/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyser til Puch Maxi KL?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 923 gange
50 point
Dato : 22-08-05 13:54

Hej..

Jeg har en Puch Maxi KL.. Den kører fint nok.. Et 3,5 HK udstødning.. Og så er stemplet hakket..

Jeg kører med en dyse 44 ?? Er den for lille eller måske for stor?

Kom til at tænke på det da jeg så at de mindste man kan få hos Thansen er en dyse 50..

Når jeg giver bundgas tager den faktisk slet ik så mange omdrejninger som den gør når jeg giver 3/4 gas.. Og nogle gange tager den stor set ikke omdrejninger når jeg giver fuld gas..

Håber der er en der kan hjælpe (:

Mvh Simon

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-08-05 14:12

Har du en orginal filterkasse på ???. Hvis ikke da skift til en dyse 62.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 22-08-05 14:21

Filterkasse? Øhm.. ved egenligt ikke helt hvad det er?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-08-05 14:24

Karburatoren skal ha luft. Det sker bag på karburatoren, hvad er der monteret der ???. Er der noget sort gummi som er forbundet til en sort plastic kasse eller hvad.. ??

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 22-08-05 14:27

Nej.. Der er et normalt luftfilter.. Den store sorte (grimme) kasse der?..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-08-05 14:35

OK

Firkantet. #44 / #46
Rund #54 / #56

Nålens placering: 2. hak fra oven

That it
mv.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 22-08-05 14:43

Okay.. Så passer en 44 jo fint

Hvad kan så være galt? Altså med at den ikke kan tage når jeg giver den fuld gas??

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-08-05 14:48

Ja hvis det er en firkantet karburator du har:

Ellers undersøg disse punkter:
Prøv at undersøg om der er et filter monteret indeni filterkassen. Hvis der ikke er det kunder det være fejlen. Den anden mulighed er at dyssen og dysserøret i karburatoren skal renses.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 22-08-05 14:51

Jeg vil sige at du skal have en 50-52 dyse i for at den tager rigtigt ved
Med Venlig Hilsen Michael

Ps. En 44 dyse skal bruges til en lovlig knallert

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 22-08-05 14:59

Okay... Jah, jeg har en firkantet kaburator.. Hælder også til at jeg nok skal have en stører dyse..

Knallerten er jo heller ikke blevet dyset om, efter den er blevet hakket..

...

Andre forslag?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 22-08-05 17:09

er plumpen taget ud af cylenderen....... ??

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 23-08-05 18:16

Nej..

Et standart 9mm hul i cylinderen..

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-08-05 18:50

okay..... så skal du bare tage plumpen ud og sætte en større dyse i ca. 4 gange større end den du har i nu.......

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-08-05 18:52

jeg er meget sikker på at du skal prøve med dyse 50 - 52 efter du har boret plumpen ud....

Kommentar
Fra : Puchmeister

Dato : 24-08-05 16:01

Du får INTET ud af din 3,5 h udstødning hvis din cylinder ikke er boret..
Hvis dit stempel er hakket så prøv med en dyse 52.. desuden skal dit filter tunes (ved at bore huller i det bagpå eller komme tun-skum i) eller allerbedst, du køber et tun-filter..