/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundedagpleje i københavnsområdet
Fra : hundepasser
Vist : 4900 gange
20 point
Dato : 16-08-05 11:40

Jeg kunne tænke mig at starte en hundedagpleje i nærheden af København. Vil tro at prisen for fuldtidspasning kommer til at ligge på omkring 2000 kr./måned. Tanken er at der skal være temmelig få hunde, så de kan være sammen og det IKKE bliver som i en almindelig pension med bure. Jeg har selv en Golden Retriever og passer en terrier.
Hundedagpleje er meget udbredt i f.eks. Sverige, men er der interesse her?????

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 16-08-05 12:06

Hej

Det lyde som en spændende tanke, men inden du sætter et sådan skib i søen er det nok vigtigt du beskriver mere om hvad du mener hundedagplejen skal indeholde, herunder din egen baggrund for arbejdet, hvilke faciliteter er der til hundene og hvor mange hunde mener du at kunne have, samt ikke mindst hvilke racer.

Jeg glæder mig til at læse mere om tankerne, samt til at høre om dette supplement til pensioner bliver til noget.

mvh

Frank Sørensen

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-08-05 12:15

for at være selvstændig følger der også andre ting med, det er bl.a. det skattemæssige, har du sat dig ind i det?
Jeg syntes det er udemærket med dagpleje til sin hund, mange har jo hunde i dag i stedet for børn.

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 16-08-05 12:35

Jeg syntes at det er en kanon god idé. Kan sådan noget løbe rundt?

Jeg håber virkelig at du skriver igen når du har fået undersøgt sagen, for jeg er interesseret i at min hund kunne komme ud og hygge sig imens at jeg måske er på job. Dog har jeg en der kommer og lufter ham midt på dagen, hvilket både hundelufteren og Gizmo kan li' :) Men jeg syntes at det er en genial idé og jeg syntes at man mangler sådan nogen rundt omkring. Jeg mener at Dyrenes beskyttelse i Roskilde tilbyder det - og en enkelt privat hjemmeside http://www.hundelufter.dk/ lufter de gerne ens hunde :)

Men skriv endelig når du finder ud af noget - det lyder ihvertfald som et ret godt job - hvis man kan få det til at køre! Jeg har tænkt på noget lign. i et stykke tid - men "tør" ikke at blive selvstændig - kylling, jeps!

Mvh.

Ann

Kommentar
Fra : hundepasser

Dato : 16-08-05 14:40

Jeg er stadigvæk igang med at undersøge mulighederne. Største problem at finde et sted til at drive hundedagplejen i nærheden af byen/arbejdspladser (ikke tilladt i byzone) for ellers er der ikke meget ide i det. Skal til Stockholm og snakke med dagplejecentre i slutningen af denne måned og vil nok melde mig til en svensk basisuddannelse for hundedagpleje personale/iværksættere. Men det er klart også et problem om det kan løbe rundt. Vil tro at jeg skal have i størrelsesordenen 20-25 hunde og vi skal være to personer til at køre det. Jeg regner ikke med at blive rig på det, men selvfølgelig skal huslejen betales Jeg vender tilbage, når jeg har noget mere specifikt - I første omgang vil jeg gerne have en fornemmelse af om der er interesse - og villighed til at betale et beløb i den størrelsesorden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-05 15:28

Hej, hundepasser.
Jeg tror ikke, der er kunder til hundepasning til den pris i Danmark. Ikke simpel pasning. En uproblematisk hund sover jo alligevel de 8 timer folk er på arbejde, så det er lidt dyrt at betale 2000 om måneden for at éns huns kan sove i selskab med andre.

Selvfølgelig KAN der være hunde med "alene hjemme problemer" som har brug for at blive passet om dagen. Eller man kan komme i en situation hvor man har brug for ekstra hjælp til luftning i en periode. Men i forvejen er de fleste af de hundeejere, jeg har kontakt med, -ikke så vilde med hundepension, men vil MEGET hellere have deres hunde passet privat. De samme mennesker vil have svært ved at se fordelen ved at anbringe deres hund under pensionslignende forhold i dagtimerne mens de er hjemmefra...

---Hvad med at kombinere dagplejen med andre tilbud, f.eks. adfærdsterapi, massage, klipning-trimning eller svømning? ---Især det sidste står mit hjerte nært. Og jeg er 100% overbevist om, at der ER en kundekreds for hundesvømning i Københavnsområdet. Svømmehallen i Roskilde måtte lukke for nogle år siden på grund af naboklager...
Men uanset hvad du vælger at tilbyde fra dit hundecenter, så kræver det en uddannelse indenfor faget. --Ud over en uddannelse som hundedagplejer.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-08-05 22:22

Har lige set en spritny hjemmeside, jeg har fået varmt anbefalet ! giver den gerne videre- Martin har et fantastisk tag på hunde ! ..........www.dogwalker.dk .............han kan bare det der !

Kommentar
Fra : Gadekrydset

Dato : 08-02-06 18:23

Jeg er selv hundeejer af et gadekryds, og var på udkig efter et billigt eller sågår gratis sted at få passet min hund.

Jeg faldt over sitet: www.hundesitter.dk , hvor private tilbyder at passe din og andres hunde, og hvor du evt. også kan tilbyde samme hjælp for andre:
Du skal dog først tilmelde dig via sitet: www.hundeleksikon.dk

De skriver at du først kan logge dig ind efter ca. 8 dage