/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Støddæmper Mercedes 300E
Fra : kaivemmelev
Vist : 1531 gange
20 point
Dato : 17-07-05 07:51

Er der nogen som ved hvor man kan købe billige støddæmper til sådan en vogn på nettet.Har lige sat nye dæk på Conti og bilen hopper stadigvæk Hvis nogen har et andet foreslag ind støddæmper så vil jeg blive glad

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-07-05 08:20

Kan du ikke bare købe dem ved f.eks merkonomen, eller orignale hvis du vil prøve om det er støddæmperne kan du sætte beggehænder på hjørnet at bilen og med hele din vægt trykke den hurtigt sasemmen og slippe den igen hvis den den tager mere en 1,5 gang op og ned så er din støddæmper deffekt.
Men det er sjældent at de alle 4 går samtidig oftest er det bare de bagerste der døre af at di fik et for inaktivt liv.....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kaivemmelev

Dato : 17-07-05 11:01

Jo det kunne jeg jo også men det kunne jo være at nogen kendte til et ligne problem.Det følges som om den hopper og rumler og ryster.Trode det var dækkene så jeg skiftede( conti 205/55-16 premium contakt 2) og det hjalp lidt men ikke så man får den der rolig og behaglig kørsel man har i sådan en vogn.Men ellers tak for dit hurtige svar Benjamin Hansen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-07-05 11:14

Du spurgte efter støddæmpere...
Men dit problem er urolig kørsel....
Undervognens bagtøj på en MB er af 6 "kødben" stabilisator afstivninger med gummibøsninger.
Hvis de bliver slidte kan man få en urolig kørsel.
På hver baghjul er der 3 i hver side dem kan du tjekke.

Hvis den vipper for meget sejler rundt i sving er det den foreste krænings-svingstabilisator der er træte i gummibøsningerne, der er 4 styk og de er lette at skifte... hvis du løfter bilen i på en fingerlift... eller får den på bukke. Alternertivt at du skifter dem uden at løfte den.

At den hopper lyder underligt,,,
Hvis den rumler som du beskriver lyder det som et hjul leje.... så skal du have den op og vrikek i hjulne og mærke og de giver efter Hvis et hjulleje er helt knust burde kunne opdage det med at sætte en fod på topen af dækne og skubber den hårdt med foden... hvis den siger giver efter i ryrk er lejet gået..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-05 11:19

Nu havde det været rart om du skrev, hvorvidt det var forenden eller bagenden der hopper.

men rumlende hoppende kørsel, kan skyldes et defekt hjulleje.
en defekt støddæmper rumler ikke.

Hvad med de dæk du pillede af, var nogen af dem slidt skævt.

jeg tænker på, at hvis hoppe/rumlelydene er fra bagenden, kan det være de gummistabilisatorer der holder bagtøjet på plads, hvis de går, vil hjulet blive trukket skævt frem nå du kører, og det kan give en hoppe/rumlelyd, og dækket kan slides skævt af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : kaivemmelev

Dato : 17-07-05 12:28

I skal have mange tak for jeres foreslag som jeg vil tage til efterretning men den har lige været hos FDM til en special undersøgelse for det samme og deres udredning var det var dækkene (Nokian NRe som man ikke kan finde på deres egen hjemmeside kun på deres amerkianske) så jeg skiftede til Conti og det hjalp lidt men der er noget enu.FDM fandt ingen fejl på undervogn( kan man så tro på det)ophæng.støddæmper-stabilisator.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 17-07-05 13:04

Hvis bremsetromlerne er slidt skæve, kan de give de samme symptomer. Da jeg skiftede dem på min Chrysler holdt det op.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-05 22:57

Jeg tror du skal få tjekket dine kardanled for slitage.

For når FDM ikke kan finde fejl på ophæng/støddæmper/stabilisatorer, skal du lede efter andre muligheder, og der kan en kardan der slår godt give de problemer.

jeg har selv haft et par mercedes'er, dog ældre end din, og den ene af dem, fik på et tidspunkt problemer med en slidt kardanled, og det var så slemt, at ved længere tids kørsel med konstant hastighed, kunne kardanen gå sådan i selvsving, at hele bilen rystede så det føltes som om hele bilen var ved at gå fra hinanden.

mvh dova

Kommentar
Fra : kaivemmelev

Dato : 18-07-05 23:08

Tak for din hjælp DOVA men der siger FDM også efter at han havde hevet iden at han kunne ikke finde noget galt.Har fået skiftet den forreste hardy skive på grund af det du skrev den var slidt op men den bagerst fejlede ikke noget.Så jeg må vel bare søge en Mek. der ved noget om sådan en bil