/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad hedder denne gyser-film?
Fra : Playa2k3
Vist : 644 gange
130 point
Dato : 30-07-05 01:05

Hej jeg så engang en film i fjernsynet hvor en skoleklasse med unge skulle på lejrtur ude i skoven i en hytte. De ankommer i en gul skolebus og man ser i starten fra "monstrets" gennemsted mellem træerne. Jeg mener det er om vinteren og der ligger sne på træerne og jorden. Monstret dræber folk og hænger dem bl.a. sprættet op nede i kælderen. Politiet bliver tilkaldt men de tror ikke på de unge, og det ender vidst nok med at politiet også hænger i kælderen.

Som jeg husker den, er det en rimelig scary film, men jeg kan desværre ikke huske titlen. Nogle der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 01:08

Blairwitch Project tror jeg du mener.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-05 01:10

den hedder blairwitch project

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 30-07-05 01:18

Hmm har set Blairwitch Project, men troede ikke det var den . Så bytter jeg om på nogle titler her. Mange tak.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 01:48

Der er jo to Blairwitch-film.

men hvis ikke du mener det er nogen af dem, er her et link til en liste med 1267 Gyserfilm hvor du kan læse om handlingen i hver af dem

http://www.dvdcity.dk/?5031O49XO4931O49XO4838O483234371

mvh dova

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 30-07-05 02:25

det er ikke Blairwitch for der er ikke nået med nogen skolebus heller ikke i 2en,hvilket minder mig om hvor dåelige de film var gaaab.....Men hvad den film du kikker efter kan jeg ikke komme på kun en men det er noget med nogen unge mennesker der kommer op i en hytte og og en bliver bit af en hund som har en sygdom som gør de går mere eller mindre i opløsning (ad)

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 30-07-05 09:15

Det kunne også godt lyde som Fredag d. 13. nr. 1, men det foregår vist om sommeren. Dog er det også en skolelejr og de ankommer i en skolebus. Prøv at læs på Dova´s link under fredag d. 13 episode 1.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-07-05 10:17

Ja det eneste jeg kan sige, er også med 100% sikkerhed, at det ikke er Blair Witch fordi den har intet med nogen gule skolebusser og der bliver de heller ikke hængt op, ikke hvad man ser i hvert fald.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 30-07-05 10:25

Jeepers Creepers? Men det er vist også om sommeren. Og både Wrong Turn og The Locals er vist også om sommeren, selvom det også kunne lyde som en af dem.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 30-07-05 10:27

Jeepers Creepers 2 har skolebussen. Kan dog ikke huske, om det ikke er i 1'eren, at han hænger dem op nede i kælderen.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 30-07-05 13:10

Okay, det er ikke blairwitch, har lige lånt den i går nat. Måske fredag d. 13 nr. 1. Tror ikke det er Jeepers Creepers.
Men noget der helt sikkert var i filmen var et kamera der var placeret mellem træerne og flyttet så det så ud som om nogle holdt øje med dem når de gik ud af bussen og gik rundt foran lejren.

Men hvad var titlen?

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 30-07-05 13:14

Det er ikke jeepers creepers 1 eller 2 ud fra dvdcitys beskrivelse. Heller ikke wrong turn. Står intet om The Locals

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 30-07-05 14:18

Hej Playa2k3

Jeg vil anbefale dig at prøve at spørge her http://www.imdb.com/board/bd0000024/threads/ det er hos IMDB, og linket er til genren Gyserfilm.

Du skal godt nok spørge på engelsk...håber det kan hjælpe dig lidt på vej, jeg har tit fået hjælp til diverse film der.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-07-05 21:27

Evt jeepers creepers ??

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 01-08-05 17:21

Det lyder som flere har nævnt, som en blanding af Jeepers Creepers I og II og en smule Fredag d. 13... men jeg har desværre ikke noget bud på en konkret film,....glæder mig til at finde ud af hviklen film det er :)

Du må lige poste herinde, hvis du finder ud af det i et andet forum.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 03-08-05 11:56

Selvfølgelig Mads1980.

Er der en gyserfilm der hedder noget i retning af "I skovens dybe stille ro" eller bare det mindste der minder om det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 12:08

Der er en film der hedder "Silent fear" http://www.dvdcity.dk/?52A13231A132X3531X3231353436X323

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 04-08-05 01:10

Nordsted1, tak for forslaget, tror det godt kan være den. Det forslag fik jeg også på IMDb, men skal lige op i videoshoppen og låne den, hvis de overhovedet har den.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 09-08-05 15:30

Har stadig ingen titel at søge under

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-05 17:42

Du fik da en titel at søge på - Silent fear - ????? Eller har du fået set filmen???

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 10-08-05 22:43

Det var ikke silent fear, desværre :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-05 22:49

Det er dog utroligt så mange forskellige film der er med skoleunger der render rundt og finder grimme ting og sager i skoven, de skulle hellere blive hjemme i deres seng skulle de jeg gir fortabt, så fortsat god jagt

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 20-08-05 00:24

Kan du huske hvilken allersgruppe de her stakkels unger var? Og var det et monster som f.eks gællemanden eller var det en mere "menneskelig" morder som f.eks Jason Vorhees eller Michael Myers.

Kommentar
Fra : jesperthorsoe

Dato : 20-08-05 16:01

Kunne det måske være "The Evil Dead" du mener??? En gammel klassiker fra starten af firserne. Det er i hvert fald i en skov med nogle unge mennesker i en hytte!!!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 06-09-05 08:30

A_MADE, de var omkring de 18 år, tror det var en highschool-klasse, kan desværre ikke huske hvordan monsteret så ud, hvis man fik ham at se. Det er lang tid siden jeg så den, hvis jeg skal være ærlig.

jesperthorsoe, inde på dvdcity er The Evil Dead beskrevet sådan:
http://www.dvdcity.dk/?5031O49XO4931O49XO483TO49O48X36A23135O48O491

Det kunne godt være den! Det passer godt med beskrivelsen, kan bare ikke huske om de var flere end 5 teenagere. Jeg ser lige om jeg kan finde den i videoshoppen her i byen.

Mange tak

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 06-09-05 08:33

jesperthorsoe, jeg fandt lige en trailer fra The Evil Dead på google, og kan konkludere at det desværre ikke var den. Den var nyere og i langt bedre kvalitet end fra 80'erne.