/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Diva genstarter ved opringning
Fra : SEBruhn
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 17-07-01 20:47

Hej

Jeg har tidligere haft meget hurtige log-on tider. Men siden en re-installation af min computer, er min Diva begyndt at slukke lamperne inden der ringes op. Hvordan får jeg den til at ringe op umiddelbart?

Ligeledes kører den med 64.000 (ppp) hver gang jeg starter computeren. Jeg kan sagtens lave det om til 128, og benytte det - men efter næste computer reboot er den tilbage igen - nogen ideer til det?

Jeg HAR været "www.isdn2hotline.dk/diva" og "http://home.worldonline.dk/~prk/diva/" igennem, da jeg har mistanke om at det er profil opsætningen det er galt med. Men jeg bruger kun en profil (tror jeg nok)

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 17-07-01 21:39

Hej..
Jeg har selv haft netop det modem med teledanmark, hvor jeg også har haft et problem med langsom opkalds/logon -tider.

Jeg gik ind og gav den en ny firmware, og startede helt forfra med opsætningen af min(e) profil(er).

Prøv evt. at tage evt. analoge telefoner ud af modemmets analoge udgange og prøv at log på.
Nogle gange (og ikke altid)kan det være ledningerne/stikkene til de analoge telefoner, der laver rod.

Hvilken windows har du?
har du inst. flere/samme modem samtidigt??

madmikk

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 17-07-01 22:18

hvad med din seriel overførselshastighed, under :
kontrolpanel : system : enhedshåndtering : porte : com x : egenskaber : portindstilliger : bit pr. sekund, den skal stå på det højeste tal.

Madmikk

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-01 08:11

Jeg har også haft DIVA (tdc) og gjorde præcist som madmikk skriver mht til firmware. Men tjek lige dine opkaldsforbindelser hvis du har mere end én. Der kan godt side en og lave kage mens den anden forsøger at logge på. Prøv så at slette de andre...

Kommentar
Fra : SEBruhn

Dato : 18-07-01 13:31

Uddybende oplysninger:
Kører Windows98 / Windows 2000 (det gjorde jeg også før problemerne opstod)
Har også et SupraExpress 56i Pro til FAX (havde også før)
Der er tre profiler i min Diva opsætning - kan man slette dem?
Port hastighed sat til 128000 (max)
Firmware er nyeste (V2.2.0)
Analoge telefonstik benyttes uændret i forhold til tidligere.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 18-07-01 13:34

Tre profiler kan være to for mange...men gem dem et andet sted før du sletter dem. Hvis det så ikke hjalp var det ikke det og du kan smide dem tilbage igen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-07-01 19:57

"SEBruhn" <SEBruhn.news@kandu.dk> wrote in message
news:oJ%47.1940$Qn.122797@news000.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har tidligere haft meget hurtige log-on tider. Men siden en
> re-installation af min computer, er min Diva begyndt at slukke lamperne
> inden der ringes op. Hvordan får jeg den til at ringe op umiddelbart?
>
> Ligeledes kører den med 64.000 (ppp) hver gang jeg starter computeren.
> Jeg kan sagtens lave det om til 128, og benytte det - men efter næste
> computer reboot er den tilbage igen - nogen ideer til det?
>
Mit gæt er at du kører Windows 2000.
Hvis ja, skal du slette en nøgle i registreringsdatabasen. Jeg husker ikke
hvilken, men prøv at søge på ATZ og du vil kunne se hvilken der er tale om -
den hedder noget med ISDN. Jeg har ikke Diva'en mere og kan der for ikke
sige det mere præcist.
Mvh Claus

Kommentar
Fra : SEBruhn

Dato : 20-07-01 21:47

Gibson: Hvordan sletter man dem?

Claus: Afprøvet - jeg synes ikke rigtigt det virkede. Der var dog en del ATZ'er - og jeg slettede ikke alle.

Foreløbig er det mere hastigheden jeg gerne vil have op på 128 igen. Jeg har et port indlæg under ISDN 128 spøgsmålet. Humlen er, at det måske er port begrænsninger - men hvorfor virkede det så under Win98? Hvem kender "snydeprogrammet" som Bertel omtaler?
Mvh Svend Erik

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 21-07-01 08:51

Du kan højreklikke på dem inde i Netværks- og opkaldsforbindelser...

Din box er slået fra 64 -> 128 ik ?

Kommentar
Fra : SEBruhn

Dato : 03-08-01 08:15

Først: Jeg har ikke accepteret svaret af dette spørgsmål - det skete af sig selv efter ca. 14 dage.

Ang. at Diva'en genstarter (som ikke sker i win98 - men under win2000) - så stoppede det, da jeg fjernede mit Supra 56i modem (som jeg benyttede til fax).

Ang. hastigheden. Jeg kunne nå 128.000 på porten under win98, hvorimod den kun vil acceptere 115.000 under win2000. Jeg har prøvet shsmod - men det sætter porten helt ud af drift. JKeg overvejer at købe en ny port, eller et USB ISDN modem - men det burde jo ikke være nødvendigt, når det kan køre under win98.

Måske skulle man bare få ADSL..!