/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
trådløs tlf ved ADSL
Fra : timeglas
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 12-07-05 18:20

Hej

Er der nogen der har et godt bud på en trådløs tlf. der er god når man har ADSL opkobling? Lige nu har jeg en Butler 2450c trådløs telefon der er koblet til efter ADSL modem telefonstikket. Der er dog en irriterende summende lyd i telefonen og regner derfor med, at det er fordi det kun er bestemte trådløse telefoner der kan arbejde sammen med ADSL, så er der nogen der har et godt bud?

på forhånd sommertak fra timeglas.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-05 18:23

det lyder mere somom der ligger en elledning op af telefonledninged

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-07-05 18:29

hej
jeg har selv 4 butler tlf. alt funger ok
plus en anden trådløl
som bredker skriver tjek dine ledninger forbindelser
ellers tror jeg der er noget galt med din tlf

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 20:05

timeglas

Har du hele tiden haft den "fejl"?

Hvis du har mere end et telefonstik, så prøv at sætte telefonen til i et andet stik.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-07-05 22:29

ADSL giver ikke summen... Det giver modemstøj... nogle underlige lyde i baggrunden... derudover vil du også opleve at hvis du virkelig havde forbundet det "forkert", ville internettet hoppe af når du løfter røret, idet der sker en kortslutning på telefonnettet...

Prøv hellere at sætte din telefon i et andet stik... Hvis du ikke har andre, så hør evt. din nabo om du ikke kan låne hans! Hvis den stadig brummer, så smut ned hvor du har købt den, hvis du stadig har kvitteringen og garanti/reklamationsret på den!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 22:41

timeglas

Hvilken internetudbyder har du?

TDC har for ikke så lang tid siden udskiftet modem hos deres kunder.

Det nye modem er behæftet med fejl. Hvis du er en af dem, er det ikke din telefon, der er noget i vejen med, men det modem, som du har fået.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-07-05 22:47

det er ikke det gamle modem. Det nye blev udskiftet pga en kondensatorfejl, som gjorde levetiden væsentlig kortere. Det nye modem kunne dog bare ikke række lige så langt som det gamle, så nu står de (vi) bare med det problem

Mvh Jens Heshe Knudsen, telefagteknikerelev hos TDC

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 23:01

Ja ja ostemanden. Jeg nævner det bare. Jeg havde et dejligt "gammelt" modem. Det nåede næsten at blive 6 år.
Men så skrev TDC at mit modem havde det dårligt. Det havde ikke på noget tidspunkt haft det dårligt.
Jeg installerede det "nye". Intet fungerede. Hverken telefon eller internet. Fik det byttet. Nu kunne jeg vælge mellem at bruge telefon eller nettet. Begge dele på samme tid var umuligt.
Telefonen brummede og for det meste kunne jeg ikke bruge den når nettet var tilsluttet.
TDC sendte en tekniker.
Han tilsluttede et "nyt" modem. Intet virkede. Så prøvede han endnu et. Intet virkede.
Det 5. modem, som blev tilsluttet. Det fungerede. Det var til gengæld heller ikke den samme type, som TDC havde sendt fra starten.

ostemanden

Hvor lang levetid har et modem?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-05 07:15

En anden lille mulighed ku' være placeringen af dine højtalere til computeren (hvis du har det). De udvikler et magnetfelt, som kan virke forstyrende på trådløse signaler - ditto med strømførende kabler... som nævnt af andre ovenfor.
Sidst men ikke mindst... tinitus
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 13-07-05 07:29

Tak for svaret bredker. Har prøvet at rette lidt på ledningerne og det ser ud til at virke. Ellers vil jeg tage fat i TDC og høre om det kan være modemet hvis problemet opstår igen.
mange tak allesammen, det er virkelig nogle gode forslag i er kommet med.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-07-05 08:59

ans - Hvis du stadig følger med, så har modemet en levetid på gennemsnitligt 4 år. Dem der dog er helt tyrretosset står af bare ved 1-2 år, mens der er nogle som ikke behøvede at blive skiftet (dit f.eks). Jeg gætter på det var et speedstream 5880, og du fik et speedstream 4880, som ikke virkede. Vi har KUN haft problemer med de modems! noget billigt bras! Men jo billigere, jo bedre for TDC!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 09:30

ostemanden

Jeg husker ikke nummeret på det gamle modem. Men det nye var mindre og mere smart design. Ca. 10 x 10 cm. Det har sikkert været Speedstream 4880. Det endte med at blive Speedstream 5100. Det fungerer.

timeglas

Hvilket modem har du?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 13-07-05 09:44

Hej Ans

Det skal jeg lige have tjekket efter. Er ved en anden pc lige i øjeblikket.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 13-07-05 21:38

Så fik jeg tjekket det. Det er en SS5100, så der skulle ikke være problemer pga. den. Har dog rodet rundt med ledningerne og det ser ud til at virke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 21:45

Det var godt. Jeg tror ikke, der er noget i vejen med din telefon.

Hvis du har mulighed for det så sæt "basen" på telefonen til et andet stik.

Jeg har selv trådløse telefoner, men ingen sat i mit "netstik"

Så har vi det samme modem.