig ans´ indlæg fuldt ud:
Citat
Så gi' ham 40,- kr. i timen. Når der så er gået en måned kan du gi' ham lidt bonus, så det svarer til 50,- kr. i timen.
Han vil blive glad og det håber jeg også du vil blive.

mange hilsener
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-08-05 16:29

RMIR = rend mig i røven

Kommentar
Fra : colaelsker

Dato : 23-09-05 09:03

Hej.
Jeg har bare lige en bemærkning.
Vi har 2 piger der kommer hverdag efter skole og lufter vores 2 hunde.
1 time og det får de 50 kr. hver for pr. dag.
Det er min menin g at det skal være sjovt for dem at komme og gå med hundene og for det andet er der da heller ikke nogle af os voksne der vil gå 1 time med andres hunde uden at få en beløning for det.
Håber i forstår hvad jeg mener........
Tænk på hvad i selv ville have for det.