/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Checke om IIS er oppe?
Fra : adam
Vist : 648 gange
300 point
Dato : 17-07-01 08:56

Hej alle sammen

Jeg har lige fået en opgave, hvor jeg skal checke om mit firma's IIS er oppe og køre, og hvis det ikke er skal jeg restarte den.
Jeg tænker på at bruge Inet Control komponenten til denne opgave, jeg ved ikke om det er det fedeste at bruge, men hvordan kan jeg checke om sittet eksistere eller om IIS'en er nede.
Hvis du har nogle gode forslag tages de imod med kyshånd.

Med venlig hilsen

Adam

Kommentar
Fra : adam

Dato : 17-07-01 12:16

Vi køre med de sidste nye service packs, så det er skam ikke problemet, en IIS kan sagtens gå ned ligemeget hvilken service pack du køre. Jeg er sat til at lave et vb program som håndtere dette, så jeg kan desværre ikke nøjes med en fix pack til IIS.

Adam

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 300 point
Dato : 18-07-01 08:56

Jeg har ledt efter en løsning da jeg selv er interesseret. Men måske er der noget du kan bruge her, eller via denne side finde frem til hvor du kan få hjælp. Der er ikke rigtig nogen herinde der har kunnet hjælpe dig :

http://search.microsoft.com/us/products/windows/windows-2000/SearchMS25.asp?IntCat=0&Boolean=ALL&Nq=new&qu=IIS+test

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-07-01 16:35

adam skrev:
> Jeg har lige fået en opgave, hvor jeg skal checke om mit firma's IIS er
> oppe og køre, og hvis det ikke er skal jeg restarte den.
> Jeg tænker på at bruge Inet Control komponenten til denne opgave, jeg
> ved ikke om det er det fedeste at bruge, men hvordan kan jeg checke om
> sittet eksistere eller om IIS'en er nede.
> Hvis du har nogle gode forslag tages de imod med kyshånd.

Jeg vil ikke mene at Inet er en ret professionel måde at tjekke det på, men
den kan da vel bruges.
Der er to måder at gøre det på - den første er vist den bedste Faktisk
ved jeg ikke om der er forskel i de to (i disse eksempler), men jeg ved at
den første kan udbygges til at fortælle lidt mere om hvad der gik galt under
hentningen af "http://server/".
Foresten så er ServerIP="localhost" hvis det er serveren på den computer,
som programmet bliver afviklet på, du vil checke.

Dim ReturnValue As Integer
Private Function CheckServer(ServerIP As String) As Boolean
Inet1.Execute "http://" & ServerIP, "GET /"
While Inet1.StillExecuting
DoEvents
Wend
CheckServer = (ReturnValue = 12)
End Function
Private Sub Inet1_StateChanged(ByVal State As Integer)
ReturnValue = State
End Sub

.... og her den anden (lette) måde:

Private Function CheckServer(ServerIP As String) As Boolean
CheckServer = (Inet1.OpenURL("http://" & ServerIP & "/") <> "")
End Function

- Bjarke Walling Petersen