/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Ufaglært arbejde findes ikke mere ?
Fra : Krassus
Vist : 10589 gange
40 point
Dato : 04-08-05 22:37

Hej, jeg er lige blevet færdig med gymnasiet og som så mange unge før mig vil jeg gerne have et sabbat år. Der vil jeg gerne arbejde lidt, MEN jeg kan bare ikke finde nogle der søger ufaglært arbejdskraft... Altså helt ufaglært er jeg ikke, som sagt er jeg matematiker og har i øvrgit også forstand på Pc'ere men lige så snart man skriver "ufaglært" på diverse søgemaskiner finder de intet, nogen der kan gi en hånd med, hvor man kan finde et sådan job ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 22:41

Supermarkeder bruger ufaglærte, til f.eks. bageri, kiosk, grøntafd. kassebetjening. Der er også piccoline og pædagogmedhjælper bare for at give nogle bud

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 04-08-05 22:51

Jah så langt er jeg dog med :)
men jeg mente nu i en alm virksomhed. IKKE supermarkeder som er absolut sidste udvej. Men hvis nogen skulle falde over en job annonce hvori man godt må være ufaglært, så paste endelig =)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-08-05 22:54

Via dette link kan jeg anbefale dig at kigge på Hotjob: http://jobnet.af.dk/jobbanken/Frame/FramesetLowRes.aspx?action=set&res=800x600&d=32
Held og lykke

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 04-08-05 22:54

hvis du nu lige kigger på www.af.dk
og klikker på søg i jobannoncer
så skal du se , at der sikkert ogå er noget til dig.
dag/aften/nat

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-08-05 22:56

foresten i hvilken job område tænker du da på ?
kloakrenser ? eller maskin fabrik ?
og i hvilken landsdel jylland , fyn , sjælland , ?

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 04-08-05 22:59

Altså Jeg er som sagt lidt en IT ørn, men jeg har ikke noget fint diplom hvorpå der står at jeg har brugt 5 år på at blive bachelor, så håbede på jeg kunne blive supporter, men de fleste forlanger som sagt en uddannelse af slags. Vi snakker i en 40km radius af roskilde ;)

Damn... folk er oppe på dupperne her :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 23:00

der er også denne mulighed http://www.studiejobs.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 23:01
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-08-05 23:06

På dupperne, ja - mangler du ikke noget at lave ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 23:09

Lediggang er roden til alt ondt (siges der), så vi skal nok få sendt dig afsted

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-08-05 23:21
Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-08-05 23:23

der er da nok at tage fat på , også for en som dig
vi har nok der ligger og snuer den
her er bare et lille eks.
http://jobnet.af.dk/jobbanken/SeAnnons/SeAnnons.aspx?iPlatsannonsID=1386030

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 04-08-05 23:42

Keep em comming =) Balcanard, meget grineren... så kommer jeg til at komme rundt på mit gamle gymnasie =)

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 05-08-05 00:16

Der er masser af muligheder. Se bare her www.stepstone.dk www.manpower.se/danmark www.tempteam.dk www.randstadt.dk eller gå ind på www.google.dk og skriv vikarbureauer, så får du de første 20. De søger også til fastansættelse.
Pøj pøj med det.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-08-05 11:43

Da min datter var færdig med sin HH, ville hun også have et år uden skole, før hun gik i gang igen. Hun søgte ind som vikar i et forsikringsselskab, og det endte med at hun blev der i 1½ år. Hendes arbejde bestod i at 'rydde op' i forskelligt som man havde haft liggende i lang tid.
Hun fik en god løn, blev vant til at have penge mellem hænderne og dette kan vanskeliggøre at komme tilbage på den magre SU.
Hun er dog i gang med sin uddannelse igen og er færdig til næste år.

Hun var en millimeter fra at søge ind som elev i forsikringsselskabet men gjorde det dog ikke.

MEN - skriv, ring, opsøg virksomhederne og det er da slet ikke nødvendigt at skrive at du er 'ufaglært' - bare skriv som det er - du ønsker et år væk fra skolen før du fortsætter. Når de så svarer tilbage, er du i dialog med dem og kan komme nærmere ind på tingene.

Held og lykke med dit forehavende.

PS. Ikke 'kimse' af jobs i supermarkederne! At være kassedame/mand i et års tid, giver både penge i banken og (vigtigt) en masse erfaring i arbejdsmarkedets mysterier.

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 05-08-05 13:41

Tak for svaret technet. det var rimelig ligetil og der var som lovet det jeg søgte =)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 20:27

nu krydser jeg finger ,for at du snart får noget at lave så ikke går og sulter