/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Rename en database i en MS sql?
Fra : e2000
Vist : 786 gange
200 point
Dato : 22-01-01 09:50

Er det muligt at rename en database i MS SQL, hvis ja....HVORDAN?

>E2000<

Accepteret svar
Fra : rean

Modtaget 210 point
Dato : 22-01-01 10:41

Hej e2000,

det er korrekt hvad Kim skriver, men der er lige nogle småting,
som altid skal gøres først og sidst. Jeg har derfor lavet en script,
som ordner det for mig. Man kunne lave scriptet om til en
stored procedure, men så skulle den leve i main-databasen og det er ikke altid
lige smart. Under alle omstændigheder skal du være connectet til main-databasen
under udførelsen af dette script. Husk at udskifte ''gammeldbnavn'' og ''nytdbnavn''
navne til det du skal bruge

exec sp_dboption ''gammeldbnavn'', ''single user'', ''TRUE''
exec sp_renamedb ''gammeldbnavn'', ''nytdbnavn''
exec sp_dboption ''nytdbnavn'', ''single user'', ''FALSE''

rean

Godkendelse af svar
Fra : e2000

Dato : 22-01-01 11:30

Tak til jer begge 2, det var nogle rigtige fine svar, men jeg kunne ikke rigtig få Kims svar til at virke, nok pga. noget sikkerhed, så Rean får mine point, for det virkede første gang.

>E2000<

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-01 11:35

On Mon, 22 Jan 2001, e2000 wrote:

> Tak til jer begge 2, det var nogle rigtige fine svar, men jeg kunne ikke =
rigtig f=E5 Kims svar til at virke, nok pga. noget sikkerhed, s=E5 Rean f=
=E5r mine point, for det virkede f=F8rste gang.

=D8h, nu snakker I om point, som vist er noget kandu.dk har opfundet. Kan I
ikke lige holde den slags udenfor nyhedsgruppen?

Nikolaj
--=20
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
L=E6r at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder