/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Laaaangsom forbindelse
Fra : Cartman
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 17-07-05 14:59

Hej Jeg har en TDC 1024/128 forbindelse via modem.
Hastigheden er faldet så nu har jeg kun 128/128.
Der er ikke noget snavs på min pc. Den flinke support kan ikke hjælpe.
Jeg får teknikerbesøg i næste uge.
Hvad kan der være galt?
Hilsen
Cartman

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-05 15:19

prøv først et par hastighedstest , http://www.kandu.dk/dk/spg/70748
hvis det er muligt, så prøv en med en anden pc, på din forbindelse.

hvis testene giver dig ca. 128/128 må problemet ligge hos tdc

mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 16:03

Hej. du får ikke større down / upload, en det det har 1024 kb download, svare til ca. 100kb

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 17-07-05 17:41

Tak for svaret natmaden.

Jeg må vente til på torsdag.

Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 17:53

hmmmm - hvis du har modtaget/fået den midlertidige opgradering hos tdc kan det være årsagen - den skulle gælde til og med maj - så det er muligt du blot er gået tilbage til hvad du oprindeligt havde ?????
Har du indvilliget i at betale for det sker det jo ikke - modsat så er den en saga blot

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 19:00

Siden maj har tdc givet dobbelt op, til samme pris. før det gav de også op til 4mb/s, men det var vist mest for at teste ,,
Men det hænger jo ikke sammen med 128kb/s, selv har jeg 2048/512 , men det får jeg aldrig, ligger på et snit, på 1800/490.
faktiskt ret strengt, tænkt hvis det var en kasse øl, 'køb 30, få 20', eller en liter mælk på 0.9Liter. det lige til en kraftig klage,
når det er mælk og øl, det samme burde gælde med hastigheden på ens forbindelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 19:07

har du testet tdc´s hastigheds test - så ville jeg printe resultaterne ud ( bedst at gøre det over flere gange) - og så skulle de få at mærke

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 19:36

jeg tror mere på http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp

tdc´s hastigheds test så er det jo dem selv der tester sig selv, men man kan jo prøve dem begge,
det giver ikke samme resultat, men det er aldrig over, hvad man betaler for, altid under.
Da tdc leverede 4mb/s som test, var den præsis 4mb/s døgnet rundt, så de kan godt,, hvis de vil, og at de selv skal bruge resultatet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 19:38

tjah natmaden - må vel holde med dig (selvom du griller uskyldig dyr)
Men jeg gjorde det i sin tid - og det gav respons der var positiv

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 22:50

De var ikke uskyldige, de havde skidt med af husmuren i næsten 2 måneder, men trøst dig,
jeg er vegetar, hvis altså det ikke lige er, at det ligger klart hos slagteren eller pakket hos købmanden.
Men jeg kom da engang til at sluge en flue, og det var den selv skyld i,
ja hvorfor skulle den også lige flyve der, hvor jeg stod og gabte

god sommer til jer.
Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 00:47

selv god sommer natmaden

håber du får klaret problemet med tdc Cartman

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-05 08:00

jo cartman , jeg håber også at hører hvordan de vil løse det og hvis skyld det ender med at være.

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 18-07-05 08:41

Hej Alle
Tak for Jeres int. for sagen.
Der er nu nok noget galt med forbindelsen, det hænder også ret ofte at jeg må "logge" på igen. Her til morgen er hastigheden stadig 128/128 gaaab.
Jeg skal nok fortælle havd der sker i sagen.
Cartman

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-05 09:26

tak Cartman, ja det bliver da spændene.
jeg er selv på tdc og er altid logget på, nok på grund af en router,
mener at tdc selv har en opsætning som gør at du er logget på, når du starter din pc.
men det er jo som man vil.

hygge

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 18-07-05 14:58

Hej Igen
Ja så har TDC været, de var i nabplaget, så det var hurtigt.
Linien er o.k. så hvad???
Han mente det måske var netkortet og at jeg kunne få en til at komme forbi med en bærbar.
Så det vil jeg prøve.
Da kan da ikke være noget skjult på maskinen eller????
Jeg har gennemtestet den.
I øjeblikket er hastigheden 256/128

Hilsen Carrtman

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-05 18:46

At prøve en anden pc på linien er nok det første skridt.!
Den med netkortet, tvivler jeg på, der klarer jo mindst 10mb/s
Men er det en trådløs forbindelse du har ??

Havde de ikke noget måleudstyr med ?

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 18-07-05 22:17

Hej.
Jeg har ikke noget trådløst udstyr og de havde noget måleudstyr med det viste knapt 1024/128, så jeg får fat i en med en bærbar.
Tak for interessen.
Cartman

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-07-05 11:17

Tja så er det nok din pc, kommer i tanke om at jeg selv en gang havde et problem,
hvor mus/lydkort/netkort ikke kunne finde ud af hvem der var hvem,
efter 14 dages heftige forsøg, opgav jeg at finde en løsning,
lavede et backup af mine data, formaterede c:drevet, og friskinstalerede win-me.
det hjalp

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 06-09-05 11:20

Hej Alle.
Jeg har selv løst probelemet. Jeg flyttede min telefon til stikket ved computeren. Nu har jeg anskaffet et filter til 99 kr. og flyttet den tilbage til stuen. Alt er fryd og gammen. Blot lidt surt at ingen hos TDC har fortalt mig om den mulighed.

Mange hilsener til et godt forum
Cartman

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-09-05 11:46

Hej Cartman
Godt at det virker. men det filter tog jeg for givet at TDC havde givet dig med da du oprettede bredbånd engang.
Nå men de har da en effiktiv afdeling, regskabsafdelingen

Mvh. Jørgen