/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
front audio, hvordan
Fra : o_k
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 14-07-05 09:24

Hey Jeg har et asus bundkort som jeg vil gerne ha audio i front til at virke, i manuelen er det sådan her
''' ' (AGND) (+5VA) (BLIND OUT_R) (DUMMY) (BLIN OUT_R)
''''' (MIC2) (MICPWR) (LINR,OUT_R) (NC-LINE,OUT_L)
Men på kabinetet er der kun fire flad stik og der står. (ear-r) (ear-l) (mic-data) (mic gnd) Hvordan skal jeg connet det.
Der sider 2 jumper på stikket nu og de sider over line out_l og blind out_l og line out_r og blind out_r
Mvh o_k

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-05 09:59

Alt efter hvilket ASUS du har så skal de jumpere være indeholdt i stikket eller dine jack og som afbryder for den bageste lyd.
På stikket bør der være en blindprop og det passer ned over di stikben som sidder på motherboard.
Der kan også stå AZELIA eller AC97 på stikket fra kabinettet.
(er det tilfældigvis et Aopen kabinet)

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 14-07-05 10:12

nej det er Scorpio 868 Black http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?varernr=SCORPIO868B&goto=productinfo&mainfunc=link& bundkortet er et asus P4P800S-X

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-05 10:17

Nå - for jeg har et p4p800 se som er næsten mage til - som sidder i et Aopen H500C
Men hvad står der på stikket fra dit kabinet, eller er små løse stik.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 14-07-05 10:23

små løse stik. 4 af dem og der står. (ear-r) (ear-l) (mic-data) (mic gnd)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-05 10:32

Den er lidt svær, for der mangler nogle stik som jeg husker det.
Jeg har det ikke her.
ear l og R skal også ha' en GND med mindre det er fælles med mic
Men når jeg kommer hjem kan jeg se hvilke ledninger der bruges fra kabinettet.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 14-07-05 10:48

Ok tak Eyvind

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-05 16:53

Din asus ser vist sådan ud:

mic2 - Agnd
micpwr - +5v(bruges ikke)
line out R - Bline out R
Nc - Nc (dummie)
line out L - Bline out L

Hvis de 2 lus tages af mellem line out og Bline out slukkes for bageste HT
Man kan benytte AC97 standarden hvor der er luset over line out og Bline out, samtidig med at der monteres R og L på "lusene"
ear R og L kan sidde på de to luse
micgnd skal sidde på Agnd
mic data på mic2
Jeg er ikke helt sikker - men ville selv ha' gjort sådan.

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 14-07-05 17:51

Tak for svaret Eyvind.