/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Remote desktop software UNDEN client?
Fra : theking20000
Vist : 615 gange
200 point
Dato : 18-08-05 23:52

Hej! Jeg sørger noget fjernstyringssoftware, som ikke kræver en client del.
Her tænker jeg på noget som kan køres via browser.
Findes dette??

Kommentar
Fra : kurth_p

Dato : 19-08-05 10:50

Det er måske ikke helt det produkt du efterlyser. Men jeg bruger produktet Dameware. Det har indbygget en remote agent, der selv overffører de drivere der er brug for til den maskine der skal overtages.
Den del der hedder mini remote control kan du læse om og downloade fra http://itms.dk/productinfo.asp?mainid=1&subid=15.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 20-08-05 00:30

Men jeg kan kraftigt anbefale dig at benytte den udvidede version af kurth_p´s anbefaling, nemlig Dameware NT Utilities (http://itms.dk/productinfo.asp?mainid=1&subid=16) den er udvidet med en masse værktøjer som næsten gør remote desktop-funtionen overflødig...
f.eks i Dameware NT Utilities er der værktøjer som "Remote Command prompt" "Remote Services" " Remote Registry" og mange flere - og selvfølgelig osse "Remote Desktop" men det er dog sjældent at man benytter den til at rette fejl på klienterne....
Prøv den, den er kanon !!

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 20-08-05 21:52

Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden, Men det jeg søger er en applikation som jeg kan installere på min egen hjemme maskine og via div. andre maskine få adgang til hjemme maskine UDEN at installere nogen clienter på andres maskiner. evt. via webbrowser. Findes dette?

Accepteret svar
Fra : kurth_p

Modtaget 200 point
Dato : 24-08-05 12:00

Så er du ude i noget, hvor jeg ikke har de store erfaringer. Men mig bekendt, vil det kræve, at du har et fast IP-nummer. Så kan du installere en IIS eller lignende server på din hjemme maskine. Den vil så kunne ses med en almindelig browser.
Det er noget du skal være meget forsigtig med, da du samtidig gør din maskine synlig på nettet.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 24-08-05 18:30

Hej!

Jeg fandt selv "lige det", jeg søgte - RemotelyAnywhere!
http://www.remotelyanywhere.com

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 24-08-05 18:30

Hej!

Jeg fandt selv "lige det", jeg søgte - RemotelyAnywhere!
http://www.remotelyanywhere.com

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 24-08-05 18:32

Så fik vi lukket spørgsmålet...