/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lyden skratter efter jeg har indstallere~
Fra : trytter
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 11-07-05 17:57

Ey, har fået et problem:( efter jeg har tilsluttet min tv tuner kort så krasser min lyd, når jeg ser tv på min com så skratter den kun lidt, men hvis jeg så fx kører med min scroll på min mus, så skratter det endnu mere? hva kan det være?

der er ikk mit lydkort....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-05 18:29

Dårlig forbindelse på kort/ledninger

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 11-07-05 19:26

ey...

nej.. det er ikk det, det er også alt den anden lyd...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 19:38

Skrattelyde kan med 90% sikkerhed kun være dårlige forbindelser.

Har du trådløst udstyr?

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 11-07-05 19:44

nope

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 19:50

Den lille ledning bagpå sidder ikke rigtigt.
Den skal sidde sådan:
TV-kort......line out/audio out...............................line in......lydkort.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 11-07-05 23:24

hvad? forklar lige lidt nærmere så jeg fatter det ?? :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-05 11:27

har du ikke en ledning fra dit TVkort til indgangen på lydkortet

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 12-07-05 14:29

jo... og har prøvet alle tra på lydkortet, men det er det samme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-05 14:49

Så kan det være indstillingerne på lydkortprogrammet som står lavt så din forstærker skrues for højt op i forhold til det signal der kommer ind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-05 15:52

Jeg tror du har en IRQ konfligt,prøv at flytte dit tv kort til en anden PCI slot/bracket/indgang.
Du kan først prøve at gå ind i>start>alle programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemoplysninger,når den
åbner så>Hardwareressourser>Konflikter/Deling,i højre side find dit tv kort(vis det er der)og se
om det f.eks. deler IRQ med dit lydkort,gør det det så prøv at flyt tv kortet til en anden slot
inde i din pc,du kan også se om du kan tildele et specefikt/ledigt IRQ nr til kortet inde i bios men det er ikke alle bios der tilbyder denne mulighed.
Bliv hved med at flytte kortet til konflikten er løst.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-05 15:56

du kan også prøve at tjekke dit bundkort manual,der plejer at stå hvile IRQ der er optaget som standart,tjek under pci.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-05 15:57

pci og IRQ

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 06-02-06 23:10

Tak for svaret refi.