/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Priser i Grækenland/Kreta
Fra : Miranda24
Vist : 15755 gange
100 point
Dato : 03-08-05 17:51

hej
Nu jeg skal rejse til Vestkreta på fredag,og jeg kunne ikke finde nogen steder på nettet om hvordan er priser på dagligvarer, cigaretter osv.
Fordi,vi skal bo i lejlighed og selv sørge for mad, derfor vil det værfe godt,hvis nogen ved noget om det, eller kender nogen internetadr.hvor man kan læse om det...
På forhånd tak....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-08-05 17:53

Sidst jeg var der, var priser temmelig lig danske, men det er nogle år siden!

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 03-08-05 18:12

Hej Miranda.
på dette link burde du kunne se priserne på nogle dagligvarer, så kan du selv danne dig et indtryk.
God rejse.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 03-08-05 18:12
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 18:35

I chania er der dyre resturanter ud til havnepromenaden.
Omme bagved er de lidt billigere.
Som hovedregel er de restauranter der vil lokke/besnakke folk ind.......dyre og med dårlig betjening.
Det er vores erfaring.

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-05 20:02

Rimelige priser, normalt billigere en her hjemme hvis du går i det lokale supermarked, men tager du et af de såkaldte små købmænd som ligger tæt på hotellerne er priserne højere.
Undskyld jeg spørger, hvorfor er du interesseret i at kende priserne på forhånd, det finder du jo ud af når du kommer der ned?

Men god rejse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-05 21:00

Dagligvarer LOOL

Priser den 31/7-05

Cigaretter:
Græske Assos International 2,20 Euro (Assos smager næsten som Prince)
Prince 2,70 Euro

Ouzo 3/4 l. fra 3,50 til 8,00 Euro afhængig af mærke og styrke

Kan ikke komme i tanke om andre dagligvarer der er nødvendige.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 23:07

Raki klumme - du mangler Raki...............uhmmm.

Godkendelse af svar
Fra : Miranda24

Dato : 03-08-05 23:49

Tak for svaret syllemus.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-05 23:55

Eyvind

Raki og Ouzo er stort set det samme. Lidt historie fra: http://myathen.dk/praktisk%20info/praktisk_info_08_ouzo.html

Ouzo er en græsk anis-krydret likør som drikkes over alt i Grækenland, og betragtes som værende en nationaldrik.

Historien bag Ouzo er selv om den er noget sløret, at den skulle gå helt tilbage til gammel tid. Dens artsfæller er raki, en drik destilleret ud over det byzantinske og siden hen det Ottomanske imperie. Ens likører finder man i Tyrkiet og mange arabiske lande der stadig går under navnet raki.

Moderne Ouzo destillering tog rigtigt fart i det 19 århundrede og i forbindelse med den græske uafhængighed, hvor der på mange af øerne, og specielt på øen Lesvos, som holder på at det er dem der har opfundet den oprindelige drik, opstod store produktioner. I 1932, udviklede Ouzo producenter en metode til at destillerer i kobberfade, hvilket i dag betragtes værende den eneste rigtige måde at gøre det på.