/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
IP-telefoni
Fra : bjarnebr
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 06-08-05 08:33

Er der nogen der har erfaringer med North-Q's IP telefoniomsætter?
Er den god eller er det noget billigt bras der hurtigt går i stykker?
mvh
bjarnebr

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 06-08-05 09:27

hej - med telefonopsætter - mener du så en adapter, en enhed, der er mellem telefonen og routeren/ switchen - det gør du nok...
jeg er lige nu glad for, der er andre der har ip-telefoni, for jeg er den eneste, der har det, i hele min store andelsboligforening... - jeg har ikke erfaring med Norht-Q, desværre, men lidt erfaring med Handýtone 286, som også er det absolut billigste bras, men den fungerer udmærket, faktisk. En tekniker jeg kender siger, det er de samme enheder, der er inden i, men at de billigere kan være lidt mere besværlige at konfigurere. - Jeg begyndte at bruge ip-telefoni for et halvt år siden, og jeg har kun fået få klager

venligst sg

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-08-05 10:08

Ja det er det, jeg kunne bare ikke lige huske hvad sådan en hed.
bjarnebr

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-05 10:17

Det må være den IP fra ALDI du har købt. Den siges at virke udemærket. Da den ikke har været på markedet ret længe, er det nok for tidligt at sige noget om dens holdbarhed. Husk der er 2 års garanti på den, og hvis den er købt i ALDI er der 3 år.

Valg af IP-telefon udbyder er snart en lige så stor jungle som med mobiltelefoner. Det er noget uigennemskueligt med priserne, når alt skal indregnes.

Nogen steder skal der betales en fast afgift for abonnementet. Minutpriserne er også meget forskelligt.

Selv bruger jeg I2Telecom, som er et amerikansk udbyder. Der er intet abonnement eller afgift, kun en minuttakst, som er meget lav. I øjeblikket ringer jeg ex. til sydamerika for 45 øre i minuttet.
Den pris kan svinge, alt efter dollars kursen, når man tanker sin konto op. Så holder den prisen indtil kontoen er tom og tankes op igen.

Det du skal se på, er samlet pris i forhold til hvor dit behov er, hvor du skal ringe hend, som det primære punkt.
Men som sagt er det noget uklart, og kræver en nærmere analyse af pristabellerne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-08-05 21:31

Hva' så Bjerne BR ????

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-08-05 17:05

Tak for svaret severino.