/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
kan ikke logge på "PC 2"!!! HJÆLP
Fra : Aagge
Vist : 419 gange
270 point
Dato : 16-07-05 13:42

Jeg har et problem med mit hjemmenetværk, når jeg prøver at komme ind og hente filer osv på pc 2 siger den bare "Acces denied" osv. Jeg kan godt logge på pc 1 fra pc 2 men ikke omvendt! jeg troede først at det var min firewalls, men jeg har prøvet at lukke ned for begge firewalls! Firewall på pc2 er "OUTPOST FIREWALL" og den kører med (XP Pro)!!! PC 1 Kører med windows firewall på (Windows 64 bit)...
Det er godt nok ved at være belastende ikke at kunne logge på pc2, da jeg kører musik fra den comp.

Håber at der er en det forstår mit spørgsmål
På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-07-05 14:25

Har de samme workgroup/arbejdsgruppe navn ?
højreklik på "denne computer" - egenskaber - computernavn

Kommentar
Fra : Aagge

Dato : 16-07-05 14:43

ja begge hedder MSHOME kan jo også godt komme ind på PC1 fra PC2

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 270 point
Dato : 16-07-05 18:15
Kommentar
Fra : Aagge

Dato : 16-07-05 18:27

kan ikke finde noget på den side... ved godt hvordan man sætter et hjemmenetværk op
Når jeg prøver at logge på pc2, viser firewallen på pc2 også at jeg er inde på comp`en...men pc1 siger stadig bare "Acces denied"
Fatter godt nok nada af det!!!

Kommentar
Fra : Aagge

Dato : 16-07-05 18:32

Ved ikke om i kan bruge log af hijackthis som evt. hjælp! men værsgo` !

se lige 010 om det evt har noget med det at gøre??
Der er også mange der siger "file is missing"

Running processes:
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe
C:\Program Files (x86)\NGO ATI Optimized Driver v1.5.5 x64\ATT\atitray.exe
C:\Program Files (x86)\GIANT Company Software\Spam Inspector\siStartupService.exe
C:\Program Files (x86)\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~2\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files (x86)\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files (x86)\GIANT Company Software\Spam Inspector\siMain.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files (x86)\GIANT Company Software\Spam Inspector\siSpamFilterEngine.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files (x86)\GIANT Company Software\Spam Inspector\siMailProxyServer.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files (x86)\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files (x86)\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Program Files (x86)\mIRC\vzzmirc\mIRC.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Downloads\Vigtigt\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [siStartupService.exe] "C:\Program Files (x86)\GIANT Company Software\Spam Inspector\siStartupService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files (x86)\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~2\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\Program Files (x86)\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files (x86)\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - Startup: ATI Tray Tools.lnk = C:\Program Files (x86)\NGO ATI Optimized Driver v1.5.5 x64\ATT\atitray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\nwprovau.dll' missing
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {54B52E52-8000-4413-BD67-FC7FE24B59F2} (EARTPatchX Class) - http://files.ea.com/downloads/rtpatch/v2/EARTPX.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1118087409578
O16 - DPF: {C5E28B9D-0A68-4B50-94E9-E8F6B4697514} (NsvPlayX Control) - http://www.nullsoft.com/nsv/embed/nsvplayx_vp3_mp3.cab
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - C:\WINDOWS\SYSTEM32\dimsntfy.dll
O20 - Winlogon Notify: EFS - C:\WINDOWS\SYSTEM32\sclgntfy.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2saag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe (file missing)
O23 - Service: Event Log (Eventlog) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\services.exe (file missing)
O23 - Service: HTTP SSL (HTTPFilter) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: IMAPI CD-Burning COM Service (ImapiService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\imapi.exe (file missing)
O23 - Service: Distributed Transaction Coordinator (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Net Logon (Netlogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NT LM Security Support Provider (NtLmSsp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Plug and Play (PlugPlay) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\services.exe (file missing)
O23 - Service: IPSEC Services (PolicyAgent) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Protected Storage (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Radeon Probe Driver (RadProbe) - Unknown owner - (no file)
O23 - Service: Remote Desktop Help Session Manager (RDSessMgr) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sessmgr.exe (file missing)
O23 - Service: Security Accounts Manager (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Virtual Disk Service (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: Volume Shadow Copy (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: WMI Performance Adapter (WmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe (file missing)

Kommentar
Fra : lb64

Dato : 06-09-05 00:13

Ved ikke om du er kommet videre..Hvad er det du prøver at logge på? Fjernskrivebord, share/drevmapning eller en applikation ala webserver?

Hvilek protokoller har du aktiveret på dine netkort?

Kender du adminstrations-konsolen til XP? Ja?? Hvis ikke højreklik på denne computer og vælg administrer, chcek om der logges noget i Logbogen når du forsøger at logge på pc2.

Godkendelse af svar
Fra : Aagge

Dato : 06-09-05 10:22

Tak for svaret pallebhansen.