/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
D-link camera på netværket.
Fra : Eyvind
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 28-07-05 20:45

Et camera der kan tilsluttes direkte på netværket i en switch.
Cameraet tildeles lokal ip 192.168.0.xxx
routerens gatevay er 192.168.0.xxx
routerens adresse er xx.197.191.xxx

Hvordan skal adressen se ud udefra internettet og til at se det camera.
http://www.xx.197.191.xxx ?????????

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-05 21:03

Hejsa.. prøv at få cameraets ip ind under DMZ på routeren..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-05 21:06

Jeg har ikke routeren her men er tilkoblet den.................så DMZ ???????

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-05 21:07

Du burde kunne tilgå Cameraet på http://xx.197.191.xxx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-05 21:08

Og jeg vil bare pege på den direkte ikke som offentlig tilgængelig camera

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-05 21:21

Næsten alle routere har softwarefirewall som virker på den måde at den kun den tillader trafik hvor computeren har åbnet de porte som skal bruges indefra.. alle de programmer som vil forsøge at tilgå en port udefra vil blive afvist. derfor er du nød til at have åbnet en port til dens Ip. og den nemme løsning er en DMZ zone på en ip hvor alle porte er åbne

Er du med..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-05 21:27

Ok jeg taler med ham der har routeren.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 31-07-05 13:11

dit web camera må formodentlig have en webserver indbygget kan du tilgå denne på ip x.x.x.x ?
altså skal din router også lede trafik til denne addresse for at du kan se cameraet ude fra nettet.
dette er nok ikke meningen i virkeligheden hej hej.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 13:19

D-link cameraet har en webserver indbygget.
Jeg tildeler en lokal IP som også virker fra LAN.
Men vores server som ikke er helt det samme som en router har ikke alle de faciliteter.
Jeg har kigget i FAQ hos D-link, hvor der bruges en router fra .........D-link til,
at tilgå cameraet fra WAN

Jeg har prøvet dette http://xx.xxx.xxx.198:80/81 Men den går ikke i gennem.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 31-07-05 13:33

forstår så at du ser cameraet med explorer på ip x.x.x.x:80
serveren ser du indefra på y.y.y.y:80 hvis den har en webserver.
udefra ser du serveren på ip ?.?.?.? eller med DNS name etellerandet.
så laver du et link på din side til dit webcam og vubti har du den der.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 14:01

Ja - men problemet er at komme igennem vores Linux/sme server.
Jeg har set at den kan komme på hjemmesiden - men det var nu ikke tanken, kun at huset kan fjernovervåges (udendørs og med skiltning)
Det ender nok med at en D-link router kommer til at styre det.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-05 18:09

Uden at vide det, så må den vel virke lige som en IP-telefon.
Jeg har to IP-telefoner der er koblet direkte på routeren, med henholdsvis kabel og trådløs, og de fungere helt uafhængig af mine PC'er, så det må være den samme fremgangsmåde.

Jeg mener også at have læst, at webcammen skal sende billedet ud på en hjemmeside (evt. en skjult side) hvor man så kan koble sig op for at se hvad der sker.
Jeg har selv leget lidt med at få siden til at fungere, men det gør den så ikke endnu! ØV!

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-05 21:54

Tak for svaret severino.
Jeg lukker spørgsmålet, for jeg har afleveret det camera igen, med tak for lån.