/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Bliver koblet af nettet efter ca. 10-15 ~
Fra : Ingolf36
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 05-08-05 10:52

Jeg bliver koblet af nettet efter 10 -15. min.
Netværkskort. SIS 900-baseret PCI. Har hendet den nyeste driver.
Systen er XP home.
TDC Bredbånd. Fast forbindels (kabel). Ikke nogle rutor.
Har fået tildel en IP-adresse af tdc. og sat den ind i værdi i netværks adresse.
Men der er et eller andet der laver om på IP- adressen så jeg bliver koblet af nettet.
har prøvet alt.
det er en bærbar Fujitsu siemens AMILO D 6820.

håber at i kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 05-08-05 11:03

Du skal bruge DHCP - automatisk søgning af IP adresse så burde dit problem være væk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 11:04
Kommentar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 11:25

har prøvet det... det hjalp ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 11:36

Tak for svaret BjarneD.
men det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-08-05 11:42

så er det da lidt dumt at acceptere svaret !? eller va

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-05 11:43

Ingolf36

Så skulle du da ikke have lukket dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 11:45

Du skal da ikke acceptere svaret hvis det ikke virker.
Normalt leverer TDC en dynamisk IP adresse der kan skifte og selv når der er leveret fast IP adresse er det sikrest at benytte automatisk hentning af IP adresse.
Nu kan det jo tænkes, at du har lavet lidt rod i opsætningen af netværkskortet og derfor kan du forsøge, at deaktivere kortet i Enhedshåndtering genstarte og derefter genopsætte kortet på ny.
Linket jeg gav dig er en grundig vejledning til opsætning og du kan også hente Netsupport her:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk
og lade den tjekke din opsætning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-05 11:49

Ingolf36 er oprettet som bruger i dag. Det er måske derfor at spørgsmålet er blevet lukket.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 11:49

Hvis disse forslag ikke virker kan du kontakte TDC på: 80 80 80 17

men tjek først disse forslag: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_56888

Kommentar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 11:49

Okay..
jeg er ny. så i må have mig undskyld.

Prøver igen..............

Jeg bliver koblet af nettet efter 10 -15. min.
Netværkskort. SIS 900-baseret PCI. Har hendet den nyeste driver.
Systen er XP home.
TDC Bredbånd. Fast forbindels (kabel). Ikke nogle rutor.
Har fået tildel en IP-adresse af tdc. og sat den ind i værdi i netværks adresse.
Men der er et eller andet der laver om på IP- adressen så jeg bliver koblet af nettet.
har prøvet alt.
det er en bærbar Fujitsu siemens AMILO D 6820.

håber at i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 11:53

Du havde ikke behøvet at gentage.
Prøv lige at tjekke de ting jeg har foreslået og du SKAL IKKE sætte den tildelte IP adresse ind, men anvende automatisk søgning af IP adresse under TCP/IP protokollen.
Husk at genstarte efter ændring.

Du må spørge ind til tingene hvis du ikke forstår. OK?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 13:38

Ingolf36, du skal ikke holde dig tilbage for jeg vil da gerne gøre mig fortjent til de point og det skulle være mærkeligt om der ikke kunne findes en løsning på den ene eller anden måde.
Hvis du selv skulle finde ud af noget må du da meget gerne skrive det her i spørgsmålet så andre kunne få glæde af det.

Iøvrigt velkommen på Kandu!

Kommentar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 19:24

BjarneD.

har prøvet det.

Har Netsupport og det virker i nogle tid, men efter 10-15 min. er det samme igen.

Der er et eller andet der laver om ved mit netkort. Så det får en AUTOMATISK privatadresse. ........
Virker igen vis jeg køre Netsupport og så genstart.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 19:47

Hvad mener du med automatisk privatadresse?
Da jeg går ud fra at du har et indbygget netkort vil jeg gå ud fra at det er i orden, men der er uden tvivl noget galt med din opsætning. Det kan selvfølgelig ikk eudelukkes, at der er en fejl på din bredbåndsforbindelse evt. adsl modemet og derfor er det en god idé, at prøve TDC's guide til løsning af opkoblingsproblemer, det er denne:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_56888
Læg godt mærke til anvisningen omkring kontroldioderne på modemet.

Personligt foretrækker jeg at opsætte netkortet manuelt, men det er nu fordi, at Netsupport ikke passer til min opsætning hvor der er flere maskiner på samme forbindelse, men det burde virke for dig forudsat, at din forbindelse ellers er OK
Hvis du ikke kan få det til at virke må du hellere få TDC's hotline til at tjekke din forbindelse, men jeg hænger på og hvis du bare giver tilbagemeldinger skal vi nok få din opsætning på plads hvis det ikke er din forbindelse der er defekt.

Kommentar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 20:32

til BjarneD
Har snakked med hotline om forbindelse den er ok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
når jeg køre Netværkstest. Skriver det Alle testene er udført, uden fejl
din pc og forbindelse er korrekt opsat. men når jeg bliver koblet af, og køre netsupport.
får jeg en supportkode der hedder 0151-0022-0200-4145.

Kommentar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 20:40

til BjarneD
kan netkoret være i stykker. Når det kan sættes rigtig op, og det virker i någet tid.
men så der efter laver en anden IP- adresse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 21:00

Netkortet kan være defekt, men jeg tvivler.
Når du skriver, at den laver en anden IP adresse så får det mig til at tro at du stadig kører med indstastet IP adresse og det skal du ikke - forudsat at du har ADSL med DHCP, altså ikke forbrugsbetalt.
Du skal under egenskaber for TCP/IP markere hent automatisk en IP adresse som beskrevet her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_57610

Kommentar
Fra : Ingolf36

Dato : 05-08-05 21:19

til BjarneD
Har ADSL med DHCP.
har gjort son du skrev. markere hent automatisk en IP adresse under egenskaber for TCP/IP og
genstart.
det virker fint i 10-15 min. men så FLOP er jeg af nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 21:28

Hvad gør du så for at komnme på igen?

Du kunne prøve følgende:
I Hardware, enhedshåndtering (Kontrolpanel - System) kan fu finde dit netværkskort og højreklikke på det og vælge FJERN.
Genstart derefter og opsæt derefter netværkskortet med driver og korrekte indstillinger som på det sidste link.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-05 21:32

Normalt vil du umiddelbart kunne bruge netkortets standardopsætning til en forbindelse som din.