/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Modem
Fra : Fynboerne
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 21-07-05 14:53

Hej.
Jeg har skiftet internet udbyder og når jeg nu skal lokke mig på nettet, kan jeg hører alle de mærkelige lyde, når den ringer op. Hvordan slår jeg den fra?
Jeg har kikket i indstillinger, men kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan slå den fra.
Det kunne jeg da jeg havde den anden udbyder.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-05 15:14

Så kan du gå ind i kontrolpanelet, under dit modem. Vælge initiering og der skrive M=0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 15:17

Det kan nu være en fordel at du kan høre når den ringer op.
Hvis du er på nettet og har en dailer skjult - opdager du ikke hvis den forsøger at skifte forbindelse.
Så jeg ville helt klart vælge at lade "lydene " være der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 15:18

Gå i kontrolpanel - Telefon og modemindstillinger - vælg egenskaber for det moden - vælg fanebladet modem. du kan nu fjerne lyden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 15:18

refi - nemlig -men det er jo op til den der bruger det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 15:19

PS: Jeg går ud fra de ringer op via modem.....

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 10-08-05 11:42

Jeg ringer op fra modem der er indbygget i PCeren da jeg købte den.
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få lyden væk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 19:55

jo som jeg skrev det Dato : 21-07-05 15:18

men som refi siger - det er altid rart at den er der hvis nu en skulle snige sig ind på linien

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 12-08-05 09:07

Hej miritdk.

Jeg har været inde i indstillingerne og der er den skruet helt ned for lyden, men den er der stadig.

Jeg bor på landet, så muligheden for at nogen bruger min forbindelse er lille.

Tilhansen9

Den linje jeg kan skrive "M=0" kan jeg ikke finde.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 12-08-05 11:01

jeg ved ikke hvorfor du ikke kan bruge mit svar Dato : 21-07-05 15:18 - prøv at tale med hotline hos din udbyder

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 12-08-05 15:08

Har prøvet den mulighed, men der er skruet ned for lyden og det virker ikke.

Jeg vil da prøve at ringe til min udbyder og se, hvad de siger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-05 17:34

glæder mig til at høre hvad resultatet så bliver - jeg husker da jeg har haft fjernet både flueben og hvad ved jeg for ikke at høre de lyde i sin tid (både med 98 og op til xp i og med jeg ikke altid er på adsl)

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-09-05 15:48

Jeg har snakket med min internet udbyder og de kan ikke hjælpe mig, de foreslog samme løsning med at gå i kontrolpanel og indstillinger og der igennem få skruet ned for lyden.
Da det jo allerede er gjort og lyden stadig er der, kunne de ikke hjælpe. De sagde det var noget med modemet, men den forstår jeg ikke, for ved min tidligere udbyder, var der ingen lyd på, da jeg skruede ned.
Jeg må finde mig i lyden, eller skrifte udbyder. Kan jo også sætte en klud for højtaleren.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 10-09-05 08:13

Tak for svaret miritdk.
Jeg kunne jo bare have ringet til min udbyder med det samme, men tænkte ikke på, at det var en mulighed.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 20:32

det kan altså heller ikke være rigtigt - den kan fjernes - kigger ind når de små grå opdager at der er noget der hedder huske