/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Hvad må man ?
Fra : Balcanard
Vist : 562 gange
194 point
Dato : 11-07-05 12:38

Ualmindelig godt, dette forum. Der er god og hurtig hjælp at hente, og følger man lidt med, er der mange, rigtig mange guldkorn at høste.
MEN: Hvad betyder LOL eller LOOL ELLER LOOOL o.s.v. ??
- Når mindre pæne ord ”fyger” rundt, er det så fordi, den man elsker, tugter man ??
- Når der er Smalltalk, er det så kun for dem, der ”plejer” ??
- Skal man som ”ny” helst helt blande sig udenom?
mvh/Balcanard

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 12:44

Man skal da bare blande sig som man har lyst til.

Mindre pæne ord bruges jo ofte af dem der har et begrænset ordforråd.

Laughin out loud

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-07-05 12:50

I mange sammenhænge troede jeg, at det betød L... og lagkage, men pludselig var der sammenhænge, hvor det bestemt ikke lige kunne bruges. Så nu er det måske, jeg kan bruge LOL - ad mig selv forstås.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-07-05 12:54

LOL = loughing out load

LOOOL og mere = nonsens

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 12:55

Allerførst skal du læse Kom godt igang. Der finder du alle Kandu's skrevne regler. Smalltalk er lidt speciel, da denne bruges til alm. småsnak og debatter om alt imellem himmel og jord. I de andre Kategorier/Emner bør man (synes jeg) ikke komme med kommentarer, der ikke har noget med selve spørgsmålet at gøre og slet ikke kommentere andre kanduers kommentarer med mindre disse er direkte forkerte. Direkte tilsvining af andre Kanduer bør heller ikke forekomme. Om man skal blande sig i et spørgsmål, afhænger altså ikke af om man er NY eller GAMMEL i gårde, men kun om ens kommentar har relevans for spørgsmålet eller ej. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 12:57

Coliniiii---> laughin out LOAD? Det må være en tate fejl.

Der er også den anden man ser tit:

ROFLMAO:

Rolling on floor laughin my ass of

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-07-05 13:03

sygate . Du har ret...
Colin.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-07-05 13:03

Tate fejl eller ej, så tror jeg det måske hedder laughing

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 13:06

Jeps..

Og der skulle have stået taSte fejl

Laughin er bare lidt slang (Eller en dårlig undskyldning fra mig der har glemt et G)

Men syntes jeg har set det uden G i slang sammenhænge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 13:07

Hvad man må ? ALT - sålænge man ikke overskrider sine EGNE grænser (og IKKE andres grænser).
Om man er ny eller gammel kanduer er uden betydning.
Om man har mange eller lidt point er IKKE en målestok for ens viden om emnet. - Det betyder blot at man har været her længere end andre.
Pæn og høflig omgang med andre kanduer, ses gerne af de fleste.
Visse ved mere om noget end andre (man finder hurtig ud af hvem).
Smalltalk er for alle (tidsfordriv eller pointdeling).
Sjov og ballade SKAL der være plads til sålænge man taler pænt eller i det mindste ikke lægger skjul på hvad man mener.

KANDU er herlig af og til, men til tider også uudholdelig.

At siderne af og til loader langsomt må du lære at leve med - sådan er det bare og har været i flere år.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 13:07

Men ingen er jo perfekte.

Heller ikke engang mig.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 204 point
Dato : 11-07-05 13:09

Balcanard

Velkommen til kandu

1. LOL = Laughing Out Loud

2. Det finder du hurtigt ud af.

3. Det er for alle.

4. Næ, det skal du da ikke. Din mening kan være lige så god som de "gamles"

Den med LOL og L... og Lagkage den var god

http://www.glemsom.dk/internet/smssprog.htm

Men så må jeg jo lige KMPLAG

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 13:11

KMPLAG?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 13:15

Klaske Mig På Lårene Af Grin

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 13:16

Den er vist hjemmelavet den der Arne.Jakobsen?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-07-05 13:17

- og KMPLAG = ??

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 13:19

En søgning gav på google:

laughin = 241.000

laughing = 9.750.000

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 13:19

Det er IKKE mig der har lavet den, den er vist god nok min oversættelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 13:20

Det er molokyle, der har "lavet" KMPLAG

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 13:21

Nå ok

Nu vil jeg GITKOKNV

(Gå ind til kiosken og købe noget vand)

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 11-07-05 13:47

KMPLAG= KirstensMegaPrutLyderAbnormGrom
Ok det må være sommervarmen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 14:24

Det undrer mig ikke det er MOLO´s

Kommentar
Fra : bne

Dato : 11-07-05 15:11

FMIFIBIDF - det forvirrer bare......

Kommentar
Fra : bne

Dato : 11-07-05 15:12

Forkortelser Må I Fremtiden Ikke Bruges I Dette Forum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 15:18

SDBD eller KDBD

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-05 15:19

Jeg kommer til at tænke på sketchen med Buster Larsen og Magurite Viby om forkortelser

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 15:24

VBOLLVFE

Vi Bevæger Os Lidt Langt Væk Fra Emnet

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 11-07-05 15:29

HVDIBSG

Har Vi Det Ikke Bare Skide Godt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 15:36

Forkortelserne kaldes akronymer, her kan du se en næsten komplet liste
http://www.icqvenner.dk/?view=acro

og smalltalk er for alle.
med hensyn til at tugte: om det altid er nogen man "elsker".?.....næ bestemt ikke, men det lærer man lidt hen ad vejen, hvem man tugter af den grund, og så dem man tugter fordi.....ja, det modsatte af "elsker" dem

og man skal bestemt ikke blande sig udenom

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 15:36

Citat
Direkte tilsvining af andre Kanduer bør heller ikke forekomme.

KMPLAG

Nogen forstår det andre ikke.

Ja jeg tænker på, hvornår man er gået over grænsen det er ikke alle, der kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 15:38

FTNK:GMFOVEPP

Forslag til ny kategori :

Gæt min forkortelse og vind et par point

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 15:44

DEFEUIR,LOSEMTKTOHDOHDS*GG*

Det er faktsik en udemærket ide refi, lad os sende en mail til kandu teamet og høre dem om hvad de syntes

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-07-05 15:46

Godt tip refi:

http://kandu.dk/dk/tip/11807

Tænkte også, hvad sker der...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 15:54

Nu er spørgsmålet godt nok lagt i psykologi, men mon ikke det skulle have været smalltalk.

Hvor er i øvrigt spørgeren - er vedkommende skræmt væk.........

Kom frit frem

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-07-05 16:45

WYSIWYG ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 16:49

What You See Is What You Get

Hvad har jeg vundet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 19:58

Det er noget vrøvl de andre siger.
LOL - er bare Lolland i forkortet udgave.
Og det ved Lollænderne, så de skriver bare LOL, så de andre ved hvor man kommer fra. [hør]

Og til dit spørgsmål.......................................det er et godt spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : Balcanard

Dato : 12-07-05 07:31

Mange tak for svarene skal I have hver og én & undskyld forsinket reaktion, men noget uopsætteligt indtraf. Det er svært at vælge, men speciel tak bliver til ans for oversigten. mvh/Balcanard

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 09:07

Tak Balcanard

Kommentar
Fra : emil12tvilling

Dato : 30-12-06 00:13

det betyder ik laughing out load men laughthing of laugh altså griner af grine direkte over sat men man mener når man skriver det at grine højlydt og at grine af næsten ingenting