/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
gasbetonmur --maling skaller af
Fra : kmgkmg
Vist : 1538 gange
100 point
Dato : 30-07-05 09:48

På en fritstående gasbetonvæg har jeg store problemer med at få malingen til at holde. Jeg bruger den bedste (og dyreste) diffusionsåbne maling og har også prøvet med siliconebehandling, men hvert år kommer der afskallinger især i bunden, hvor der selvfølgelig er mest fugt.
HVAD kan man gøre ved det -- er der en speciel bundbehandling, der kan hjælpe ????

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 09:58

hej
såvit jeg ved er der ikke noget maling der kan holde på silicone.
og hvis muren ikke var 100% tør inden du malede så er det derfor.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-05 10:08

Jeg har ikke meget forstand på det så et skud fra hoften: Hvad med forankringsgrunder? Det dur på almindelig beton, så hvorfor ikke på gasbeton?

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 10:09

tænker lidt på samme problem - nemlig at muren ikke har været 100 % tør - at der evt danner sig fugt netop hvor problemet opstår. Har oplevet det i et enkelt rum for år tilbage og der blev der sat varmekanon til efter en grundig afrensning og hjælp udefra til at finde fugtårsagen - det er nu i orden

og jeg er flyttet siden , men ved fra dem der bor der nu at de ingen problemer har med det.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 10:18

hvis der er en fritstående havemur og der ikke er lagt asfaltpap imellem sokkel og muren kommer du ikke af med problemet, da fugten trækker op nede fra.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 11:11

For det første er det tvivlsomt at få noget til at holde ovenpå siliconebehandling.
Det skyr malingen, og hvis det f.eks. var en bil der skulle males, krævede det en hulens masse forarbejde og midler for at fjerne det mindste spor af silicone.

Det bedste vil være en totalafrensning af muren, og så male den med noget cementmaling, cempexo el. lign, altså noget der i struktur og beskaffenhed ligger tæt på murens materiale, det er der størst chance for at få til at holde.

mvh dova

Kommentar
Fra : Else12

Dato : 31-07-05 14:20

Kontakt:

H+H Celcon A/S
Saralyst Allé 40
8270 Højbjerg

Tlf: 7024 0050
Fax: 7024 0051

Kommentar
Fra : lholst

Dato : 01-08-05 14:01

Hvis du har fået isoleret mod fugt nedefra, og nu har en tør mur
- og hvis du ikke mere har silicone på overfladen,
- så kan en dispergerende grunder skabe et fast underlag til malingen.
mvh
LHol.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 25-09-05 14:59

Ja ja mange hoveder mange svar eller velmente løsninger.så jeg tror at jeg vil komme med et forslag til dig også :Sanblæs hele væggen og puds den derefter på almindelig måde så har du en god basis for diverse beton malinger .eks cempexo som en nævnte og du kan så evt skifte farve let og elegant hvis det skulle være aktuelt.

sverola

Godkendelse af svar
Fra : kmgkmg

Dato : 27-09-05 12:53

Tak for svaret sverola.
Du har sikkert ret. Der er kun den "hårde" vej frem til en holdbar løsning.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-09-05 20:37

Tak for tilliden ..Ja jeg er lidt ked af at det eneste svar jeg kunne give dig var forbundet med en masse arbejde ....men som man siger det som ikke gør dig ondt gør dig stærk...Held og lykke med muren

Mvh sverola