/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Computer kan ikke finde mit lydkort?
Fra : tbayj
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 17-07-05 18:47

Efter en formatering kan computeren ikke finde mit lydkort nselvom det stadig sidder i computeren? Hvorfor kan det ikke det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-05 18:49

Via enhedshåndtering kan du se om driveren er ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:49

Hvad er det for et styresystem du har installeret ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 18:52

Hvis det er XP så gå i kontrolpanel, og søg efter ny hardware.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 17-07-05 18:56

Jeg har prøvet at søge efter ny hardware, men der sker intet...Jeg kører XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:00

Så er kortet defekt eller monteret forkert - komputeren er jo plug and play.
Det er muligt driveren ikke er der men kortet skal den finde under alle omstændigheder.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 19:02

Gå ind i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering, og se efter enheder med problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 19:05

højreklik på denne computer - egenskaber - fanebladet hardware - enhedshåndtering - se om der er gult faresignal - er der det så fjern - smid din cd i og søg efter den der

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-05 19:07

Sluk comp > tag lydkortet ud > start comp >sluk comp > sæt lydkort i > nu finder Xp måske lydkortet.
Har du indbygget lydkort
Har du kørt den Cd-rom som hører til dit motherboard.

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 30-07-05 18:51

Hej Jeg har samme problem efter en formatering. Everest Corporate Edition kan sagtens lokaliserer kortet (Terratec 24/96), men xp kan ikke finde det.

Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 10:25

Nogle Pc´er er altså så dumme!!!, at driveren "skal ligge i en mappe" under vindows, det er ikke sikkert den "kan" finde den på den medfølgende Cd, selvom du beder om at medtage drevet, under søgning af drivere. Har selv haft et bundkort, uden lyd, hvor driveren skulle installeres før først, før den ville give lyd fra sig, så prøv at pakke alle filer ud, og gem dem under programmer.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 27-03-06 09:59

Tak for svaret Eyvind. Ved godt at det er lææææænge siden Men ryddede lige op i mine point.