/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netvær mellem to computer hvordan?
Fra : gril
Vist : 786 gange
360 point
Dato : 23-08-05 17:12

Hvordan laver man en netværk mellem to computer de er for båndet med et netværk-kabel og de køer med xp begge to.

Spøger vis i vil vide mere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 17:16

http://www.kandu.dk/dk/spg/72712 prøv at se denne tråd, den skulle kunne forklarer hvordan,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 17:32
Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-08-05 18:13

Gå i kontrolpanel - system - fanen computernavn, og tjek at begge pcer har samme arbejdsgruppenavn, men forskellige computernavne. Har i samme / fast IP ?

Vend tilbage, så kan jeg hjælpe dig videre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-05 18:49

Hvis din forbindelse kører direkte ind i den ene pc, skal du have 2 netkort i denne og et i den anden og på den måde dele internetforbindelsen og netværk. Det skal være et "krydset" netværkskabel der skal bruges imellem. Der er en god guide til hvordan du opretter netværk, især hvis du kører XP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-05 23:04

Hvis jeg skal tolke GRIL's sprøgsmål rigtigt, så skal du bruge et krydset kabel.

Men men men!

Du vil sikkert også gerne kunne gå på nettet med begge maskiner IK?
Så anbefales en router (IKKE en switch eller HUB) en router vil styre det hele for dig og giver dig nogle fremtids sikre muligheder som ex. netværksprinter - IP-telefoni - netværksdrev - flere maskiner på netværket o.s.v.

Accepteret svar
Fra : d_i

Modtaget 360 point
Dato : 02-09-05 08:30

Her er hvad du skal gøre:

1) Tjekke at det er et 'krydskabel' altså et kabel som kan linkes direkte mellem to pc'er uden at skulle igennem en fordeler (Switch f.eks).

2) Sætte pc 'A' op med IP: 192.186.0.2 - Subnet: 255.255.255.0
Du skal så have pc 'B' med følgene IP: 192.168.0.3 - Subnet: 255.255.255.0
(Du skal ikke bruge Gateway samt DNS 1 og 2 i dette sammenhæng).

3) Du skal nu genstarte pc'erne 'A' og 'B' og så er der netværk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-05 14:28

øhh. grill ...... er du stadig med i dit eget spørgsmål eller har du fået lavet et lille netværk

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 02-09-05 15:00

Tak for svaret d_i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-05 15:05

Citat
Hvis din forbindelse kører direkte ind i den ene pc, skal du have 2 netkort i denne og et i den anden og på den måde dele internetforbindelsen og netværk. Det skal være et "krydset" netværkskabel der skal bruges imellem. Der er en god guide til hvordan du opretter netværk, især hvis du kører XP

Samme besvarelse, ja ja ok så bare det virker