/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Word VBA Addin
Fra : CADmageren
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 04-08-05 12:49

Hejsa.

Hvordan dælen laver man en VBA Addin til word 2002?
Jeg har to små rutiner jeg ønsker at lægge i en seperat colorsetting.dot fil (ikke normal.dot), så den bliver loaded hver gang Word starter.

Tools - Templates and Addins...
Jeg har added min colorsetting.dot og den bliver også vist på listen og flueben er slået til, men hver eneste gang jeg genstarter Word, så er fluebenet væk igen

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 13:41

Word vil altid starte i normal.dot - så du må lægge den der og gemme som normal.dot
Du kan evt. ømdøbe i C:............................................skabeloner og så din tilrettede .dot bliver til normal.dot

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 04-08-05 13:57

Ja men problemet er at kun nogle få brugere skal bruge denne addin.
Arbejder i et firma med flere hundrede brugere, og normal.dot er styret et helt andet sted fra.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-08-05 14:54

Du kan jo lægge dit VBA i den globale normal.dot og så lige tilpasse den, så koden kun afvikles hvis brugernavnet eksisterer på en liste. Listen kan du lave som en .txt fil et eller andet sted på serverne som du læser linie for linie og validerer.

Skal brugere fjernes eller tilføjes fra adgangen til den specifikke colorsetting, redigerer du blot .txt filen

mvh berpox

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 04-08-05 14:59

Det kan ikke være rigtigt at dette er den eneste mulighed.
Hvad er ellers ideen med en startup folder?

Forøvrigt har jeg slet ikke lov til at rette i den globale normal.dot

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-08-05 15:37

Okay - så opret en genvej til din skabelon

Slet alle ordinære genveje til winword.exe og navngiv din genvej "Word" og læg den de samme steder som den oprindelige...Word ikonet kan du finde i winword.exe

Så skal man blot benytte denne genvej i stedet for den almindelige...men hvis man så blot taster winword i Start-Run så starter word på normal vis med din globale normal.dot

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-08-05 15:38

Tja....startopfolderen - den har jeg heller aldrig fået til at virke efter hensigten.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 15:54

Lav en normal2.dot
gå via filhåndtering og byt om på navnene.
så længe der er en "normal.dot" vil windows ikke lave en ny.
går der kuk i det hele så slet din normal.dot og windows laver en ny ved opstart.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-08-05 16:05

Eyvind Ja - men ikke når man pr. default benytter (og er tvunget til) en global normal.dot skabelon via netværket. Så du'r det ikke ;-(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 16:09

Man behøver vel ikke hente sin dot samme sted.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 16:12

Men ellers kan denne dot måske hentes af et lille word-åbnings script som man gør i eks. Access

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 05-08-05 08:01

du skulle lave et automakro som f.eks. starter et udvalgsmenu, hvilket template folk ønsker at anvende, normal.dot, brev.dot, dit.dot, dat.dot m.m. Denne automakro ligger i normal.dot og starter hver gang, Word starter. Normal.dot skal være nr.1 på listen og default indstilling så man kan starte med tryk på ENTER. Du kan også sætte en tidsløkke ind, så normal.dot starter efter 5 sekunder.
Den anden mulighed er, at du laver et makro, som kalder dit template ved et klik på en knap, du indsætter på værktøjslinien.
kattefar

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 05-08-05 08:17

Hm... Jeg er ikke helt klar over hvorfor, men nu virker det pludselig som oprindelig ønsket!

Dvs at min ColorSetting.dot bliver loaded hvergang Word startes.
Spændende om jeg kan få det til at spille på andre maskiner.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-05 16:14

Prøv så lige at >filer >ny side> vælg den første "tomt dokument" er det ikke den der bruges eller har du fået en anden til at være startside.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 08-08-05 08:07

Næ - colorsetting.dot er gemt godt af vejen. Det er stadig normal.dot der bruges som skabelon.
Og mine toolbars virker som de skal.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 08-08-05 08:08

Næ - colorsetting.dot er gemt godt af vejen. Det er stadig normal.dot der bruges som skabelon.
Og mine toolbars virker som de skal.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-05 19:00

Du bør altså kunne ændre din normal.dot og gemme som normal2.dot
Og i denne 2'er kan du lave det du vil.
Bagefter skal der bare byttes om på normal.dot og normal2.dot ude i stifinder og
word må ikke være åben mens det gøres.
Det er metoden til at lave sin egen "normal.dot"

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 09-08-05 08:28

Hej Eyvind.

Dette er naturligvis også en løsning/mulighed. Problemet er bare at en ændring i den "rigtige" normal.dot ikke vil slå igennem.

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 09-08-05 08:31

Jeg må hellere lukke spørgsmålet mens jeg husker det...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 22:05

Du skal ikke ændre normal.dot - men gemme som normal2.dot i skabeloner
Og så bytte om i stifinder (ligger under Documents and Settings>dit navn>Skabeloner)
Word må ikke være åben mens du bytter om på normal.dot og normal2.dot