/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sende billeder hjem via internettet
Fra : betina64
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 13-07-05 11:43

Jeg vil gerne vide, hvordan man nemt og hurtigt sender billeder hjem fra et digital kamera via internettet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-07-05 11:44

Går på en internetcafe - låner en pc

sender skidtet hjem til sin mail

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 13-07-05 11:47

Vil det ikke tage temmelig lang tid at overføre 300 billeder???
Og vil de overhovedet kunne ligge på fx hotmail
Eller findes der en program der kan komprimere dem???

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 13-07-05 11:50

hej
som 3773 siger
men det er ikke alle steder man kan få lov til at koble kamera / kortlæser til.
sidste år var jeg i Spanien, der forsøgte jeg i flere Internet Cafe'er uden held.

mvh Mad-Nuser

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 13-07-05 11:53

Vær på den sikre side - køb et extra RAM kort til dit kamera eller gå i en photoshop og få dem til at lægge dem på en CD

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-07-05 11:55

Via skype.
Du kan selvfølgelig godt komprimere dem, men det vil jo gå ud over kvaliteten, især hvis du senere vil have lavet "papirbilleder".
Download skype her: www.skype.com

MVH

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-05 12:05

Man kan også bruge en batteridrevet harddisk med kortlæser (ca. 1200 kr.) med USB til at hælde billerne over på comp senere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-07-05 12:24

Et ekstra kort er klart nemmest.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 13-07-05 12:41

Vi er væk et år!!! sååååå

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-07-05 12:50

Ja send dog bare memorykortet (Og køb et nyt) med post, eller køb en usb ting, og send den med posten.
Det koster ikke det vilde og sparer dig en masse tid.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 12:51

Så køber du da en extern USB harddisk og allierer dig med en nabo (går ud fra I skal bo et sted)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-07-05 12:55

....eller mail - det kender jeg nogen der har gjort. Selvfølgelig bør en eller anden tømme mailboks og få det på en hd, sådan du ikke overfylder......

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 16:19

Du kan sikkert også gå til en lokal fotohandler og få ham til at lave en Cd med dem på til dig det er nok den nemmeste måde og den er sikker

Ole
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:27

Hvis du/I skal være væk i et år har du/I vel møbler og dermed sikkert også komputer til rådighed.

Så brænder du da bare en stak CDer. Dem der skal til DK i en fart sender du med posten.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-07-05 17:30

http://www.amitech.dk/
Produkter
PC tilbehør
Ekstern harddisk
Travel disk

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-05 19:59

Du kan få dig en Gmail konto. Det er Google's alternativ til hotmail og du kan sende 10MB ad gangen samtidig med at du har over 2GB plads at gøre godt med.

Samtidig kan du logge dig ind og se billederne på din konto efter f.eks en måned hvis du skulle have lyst til det.

Send et request efter en gratis Gmail på min Gmail: carstengp@gmail.com så sender jeg dig en invitation.
Andre der skulle have lyst til en gmail kan også skrive... har ca. 40 invitationer endnu.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-07-05 20:09

Her kan du sende store filer 1 GB:http://www.yousendit.com/
alimak

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 12:05

Læg dem på http://megapixel.dk ,
du kan opbevare lige så mange du vil og så store som du vil,
og så er de med det samme i dit eget fotoalbum,, gratis og nemt.

Du kan så lige sende linket til dem, til venner og fammillie, så kan de se dem før du er kommet hjem.
Samtidigt er du sikret mod at miste dem.

Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 12:11
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 12:16

Sorry , http://megapixel.dk er ikke længere gratis, men det er stadig et godt billigt sted med mange muligheder.

Antal mb plads 1 måned 3 måneder 6 måneder

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Lohmann

Dato : 17-07-05 21:22

ved fotoalbum på net, skal man være opmerksom på, at disse ofte lægger billederne i en dårligere kvalitet - ialfald den som man kan gemme tilbage til sin harddisk...

Vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-05 22:22

nemlig, men ikke på megapixel, der er det kun pladsen der tæller.
betina64 kunne jo leje 800mb plads i et år for 184kr. hun kunne så have en aftale med en ven, at denne kopiere dem.
hun vil så efterhånden kunne slette dem som er kopieret, og derved genbruge pladsen
Men 800mb er jo da en anselig mængde plads til billeder.
dette er pænt stort http://megapixel.dk/vis/billede/315515/3//1A.JPG og ikke komprimeret (gætter jeg), 3456x2304 pixels 2437 kb

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 18-07-05 08:26

Jeg takker mange gange for de gode forslag, nu skal jeg vist bare finde det der passer mig bedst.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 24-07-05 09:02

