/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
PC timeout
Fra : olarsen
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 17-08-05 16:35

Hej,

Jeg har et problem med at min desk top PC lukker for forbindelsen til min lap top pc.
1) Jeg tænder min laptop PC (logger ind)
2) Jeg tænder min desktop PC (logger ikke ind)
3) Forbindelsen fungerer nu fint
4) Efter ca. 10 min. afbrydes forbindelsen mellem de to PC'er
5) Hvis jeg trykke en tast på desktop tastaturet virker det hele igen i ca. 10 min.

Nogen som kan gennemskue dette.??

Kommunikationen sker ved trådløs fra laptop og kabel til desktop.

mvh ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:38

meld den ud af den faglige organisation
LOVER ikke at deltage mere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 17:10

Din labtop er sat til wake on lan inde i bios.
Din labtop er sat til at lukke ned efter 10 min. (pause)
Hvad sker der hvis labtop er aktiv indenfor 10 min
Hvad sker der hvis labtop ikke er aktiv indenfor 10 min

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-08-05 18:46

Det er ikke min laptop, som er problemet (er jeg sikker på?), det er den jeg arbejder på, jeg henter blot nogle filer fra min desktop, samt gemmer dem igen, hvis der så går mere end 10 min., hvor jeg ikke læser eller skriver til desk toppen, skal jeg lige trykke på 'any key' på desk toppen så virker forbindelsen igen indtil der har været en ny 10 min. pause. Ingen af maskinerne er sat til at lukke noget ned, ikke engang skærmen på desk toppen. Så andre gode forslag modtages med tak!

vh ole

Faglige organisationer!??
Jeg kiggede på et problem i den gruppe og skrev så mit spørgsmål umiddelbart efter (lidt dumt) men hvordan vælger man ellers det kategori man skal skrive sit spørgsmål i?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-05 19:40

Ok så sæt din desktop til wake on lan.
Men det kunne også være noget sikkerhed i din router

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 20:37

sorry olarsen - det er ikke dumt at lave en fejl - det sker for os alle - fordelen ved at vælge en nærliggende kategori er bare at der er større muligheder for at få hjælp i og med at nogen der har forstand på netop kategorien abonnerer på den og får tilsendt mail om det først .
X-tra sorry for at jeg ikke holdt ord - så fjerner fluebenet nu

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 18-08-05 20:38

Tak for svaret Eyvind, jeg har 'selv' fundet ud af hvad problemet er, men da du jo har været indvolveret så skal du jo have dine velfortjente point.
Jeg havde fejlindformeret dig vedr. pauseskærm, jeg havde ikke aktiveret en pauseskærm, men Bill Gates har sørget for at der alligevel kommer en slags pauseskærm, den hvor Windows logoet hopper rundt på skærmen. Jeg gik ind i indstillinger og valgte indstillingen 'Altid aktiv'.

Men ellers tak for indsatsen
ole