/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
"Backpacker" i Canada
Fra : Kirak
Vist : 931 gange
100 point
Dato : 15-08-05 11:52

Jeg blev student i sommer og overvejer at rejse til Canada i ½ års tid næste år. Jeg vil gerne rejse rundt i den vestlige del ovre ved Rocky Mountains, da jeg primært er interesseret i den storslået natur.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen har erfaringer med at rejse rundt i Canada?
Hvilket selskab vil I mene er billigst at flyve derover med?

Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-05 12:05

Du kunne kontakte Jysk rejsebureau og få deres brochure tilsendt.
Det er ikke en almindelig brochure, men en "bog" hvor de rejsendes beskrivelser er meget nyttig læsning.

Når min søn har rejst som "backpacker" har han altid brugt Jysk rejsebureau.

http://www.jysk-rejsebureau.dk/rejseinfo/nordamerika/canada/index.htm

http://www.jysk-rejsebureau.dk/

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-08-05 14:51

Der er en masse du skal vide før du begiver dig ud på et sådant eventyr. Du er nemlig virkeligt ude i ødemarken hvor der er meget langt til nærmeste hospital. Det anbefales ikke at rejse alene. Hvis du falder og brækker benet eller på anden måde kommer svært tilskade, skal du have nogen til at hjælpe dig og skaffe hjælp udefra. Selv om du har GPS-navigation og radio/tlf. med, bør du ikke rejse alene. Der findes flere gode bøger om vildmandsliv og overlevelses-teknikker. De kan anbefales. Du bør også læse nogle bøger om områdets natur, geologi og meteorologi. Du skal oså være i virkelig god fysisk form, dels for at kunne klare nogle rimelige dagsmarcher i et ofte uvejsomt terræn, dels for at have noget at stå imod med, hvis du skulle sne inde eller blive skadet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Kirak

Dato : 31-08-05 10:23

Hej begge to

Mange tak for jeres svar - og undskyld den sene tilbagemelding, men jeg har været på ferie.

Til ans: Hvad er det for en brochure? Har den et navn? Kontaktede nemlig jysk rejsebureau og de sagde, at de ikke havde en brochure om Canada.

Til Arne: Har du været i Canada? Er der virkelig så uciviliseret i den vestlige del?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-05 11:06

Du skal bestille den om Nordamerika.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 18:41

Hej Sabrina. Nej jeg har ikke selv været i Canada men jeg har en masse gl. spejdervenner der har været på den slags rejser mange gange. jeg har også set en del TV-udsendelser om emnet. JA der er virkeligt så uciviliseret i den vestlige del. Det er ikke noget man bør begive sig i krig med hvis man ikke er i super form o.s.v. som jeg skrev.

Kommentar
Fra : Kirak

Dato : 06-09-05 20:40

Hej igen

ans: Jysk siger, at de ikke har en brochure om Nordamerika.

Tak for jeres input! :)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 20:48

Ok Sabrina. Husk nu at lukke tråden når du engang synes at du har fået input nok. Og god, sikker rejse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-05 20:57

Kirak

Du behøver ikke at lukke tråden.
Jeg er ked af at det emne skulle komme ind i denne tråd, men det står ikke skrevet i kandus regler at en tråd skal lukkes.

Og så kan arne.jakobsen "blinke" alt det han vil.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 21:03

ans -> Det er ufatteligt at en så klog pige som du ikke kan indse at en tråd selvfølgeligt skal lukkes hvis spørgeren føler at hun har fået et eller flere gode svar. Hvis IKKE, havde Kandu da aldrig indført et point-system. Hop nu af den kæphest. Eller skriv til Kandu-teamet at du melder dig ud af Kandu hvis IKKE de fjerner det latterlige Point-system. MEN det ER her altså og så bør man også lære at leve med det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-05 21:40

Der står stadig ikke, at et spørgsmål skal lukkes.

Kommentar
Fra : Kirak

Dato : 07-09-05 17:35

ans: er du sikker på, at brochuren kommer fra Jysk? Virker underligt, at de siger, de ingen brochurere har / udsender...