Hej med Jer.
Undskyld at jeg kommer med et indlæg så sent.
Der er en mulighed, der ikke er nævnt endnu; Asus laver en router, med næsten alt indbygget ( "ASUS WL-500g Deluxe", pris 637kr ). Den indeholder 4 ports switch, trådløst accespoint (til hjemme netværket), firewall, en printserver og en ftp-server. Netop de to sidste er meget interessante i denne sammenhæng, idet de sidder FØR firewallen. D.v.s. at man kan tillade, at de kan ses fra internettet, hvis man kender deres ip-adresse. Jeg har selv anskaffet sådan en, og bruger den sammen med dels en extern harddisk, og dels en usb-kortlæser, til at lægge billeder på, som jeg synes andre skal se. Den er meget konfigurer-bar, og kan sættes op til at tillade enten at alle kan se hvad der er på den, eller at indholdet kun kan ses af dem der er oprettet som brugere (og har et password). Din lagerplads er her kun afhængig af den harddisk eller det kort du har tilsluttet. Den giver så også mulighed for at udskrive fra internettet (funktionen kan også slåes fra). Man kan altså sidde i sydamerika og skrive sin dagbog på en internet cafe eller et bibliotek, og udskrive den på sin printer hjemme hos sig selv i Danmark. Eneste ulempe jeg kan se ved denne router er, at den skal være tændt for at virke - og så skal man sikre sig, at man har fast ip-adresse hos sin internet udbyder, ellers bliver den svær at finde fra internettet ( der er dog en funktion indbygget, der logger den på hos en DDNS-udbyder, så den altid kan findes med noget mere menneskeligt end ip (f.eks; ftp://dit-lille-hjemmenetværk.com). Du kan læse meget mere om dette lille vidunder her:

http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&model=359&modelmenu=1

Det lyder umiddelbart som en meget besværlig løsning, men som sagt bruger jeg den selv, og har erfaret, at det slet ikke er så svært, når først man kommer i gang med det. Fordelen er så, at når man først har fået sat routeren rigtigt op, har man både trådet og trådløst netværk i hjemmet, alle kan dele den samme printer (f.eks. en farve laser), man kan oprette et centralt sted til de dokumenter der skal bruges af flere maskiner på lokalnettet (eller på internettet, hvis man giver lov), etc.. Routeren giver også mulighed for at tilslutte web-cameraer. Så kan du sidde i Kina og se, hvem der ringer på din hoveddør der hjemme (hvad du så ellers kan bruge det til).
Jeg ville bare lige nævne denne løsning også.

God tur
Finn

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 24-07-05 09:17

Jeg glemte lige at nævne, at jeg også bruger min router til at modtage de billeder og filer andre vil sende til mig (jeg opretter dem som brugere og tildeler dem et password. Så kan de sende dem på det tidspunkt og derfra, det passer dem), eller hvis jeg er hos venner eller fammilie der har et eller andet på deres maskine jeg gerne vil have en kopi af (f.eks dokumenter), så kan jeg selv lægge det på min ftp-server. Dette er meget nyttigt, idet man næsten aldrig kan få lov at sende filer med e-mail, hvis mailen fylder meget mere end 4-5 Mb.
Det er altså en nyttig lille sag, den der router.

Finn

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 24-07-05 17:07

Ang. hotmail.com kan du købe den. det koster 150 pr år og du har herefter 2 GB. pr hotmail du køber. Du behøver ikke (som sædvanligvis) at logge din ind hver måned - din hotmail er din og blir ikke slettet.

Du kan så evt. aftale at hjemme i Danmark er der en ven med en stabil PC der tømmer dine billeder indimellem (han skal så ha dit password) - og brænder dine billeder på en CD eller en DVD. -

2 GB er mange billeder, og hvis I er flere afsted ... blir det rigtig meget plads, alt efter hvor STOR din fotointeresse er?

Det samme gør du med G-mail som vistnok er gratis (kig obenover på CarstenGP foreslag) - G-mail skal man inviteres til at få og den er vist engelsk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-07-05 12:09

Gratis hotmail kan ikke mere oprettes/køre på Outlook og Outlook Express
Men
gmail er fra Google
gmail er gratis
2GB plads til lager af mails og filer(via mail til dig selv)
sende 20 Mb ad gangen
kan bruges fra alle comp i hele verden
kan "køre" med på Outlook og Outlook Express som pop3

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 31-07-05 12:38

Tilføjer lige: at G mail også er dansk sproget - undtagen hjælpe filerne der er på engelsk

Godkendelse af svar
Fra : betina64

Dato : 27-01-06 20:18

Tak for svaret refi.