/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Indbygget netværkskort virker, eksternt ~
Fra : ksjohansen
Vist : 585 gange
280 point
Dato : 12-07-05 18:37

Hej

Jeg har købt et sæt med en trådløs router og netværkskort. Efter setup virker det på min kones bærbare computer, der har indbygget netværkskort. Netværkskortet der følger med virker ikke ligesom mit Dell Truemobile kort til min egen computer heller ikke virker - momentvis får man netværket at se på udvalgte steder med svag tilslutning på trods af at computeren står tæt på. Det indbyggede netværkskort har derimod stærk forbindelse i hele huset.

Kan det være et problem i opsætningen et sted? Jeg har prøvet en del frem og tilbage uden held - de eksterne netværkskort virker problemfrit på mit studie og andre steder - blot ikke på denne router.

Der er tale om en "Wireless Broadband Router" fra Metro - kortet er 2,4 GHz DSSS 11 Mbps IEEE 8022.11b.

Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-05 20:16

Den bærbare installerer "selv" det trådløse netkort.
På din skal du indstallere, og sætte op efter din anvisning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-05 23:16

Det trådløse netværk, har 11 kanaler, der lapper noget ind over de nærmeste kanalnumre. Vær derfor sikker på at alle enheder benytter det sammen kanalnummer.

Kommentar
Fra : ksjohansen

Dato : 13-07-05 00:11

Hej Severino,

Det hjalp betydeligt at sætte den fra default channel til channel 4 på begge enheder. Jeg tror de mange trådløse netværk i ejendommen forvirrer kanalerne. Nu er forbindelsen dog tydelig på listen over netværk det meste af tiden - i forsøget på at komme på lykkedes det mig dog kun et par gange - hvorefter jeg bliver smidt af efter ca. 5 sekunder hver gang. De fleste gange står den dog blot og siger "venter på netværk", hvorefter den viser et billede med ingen tilgængelige netværk - så jeg slet ikke kommer på, selvom den fremgår af listen med et stærkt signal.

Jeg har deaktiveret firewalls og der burde ikke være nogle begræsninger i form af MAC-adresser eller kryptering.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-07-05 19:19

Du skal i en stille stund, kontrollere om alle enheder benytter den samme kanal, og så evt. slå firewall'en fra. Dog kan du beholde firewallen i routeren, da alle dine maskiner køre bag routeren.
Du kan så efter at alt fungere korrekt, slå de personlige firewalls til, og få dem til at acceptere at dit lokal net kan tale indbyrdes.

Kommentar
Fra : ksjohansen

Dato : 14-07-05 14:53

Det løser desværre ikke noget. Det er samme problemstilling og ofte kan jeg slet ikke se netværket på listen. Jeg har prøvet alle kanalnøglerne igennem.

Kommentar
Fra : ksjohansen

Dato : 14-07-05 14:53

Det løser desværre ikke noget. Det er samme problemstilling og ofte kan jeg slet ikke se netværket på listen. Jeg har prøvet alle kanalnøglerne igennem.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 280 point
Dato : 21-07-05 18:34

Hvis der er et kabel netkort i maskinen, så prøv at deaktivere det og så aktivere det trådløse kort.
Måske er der en konflikt, når det skal administrere flere kort. Slå også et evt. modem fra.

Godkendelse af svar
Fra : ksjohansen

Dato : 11-08-05 19:41

Tak for svaret severino.