/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Baggrund i windows mapper
Fra : clairvoyanten.org
Vist : 847 gange
100 point
Dato : 22-07-05 02:12

HEY ALL :D

Jeg kunne vildt godt tænke mig at vide hvordan man kan skifte den kedelige hvide baggrund i windows mapperne ud, men f.eks. et billede??

Håber der er nogle hardcore computer nørder derude, som kan svarer på det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-05 02:29

Hvad er det lige du taler om? Er det i Stifinder? En mappe er jo i virkeligheden KUN et udtryk for et område på PC'en. Så du må tale om et program der viser mapper og/eller mappeindhold. Men hvilket program bruger du til at få vist disse mapper? Windows Stifinder er kun ét af de mange programmer der findes til at give overblik over ens PC og de mapper denne indeholder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-05 02:35

Men forresten: Hvorfor vil du have det? Det er jo kun sider der er beregnet til at se på et par sekunder af gangen, mens du vælger hvor du vil hen og hvad du vil se. Og husk at ALLE billeder der skal vises på din PC, tager tid at vise, så brug hellere den tid på noget vigtigere. At baggrunden i mappen er hvid, kan da være ligegyldigt, det er jo ikke en side du skal sidde og glo på i timevis. VEL. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-05 02:45

Det kan sagtens lade sig gøre, du skal bruge et program der hedder WindowspaperXP, det kan du hente her: http://www.sodabush.com/products/windowpaperxp/downloads.php Når du instalerer programmet bliver der oprettet en ny mappe som hedder Windowspaper hos mig ligger den i mappen Billeder, flyt eller kopier de billeder (JPEG filer) som du vil bruge som baggrund til denne mappe, så er det bare at åbne programet klikke på Select Folder og vælg mappen som du vil ændre baggrund i og så klikke på Change Image marker det billede du vil bruge og vupti har du dit eget billede som baggrund
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-07-05 03:13

Du behøver faktisk ikke et program i Windows XP.
Højreklik på skrivebordet, vælg Egenskaber – Udseende – Avanceret
Så kan du under Element vælge farver for mapper etc.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-07-05 03:16

Ups..
Det er selvfølgelig kun farverne du kan skifte.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 08:44

Gambrinus prøv engang selv - og hold kandu åben - så vil du se at også her forandres farverne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 08:44

Gambrinus prøv engang selv - og hold kandu åben - så vil du se at også her forandres farverne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-07-05 08:46

I stifnder vælges menuen.
Funktioner->mappeindstillinger. under generelt, vis mapper som webside, tryk ok.

du skal nu sørge for at være i den mappe som, du vil ændre.
Vælg så menuen. Vis->Tilpas denne mappe.
Der bør nu åbne en guide til Tilpasning af mappen.
Jeg bruger win-me, men tvivler ikke på at det også vrker i xp.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 09:14

natmaden - øhhh ????????? Med billede i stedet for alm. baggrund ???????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-07-05 10:10

ja da og med mange andre tricks , for den øvede.
der bruges en webskabelon son kan editeres som var den en htmlside. og det er det.
kan også bruges til at lave mapper der ser tomme ud, uden at være det, men det er jo en anden ting

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 10:14

æv ville jeg jo gerne vide mere om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-05 10:18

Til natmaden 22-07-05 08:46 den funtion er fjernet i Windows XP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-07-05 10:22

tja men jeg bruger win-me
Hvis du følger instruktionen fra tidligere, så går det næsten af sig selv.

men lav en mappe til at 'lege med', det kan gå galt, når at man leger , uden om guiden.

Mappen der viser billeder er forresten en mappe med skabelon. guiden kan hjælpe med at lave flere af den slags.

møget med en mappe der ser tom ud er, at hvis man sletter den fordi at den ser tom ud, så ryger indholdet også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 10:24

hmpf !!!!!!!! må da kunne lade sig gøre i xp også ?????????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-07-05 10:34

ok ! o.v.n. sørgeligt med det xp. Men der er nok et tricks. win-me har en systemmappe med skabeloner, er man lidt fræk kan man låne derfra.

man kan jo også, i selve mappen, lave en ini fil, der styrer det. de fleste ser ikke den slags mapper, da de normalt er skjulte.

eks. på filen desktop.ini (til styring af billedmappen)
Kode
[ExtShellFolderViews]
Default={8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC}
{8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC}={8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC}
{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}={5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}

[{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}]
WebViewTemplate.NT5=%WebDir%\ImgView.htt

[.ShellClassInfo]
InfoTip=Gemmer og håndterer billeder
IconFile=C:\WINDOWS\SYSTEM\MYDOCS.DLL
IconIndex=-101
ConfirmFileOp=0

forventer at kandu har spoleret koden når jeg har trykket send.
lad være med at afprøve den på egen pc. den hører til min opsætning, og kan måske lave kludder på andres.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-07-05 10:41

den holdt koden rigtigt.

Mirit jeg tror ikke det er det rigtige sted at starte. men hvis du vil så start med at få alle dine filer synlige. ALLE.

Jeg kikker tilbage i aften/nat, og kan måske lave et eksembel på en 'mappe' men jeg er ikke så kendt med plasseringen af systemmapper på xp.

Nu er det altså hovedpudens tur zzoo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 10:43

nu er det ikke mig der har spørgsmålet her natmaden
Men for hulen - sidder og lurer på xp - det med baggrunde osv kunne jo være lidt sjovt at lege med - mener at have fundet lidt ved at søge på mapper - Sådan ændres indstillingerne for mappevisning, eller sådan tilpasses en mappe - følge relaterede link og får se hvad der ellers ligger på nettet

pas godt på hovedpuden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-07-05 10:48

Jaaa....Mirit
Så mangler vi bare at ku' gi' de forskellige brugere forskellige farver.
Du sku' så ha' lyserød (Eller pink som i kvinder siger)
Gambrinus
Gæt hvem der skal ha' rød der blinker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-07-05 10:49

Jaaa....Mirit
Så mangler vi bare at ku' gi' de forskellige brugere forskellige farver.
Du sku' så ha' lyserød (Eller pink som i kvinder siger)
Gambrinus
Gæt hvem der skal ha' rød der blinker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 10:53

nødsignal på alfaen gambrinus ??????

ogmå jeg så lige være her - vil ha´BLÅ - er ikke så meget til pink som i - kvinder ????? TØSER !!!! siger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 10:57

ps... ingen bemærkninger om Rudolf - han blinker kun til jul

(håber clairvoianten enten har fjernet fluebenet eller kan tilgive os for småsnak)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-07-05 11:02

Blå OK
Det er den farve, jeg har i mit køkken.
Ka' du lave mad ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-05 14:06

burde kunne - men ingen ud af huset leveringer her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 09:33

intet der kan bruges her - eller har du selv fundet noget clairvoianten.org ?????????????