Til Arne: Jeg skal nok lukke tråden, når jeg føler, at jeg har fået de(t) svar, som jeg kom efter :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-05 17:47

Min søn har flere gange rejst som backpacker, men han har ikke rejst i Canada.

Hver gang er rejsen blevet tilrettelagt af Jysk Rejsebureau.

Jeg har selv fået tilsendt brochure/bog fra Jysk, men det kan være, at de er holdt med det.

Det er jo lidt trist, det var en rigtig god brochure/bog, med alle de oplysninger i, som en backpacker kunne få glæde af.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-05 18:00

Du kan også prøve http://www.kilroytravels.dk/

Spurgte du Jysk om de kunne arrangere en rejse til Canada?

Kommentar
Fra : musketer

Dato : 09-09-05 13:38

Jeg har boet i Canada i forbindelse med at have læst derover. Jeg har bestilt min flybillet igennem Kilroy og fløj med British Airways, hvilket var billigst på det tidspunkt - tror jeg gav omkring 4000 for en returbillet til Montreál.
Jeg har på alle mine rejser anvendt Lonely Planets guidebøger og vil tro at du der kan finde informationer om vildmarken osv. Desuden plejer der at være gode henvisninger til mere specifikke guidebøger, hvis man har specielle ønsker og jeg er sikker på at der findes mange gode engelske bøger om hvordan man bedst oplever den storslåede natur.
Jeg vil ønske dig en fantastisk tur, det er et helt utroligt smukt land og naturoplevelserne er helt unikke.

Kommentar
Fra : Kirak

Dato : 10-09-05 10:49

Ans: Tak for dit svar - prøver at kontakte Jysk Rejsebureau en sidste gang.

Musketer: Det var vildt billigt! Jeg vil dog gerne over til Vancouver. Mener det billigste jeg fandt dertil var 8000 for en returbillet.
Du må meget gerne fortælle lidt om, hvordan du oplevede kulturen, befolkningen og naturen, hvis du gider :)

Kommentar
Fra : musketer

Dato : 13-09-05 22:13

Jeg har kigget lidt på nettet og set at Jysk rejsebureau har billetter til Vancouver fra ca. 4600 afhængig af hvornår du skal afsted, så det kunne du måske se nærmere på?
Jeg studerede i Montreál og syntes rigtig godt om det. Canadierne er nogle rigtig søde og hjælpsomme mennesker, og jeg havde desuden rigtig mange fine oplevelser med nogle immigrerede danskere som jeg tilfældigvis mødte igennem den danske kirke. De inviterede til middage, fester og lånte deres hytte i bjergene til mig og mine venner ganske gratis - søde mennesker var der med andre ord mange af.
Naturen var helt fantastisk, jeg kom i august og nåede at opleve en rigtig indian summer hvorefter det smukkeste efterår kom. Jeg har aldrig set sådanne farver før og var meget betaget af de kæmpe skove man finder overalt i landet. Jeg var på mange rigtig fine vandreture, stierne var rigtig godt afmærket og det var nemt at købe kort over de forskellige ruter.
Om vinteren var jeg på ski et par gange, priserne var rimelige og efter sigende skulle det minde meget om Norge og Sverige i området omkring Montreál. Jeg byggede min første snemand først i oktober, så vinteren kom noget tidligere end vi er vant til herhjemme...
Kulturen syntes jeg var lidt blandet, jeg kom nok primært for naturoplevelserne og dem var der mange af. Det kan jo ikke rigtig sammenlignes med Europa som har en mangeårig historie på en helt anden måde, men det betyder bestemt ikke at Canada ikke har noget at byde på. Der var mange fine museer, muligheder for gode musikoplevelser, overraskende og til dels interessante kulinariske oplevelser:) og meget andet. Og ikke mindst syntes jeg at det var et meget velorganiseret og sikkert land at rejse i. Der var styr på tingene og man kunne føle sig tryg.
Det var vist alt jeg kunne komme i tanke om for denne gang...
Skriv gerne hvis der er mere du vil spørge om, så kan jeg se om det er noget jeg kan svare på...