/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Manual til Gilera Runner
Fra : simonpe
Vist : 1541 gange
74 point
Dato : 20-08-05 19:07

Hey...

Jeg har fået en Gilera Runner...
Den er ikke komplet efter en tur hos politiet... =/

Og jeg skal have den samlet igen...
Det er en 45 model, det er en LC (Vandkølet) & alle ledninger/slager hænger bare rundt omkring...

Så da jeg aldrig har rodet med en Runner & LC system før, søger jeg derfor en manual (eller hva man kalder det, så jeg ved hvor de forskellige ledninger/slanger skal sidde...

Så er der nogen som ved hvor man kan downloade en, eller hvor man kan købe en?
Plz. hjælp...

På Forhånd Tak :)

/SiMoN

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 20-08-05 21:25
Kommentar
Fra : simonpe

Dato : 20-08-05 22:55

Hmm...
Har set dem...

Men de 2 bøger der, handler de om hele opbygningen af en Runner eller er det bare sådanne generelle ting ang. scootere ?

For står der bare generelle ting om scootere, er de ikke noget værd...
Jeg kan selvfølgelig tage hend i Thansen og spørge, men ville bare høre om der var nogen som evt. vidste det eller hvor man evt. kunne downloade en...

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 21-08-05 08:13

Ja det ved jeg ikke, men der står rep. håndbog så mon ikke det er hvordan man rep. sin scotter og samler den. Men du kan jo prøve at tag ud til t.hansen og kigge i en , jeg ved i Aalborg står der en på hylden man kan tag ned og blader igemmen. Så kan man se om det er noget man er intresseret i, for 299 kr er mange penge hvis det ikke hjælper

Kommentar
Fra : simonpe

Dato : 21-08-05 17:45

Okay.. Men nu bor jeg så i KBH, så tager ik helt til Aalborg for at se på en bog
Men takker for hjælpen da

-----
Jeg vil lade emnet køre videre for at se om der er nogen som kan hjælpe mig mere præsist...

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 21-08-05 19:58

Hehe Det kan jeg godt forstå, men mon ikke det er det samme der over i butikken.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-05 20:49

THansen har ikke en bog lige om din scooter.
Og hvis du ikke er god til mekanik, så må du få en til at hjælpe, eller ned til en knallertmekaniker, men du kan muligvis få en kopi af de splittegninger han har, men de fortæller jo ikke alt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : simonpe

Dato : 21-08-05 23:00

Okay...

Jeg kan godt finde ud af at samle en scooter, når jeg har st hvordan den er bygget osv...
Så det er ikke problemet...

Det er mere det at den er vandkølet, og det er en scooter jeg aldrig har rørt før...
Men jeg må jo høre mig frem, evt. i Thansen eller hos Knallertmekanikkeren... (eller hvordan det stavet :P)

Men jeg lader emnet stå åben, for at håbe på en som kan komme med mere specefikt information...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-05 23:17

Vandkølet er ikke meget forskelligt fra luftkølet, de har bare et vandkammer omkring cylinderen, der er koblet til køleren og en vandbeholder med slanger. Der skal jo helst købes nye pakninger (O-ring) til cylinderen, og topstykket skal være tæt, og spændt lige, da den ellers bliver utæt for vand.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen