/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Parkering af cv
Fra : drala
Vist : 1065 gange
44 point
Dato : 23-07-05 18:38

Hej alle
Hvordan er det med parkering af en cv, der hvor vi bor er der en række parkeringspladser hvor der ikke tidsbegrænsning.
Kan man parkere den der uden at få problemer ?
Det er offentlige parkeringspladser.

Hilsen
Drala

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 54 point
Dato : 23-07-05 18:41

Nix.

For en enkelt nat er der nok ingen der brokker sig, men at bruge den som decideret parkeringsplads, må du ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 18:44

Nej - desværre. Parkeringspladser er beregnet for biler, IKKE Campingvogne. Find et firma i nærheden der har en plads og betal dig fra det. Det behøver ikke blive særligt dyrt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-05 18:54

Nu er det ikke til at se hvor du bor - at en parkeringsplads er offentlig betyder jo kun den er offentlig tilgængelig...
Du kan kontakte ejeren, og sprøge hvordan denne ser på henstilling af en CV.
Der er også steder hvor du kan få den i tørevejr, det er vel også værd at betale lidt for...
Men at svaret må være 60 nej - 40 ja det er sandsynligvis ikke uden problemer..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 18:59

Svaret er da ikke 60/40 - Du må IKKE parkere en campingvogn på en offentlig parkeringsplads.

Den må KUN parkeres på privat grund (din egen eller andres), medmindre bilen er spændt for.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 19:09

Og selvom bilen er spændt for, er det stadigt ikke tilladt. Selvf. ikke. At vogntoget er større gør jo ikke parkeringen af en CV mindre problematisk. Hvis bilen er spændt for og du sidder i bilen, er der tale om standsning, IKKE parkering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 19:14

Nu kunne man jo forestille sig en parkeringsplads uden båse - og der må du godt parkere hvis bilen er spændt for.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 19:15

Det gælder også i vejkanten osv. hvis parkering ikke er forbudt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 19:22

Uanset om Parkering er forbudt eller ej, har dette INTET at gøre med Campingvogne. Udtrykket Parkering retter sig imod køretøjer. En campingvogn er IKKE et køretøj og falder derfor ikke ind under de regler. Svaret er derfor som jeg sagde i min første kommentar. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-05 19:39

Der er forskel på henstilling og parkering på offentlig vej og på offentlige privat ejet parkeringspladser...
Hvor er det dog fedt at opdrage på andre...
ha ha
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : drala

Dato : 23-07-05 21:46

Tak for svaret refi.
Må vist hellere lukke det her spørgsmål inden der går for meget "debat" i det

Drala

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 21:47

Selv tak - god ide.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 22:13

drala - Det må du da selv om, men refi's svar er altså IKKE det mest korrekte.

Kommentar
Fra : drala

Dato : 23-07-05 22:30

Åh gud.. og hvilket et er så det bedste ?

Kommentar
Fra : drala

Dato : 23-07-05 22:30

Åh gud.. og hvilket et er så det bedste ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:34

Der er såmænd ingen der er bedre end andre - men derfor er det alligevel korrekt hvad jeg skriver

Det er jo lørdag - Så det er meget normalt med lidt brok.....

Kommentar
Fra : drala

Dato : 23-07-05 22:35

Nå ok... er ny her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 22:38

Velkommen - lad os da håbe det ikke skræmmer dig væk

Du lærer hurtigt tonen her......