/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Mulighed samt valg af ADSL
Fra : martingreen
Vist : 605 gange
400 point
Dato : 19-08-05 12:30

Hej med jer.

Jeg skal til at flytte, og vil i den forbindelse gerne have noget Internet :)
I ungdomsboligen er da kun ét alimindeligt telefonstik.
Har ingen mulighed for kabel og andet i den dur.

Er et ganske almindelig telefonstik det eneste man skal bruge for at komme på en ADSL forbindelse?

Jeg har ingen intentioner om at få et fastnet abonnement,
da min økonomi er sparsom, og en mobil dækker mit behov.

Jeg har sat lidt en del point på højkant, så jeg håber på nogen fyldige svar ;)

På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 12:33

Du skal bruge et fastnetabbonoment et bedbåndsmodem(bliver leveret af udbyder sammen med skillefilter)og du skal have oprettet en bredbåndforbindelse hos en udbyder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-08-05 12:39

Du behøver ikke at have fastnettelefon, du kan nøjes med internetopkobling til Cibercity http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/index.phtml#pfsd493

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-08-05 12:43

Du kan sagtens få ADSL med tlf.stik, men undgår ikke et fastnetabonnement i den forbindelse. Tlf.linien skal jo være åben/tilsluttet. Der ud over skal du have en Router samt et Modem til formålet. Undersøg via Internettet de forskellige udbyderes priser og tilbud vedr. ADSL samt Fastnet. (Du behøver jo ikke bruge din fastnet-tlf., men kommer som sagt af med abonnementsprisen.

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 12:52

det er kun tdc der kræver at der også skal være fastnet - det gør cybercity eksempelvis ikke.
Det er også derfor man er afskåret fra at få fuldt udbytte af ip-telefoni , hvis man som jeg er kunde hos tdc

så bare tag fat i cybersity eller en af de andre - hvis der er kabeltv i lejligheden kan du også via telia-stofa eller andre få internet (ikke så dyrt) den vej - men henvend dig til dem der leverer kabel-tv, hvis nogen gør det..
thorkil

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 19-08-05 12:53

Hej med jer.

I forvirrer mig lidt :)

@akle - du skriver at man ikke undgår fastnetabonnement. Det har jeg hørt at man kan undgå hos CyberCity, men derimod ikke hos TDC.

Er slet ikke på hjemmebane her. Kræver skillefilter også et stik. Eller er det KUN et telefonstik der behøves.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-08-05 12:54

Du får et skillefilter fra udbyderen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-08-05 12:55

skillefilteret og modem er med i oprettelsen

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 19-08-05 13:03
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 410 point
Dato : 19-08-05 13:04

så: du behøver dit telefonstik, skillefilter og modem er med i oprettelsen, og du behøver ikke fastnettelefon hos cybercity, håber det hjalp, vi kan jo ikke ha' vi gør dig mere forvirret

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 19-08-05 13:06

@Nordsted1 - Er med nu :) Bortset fra JanusM's kommentar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-08-05 13:25

martingreen, jeg er ret sikker på du ikke behøver en fastnettelefon hos Cybercity, der har lige været en "tråd" hvor emnet var oppe og vende, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde "tråden", jeg har af bar nysgerrighed prøvet at ringe til Cybercity, men der er laaaaaaang kø for at komme til at tale med et levende menneske, men senere på dagen, kommer der sikkert nogle fra den "gamle tråd" og kan hjælpe...go' week-end

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 19-08-05 14:21

@Nordsted1

Forsøgte også at ringe til dem efter JanusN's post, men oplevede det samme :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 14:33

martingreen

Tag kontakt til de andre, der også bor i ungdomsboligerne. Der er måske nogle, der har fundet en billig løsning.

Her er en debat, jeg har fundet

http://comon.dk/index.php/forum/show/tid=42704

Hvor i landet skal du bo?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 14:36
Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 19-08-05 15:20

Det er ikke nødvendigt med en fastnet telefon i det omfang du bor i nærheden af en central hvor Cybercity er til stede i for af en TRUNK forbindelse til deres server, så kan du få oprettet det der hedder en "Rå Kobber" i TDC´s termonologi.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 19-08-05 15:21

det går ellers fint med min stavning, hva!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 15:28

lad os så slå fast - er det er telefonstik så er det nok !!!!! Både cybercity og Tiscali kræver ikke fastnettelefon !!!!!!!!!!!
SÅDAN !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 18:06

nemli mirit - og rå kommer det er der overalt - og tdc har pligt til at leje ud til andre. Kun hvis man bor langt ude på landet - langt fra en central kan der bliver problemer med kobberets ledningsevne...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 20:21

nemli´thorkil

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 22-08-05 13:01

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-05 13:09

Selv tak

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 20-01-06 12:24

nu ved jeg ikke hvad du har fundet ud af en kunne være en god info til dig dette her
Tiscali=tele2 dvs at tele2 har købt dem.
og ja hvis man har fulgt lidt med i hendhold til tele2 er det noget være lort(personlig erfaring.narehatte kort sagt de kan ikke hitte ud af en hat og problemer kan man få med alt men med tele2 er det næsten 100% at man får det.
men elselskaberene er kraftigt på vej og her i mit område skifter alle dem jeg kender til dem når de er klar(da det er cybercity der skal køre det)levere internet.
men hvis du vil læse nogen af de historie og oplevelser med hendsyn til tele2 så er her en god side.
ja jeg ledete efter www.tele2sucks.dk men kan ikke finde den er der nogen der kan hjælpe der ?

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 20-01-06 12:25

her er den side bare læs og lær:http://www.tele2sucks.dk/

Kommentar
Fra : Jeepson