/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
forkerte beløb i faktura
Fra : assies
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 30-07-05 10:30

Jeg har fornyligt købt et nyt fjernsyn. Samtidig fortalte sælgeren om tillægsforsikringen, men da fjernsynet kun kostede 1699 kr syntes jeg at det var unødigt at købe en forsikring til 395 kr. Så fik af sælgeren tilbudt at købe tillægsforsikringen til 200 kr. Det lød i mine øre mere rimeligt.

Forretningens edb-system var i stykker den dag, så jeg ville få fakturaen tilsendt når det begyndte at virke igen. Jeg fik kun en bon med slutbeløbet.

Nu da jeg har fået fakturaen er forsikringen anført til 395 kr og ikke som aftalt 200. Prisen på fjernsynsapperatet er sat til 1504 og ikke 1699 som det koster i forretningen.
Dette er jo ikke aftalen.

Jeg kontaktede forretningen der ikke ville lave det om. Det er åbenbart umuligt at taste forsikringen ind til en anden pris. (De indrømmede dog at have solgt mig den til 200 kr)

Jeg kontaktede hovedkontoret for at få det rettet, de vil heller ikke rette det, og de påstår nu at det er apperatet jeg har fået rabat på.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan jeg kan få en faktura med de rigtige beløb?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 10:33

Muligt du skal denne vej.
http://www.forbrug.dk/

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-07-05 10:36

Det lyder somom det er El-giganten du har handlet med ...men hvis jeg var dig, ville jeg afleverer fjernsynet retur, opsige forsikringen - og købe fjernsynet påny. Det kan ikke være rigtigt, at de kan sælge dig en forsikring som de ikke kan fakturerer....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 10:43

I hvor lang tid dækker den forsikring og skal den betales mere end denne ene gang?

Hvis det kun er denne ene gang er det samlede beløb jo det samme.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-07-05 10:47

ans

Det får jo betydning hvis der sker noget med apparatet, der udbetales erstatning i forhold til den pris kunden har betalt for fjernsynet, og hvis det tal er lavere på fakturaen end der reelt er betalt, så vil der opstå problemer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 11:04

Den der forsikring, den er i de fleste tilfælde ikke det papir værd, som den er skrevet på.
For det første er TVet i to år, omfattet af reklamationsretten, og hvis der sker noget med apparatet efter de to år, så er værdien faldet så meget på sådan et TV, at det er meget begrænset hvad man får for det, og det kan ikke engang betale sig at reparere det.
Det er vist 4 år sådan en forsikring gælder.

Og mod tyveri og andre skader (bortset fra reparation) er man alligevel dækket ind med sin indboforsikring.

Spørgsmålet er, om TVets pris også er opgivet til 1504,- på forsikringspapirerne???

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-07-05 11:11

Det er jo så smart indrettet at "sælgeren" ikke tjener på apparaterne men på forsikringerne ....så hvis den er rigtig grov, så har han "noteret" dig for forsikringen til 395,- kr ......men dette er langt fra sikkert, kunne bare ikke lige dy mig

- som Dova skriver, så er de forsikringer ikke noget værd og du kan godt opsige den inden for x antal tid (kan ikke lige huske tidsperioden)

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-07-05 11:19

Kan vi ikke få butikkens navn..??

Kommentar
Fra : assies

Dato : 30-07-05 12:05

På forsikringspapirene står fjernsynets pris anført til 1504 kr.
Jeg ved godt at disse forsikringer generelt er en dårlig idé, og jeg sagde også udelukkende ja pga. prisen og for at slippe for for alt det besvær der følger med hvis noget skulle gå galt. (Lad os bare blive enige om at ekspedienter ikke altid er de nemmeste at diskutere med)
Jeg kan ikke opsige den for det skal gøres inden for 14 dage, og der havde jeg jo ikke modtaget den. Jeg fik først papirene efter 17 dage ;).
De problemer jeg kan se at der kan komme i kølvandet er; hvis det bliver stjålet eller hvis det bryder sammen. (hvilket det allerede er!! jeg ved godt at jeg kan levere det tilbage, men så vil jeg jo ikke få det rigtige beløb igen....)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-07-05 12:43

Så tror jeg bare jeg ville tage ned i butikken og begynde at snakke med meget store bogstaver.....
Har du nogen somhelst dokumentation på, at fakturen først kom efter 17 dage? for så kunne du måske bruge dét til at forklarer situationen med og måske få opsagt forsikringen alligevel