/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Kabelmodem
Fra : tadeo
Vist : 759 gange
50 point
Dato : 12-07-05 16:59

Jeg får internet via min antenneforening, det sker med et "Webstar Scientific Atlanta modem model DPX233 series", det har fået den uvane at stå af ret ofte,
når det sker må jeg genstarte det hvergang, det sker op til 5-6 gange dgl.

Jeg har talt med min internet udbyder og får det byttet i morgen. Jeg kunne godt tænke mig om nogle på kandu har kendskab til problemer med dette modem.

Det er godt 2/½ år gammelt, det er normalt ingen alder for den slags udstyr, er det et godt eller dårligt modem?

mvh
tadeo

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-05 21:42

Det er et udemærket modem, men ikke et der bruges så mange af.
Stofanet og mange andre antenneforeninger bruger Surfboard SB 3000serien (SB 3100 osv), det har ord for at være ret rubust.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 16-07-05 14:41

Tak for svaret pallebhansen.

Det var mit modem der var kaput, jeg har fået det byttet ved min internet udbyder, det blev af samme producent Webstar,
model EPC 2100 series, det virker upåklageligt, der mangler dog en detalje der var på det gamle, stik til IP telefoni.

MVH
Tadeo