/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Kan ikke åpne programmer
Fra : Avensis
Vist : 567 gange
40 point
Dato : 13-07-05 18:31

Når jeg trykker på skrivebordsikonene, kommer følgende melding fram:" Denne filen har ikke et tilknyttet program som kan utføre denne handling.Opprette en tilknyttning i kontrollpanelet Mappealternativer". Disse filene ender på "exe".
Når jeg åpner startmenyen skjer også det samme der.OS: Windows XP home sp2.
Kan noen der ute gi meg noen gode råd og tips??
Hilsen Jan.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-07-05 19:42

Hvilke programmer drejer det dig om, du skal ikke trykke på noget, med EXE, før du er sikker på hvad du lukker ud af posen, scan dem først

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-05 19:44

Genvejen har måske tabt henvisningen til det program som kan åbne denne filtype - eller programmet er slettet.
h-klik på ikonet>vælg åbn med >kan du ikke se det program der burde kunne åbne,
så vælg program >nu kan du rulle ned til det program som passer til.
du skal ikke lave hak i [V] brug altid................ før du ved om det er det rigtige.
Det kommer til at gælde for alle filer af samme type.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-05 19:47

Hvad hedder de foruden .exe
h-klik og vælg egenskaber.

Kommentar
Fra : Avensis

Dato : 13-07-05 21:15

Filene heter: c:Programfiler

Kommentar
Fra : Avensis

Dato : 13-07-05 21:22

Programmene som ikke vil åpne er de jeg selv har innstalert på maskinen, så som Norton antivirus.Nero Burning rom, Limewire.pro.4.8.1 og diverse andre snarveier. Når jeg H-klikker så er det ikke noe valg for åpning i andre programmer.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-07-05 21:43

Afinstaler det hele, hent filer fra nettet, og læg/pak ud,,,,,,, i samme mappe C:/ et eller andet,,,,,,, og åben alle i samme mappe, ellers er der noget galt, et helt andet sted...da, de jo nu ikke,,,,,,,,,,,, kan finde hinanden. på grund af,
at dit program sikkert scanner, det du nu har downloadet som virus, og ikke vil acceptere det, selvom det ikke fremgår nogen steder, at det er/ikke er virus
Du skal ikke forvente, at et dyrt program kan finde de filer, der skal skiftes ud med andre, så intilligente, er Norton heller ikke, men de kan finde sine egen VIRUS,,,,exe filer, hvad der egentlig kan være meget sjovt

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-07-05 21:50

Det var da uhyggelig,,,,samme svar på 2 spørgsmål.
tror jeg har virus

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 40 point
Dato : 13-07-05 21:52

Et lille script til registrerings databasen der fixer det:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg

Lidt mere info:
http://home.earthlink.net/~rmbox/Reticulated/Only_IE.html

Microsoft's egen afhjælpning:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;555067

Og her en side med fixes til diverse filendelser:
http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Kommentar
Fra : Avensis

Dato : 13-07-05 23:24

Da er problemet løst. Det var en av linkene til kennybear som fikset dette.
Til dere alle : Tusen takk for hjelpen. Dette ble hurtig løst.

Godkendelse af svar
Fra : Avensis

Dato : 13-07-05 23:26

Tak for svaret kennybear.
Det var linken til microsoft som løste saken.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-07-05 00:04

Ingen årsag, glad for at kunne hjælpe