/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Rette faktura udskrift.
Fra : mikael_hanna
Vist : 1251 gange
500 point
Dato : 16-08-05 16:03

Halløjsa... Vi bruger (desværre) Concorde XAL i firmaet. Problemet er at printeren gik i stykker. Den var sat op til at skulle udskrive fakturaerne. Nu har jeg sat en anden printer til, og sat den op til at kunne køre baggrundsudskriften (vi bruger electric forms til at udskrive giro-delen af fakturaen). Men nu er udskriften forskudt, der mangler nogle linieskift i toppen for at få den til at passe.

Så mit spørgsmål er:

Hvordan laver jeg nogle linieskift (eller andet) i concorde, så jeg får min udskrift til at passe med mine fortrykte fakturaer??

Mikael

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-08-05 17:33

Uanset hvilket Bogførings-system I bruger, KAN man ikke ændre på en bogført faktura. Altså heller ikke indsætte ekstra linier blanke eller ej. En bogført faktura er et dokument, og at ændre i et sådant ville simpelthen være dokumentforfalskning. Den eneste mulighed jeg ser, er at printe til fil (hvis det er muligt) og så udprinte denne fil med ekstra linieskift i top. Hilsen Arne

P.S.: Der KAN selvfølgeligt også ligge nogen muligheder i jeres nye printer men det må du så undersøge.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-08-05 17:38

Mikael -> Jeg har selv programmeret (konstrueret) Bogførings-systemer i over 20 år, og har aldrig mødt et system hvor det var muligt at rette i en bogført faktura. Det kan du altså ikke. Men det er da muligt at Concorde giver nogle muligheder for at rette på udskriftens placering på papiret. Dette har jeg ingen kendskab til. Sorry.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 16-08-05 17:45

Hej Arne.

Jeg vil ikke rette i en bogført faktura. Jeg vil rette udskrifts-opsætningen, så at concorde placerer udskriften korrekt.

Mikael

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-08-05 17:50

Hej Mikael -> Se min 17:38

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 16-08-05 18:39

Jeg ved at det er muligt at ændre opsætningen af fakturaudskrift i Concorde. Problemet er, at det næsten altid kræver professionel assistance. Din gamle opsætning var nok skræddersyet til den gamle printer.

Du bør helt klart overveje at bekoste et par konsulenttimer, og få det sat ordentligt op.

Prøv evt. at se dette spørgsmål/svar:
http://www.eksperten.dk/spm/637421

Accepteret svar
Fra : Nils1631

Modtaget 500 point
Dato : 16-08-05 19:01

Nu er det lang tid siden jeg har været inde i en XAL, så jeg kører lidt på hukommelsen. Du kan evt. prøve at gøre følgende:

Du skal ind i DOS- eller Consoleudgaven eller den tegnbaserede version, hvad du måtte vælge at kalde den. Hvis de skærmbileder du bruger ikke minder om windows skærmbilleder er du allerede inde i den. Ændringen kan ikke laves i Windows udgaven.

I menuen går du til Generelt/Tilpasnig og vælger Udviklingsmenuen.

I udviklingsmenuen vælger du REP/Ret og taster Enter

Den tilrettede faktura er mærket med USR og vil stå som en af de øverste. Du må gætte dig til hvilken der er fakturaen, men programmøren har sikkert kaldt den et eller andet hvor faktura eller invoice indgår i navnet.

Når du komer ind i faktura opsætningen skal du stå i fakturaens øverste venstre hjørne og taste Enter 1 - 2 -3 gange indtil du tror det er nok. Gå så ud af det hele med F3.

Prøv at udskrive fakturaen og se om det OK, ellers må du prøve igen. Hvis ikke du kan rette det på denne måde, eller hvis det går galt, må du nok ty til din forhandler.

MVH Nils

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-08-05 11:31

Hvorfor troede jeg, at arne jakobsen var inde i dette sp? Joo, fordi der er sat 500 point på højkant.

Hvorfor lyver du (igen) arne jakobsen??
Citat: "Jeg har selv programmeret (konstrueret) Bogførings-systemer i over 20 år"

Hvorfor tror du... arne jakobsen, at verden ender der hvor din horisont slutter??
Citat: "Det kan du altså ikke".

Hvorfor læser du....arne jakobsen ikke sp. inden du svarer?? Så ville du undgå at svare forkert på noget, der ikke er spurgt om.

Tjaeee..... sån er der så meget, men så ville du jo ikke komme i betragtning når der skulle deles 500 point ud. Det kunne jo være, at spørger hoppede på din historie, og at du igen igen igen uberettiget ragede point til dig...... FJOLS

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 17-08-05 15:19

Tak for svaret Nils1631. Det var lige det jeg havde brug for. Nu fungererer skidtet sgu igen... Glæder mig bare til concorde dør og bliver erstattet af niget fornuftigt her hos os..
Vores firma kører selv Navision, men vi har lige opkøbt et mindre bilfirma og overtaget deres gamle bogholdningssystem, jeg kan ikke flette concorde og navision sammen uden store omkostninger, så nu venter jeg på at firmaet beviliger mig pengene til at købe nyt bogholdningssystem.:!

Men tak for svaret Nils1631, godt at vide at ikke alle kun jagter points herinde, men virkelig er her for at hjælpe med et problem.!