/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
spot fejlen
Fra : zlug
Vist : 761 gange
170 point
Dato : 09-07-05 21:01

Kode
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
print "
<form action=\"tjek.php?handling=nybruger\" method=\"post\">
name:<br />
<input type=\"text\" name=\"navn\" /><br />
kodeord:<br />
<input type=\"password\" name=\"pass\" /><br />
<input name=\"submit\" type=\"submit\" value=\"opret\" />
</form>";
?>
</body>
</html>

Kode
<?php
$db = mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("thegame",$db);

switch ($_GET[handling]) {

case "updatemap":
$result = mysql_query("UPDATE map$_GET[map] SET type='$type', mode='$mode', special='$special' WHERE id='$_GET[red]'",$db);
header("Location:mapdesigner.php?map=$_GET[map]");
break;

case "nybruger":
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('$_POST[navn]', password('$_POST[pass]'), 'map0010910')",$db);
header("Location:ny_bruger.php");
break;
}

?>

hvad sker der så... well jeg ryger tilbare til ny_bruger.php (hvilket jo også er meningen) men der sker intet i databasen.....

det er ved at drive mig til vanvid

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 12-07-05 10:26

Opbygning af SWITCH var forkert,
her er en redigeret udgave af din kode.
Kode
<?php
$db = mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("thegame",$db);

switch ($_GET[handling]) {

case "updatemap" :
{
$result = mysql_query("UPDATE map$_GET[map] SET type='$type', mode='$mode', special='$special' WHERE id='$_GET[red]'",$db);
header("Location:mapdesigner.php?map=$_GET[map]");
break;
}
case "nybruger" :
{
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('$_POST[navn]', password('$_POST[pass]'), 'map0010910')",$db);
header("Location:ny_bruger.php");
break;
}
default: {}
}

?>

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 12-07-05 11:30

nope.. det hjalp ikke... der sker stadig ikke noget i databasen

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 12-07-05 14:36

Kode
<?php
$db = mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("thegame",$db);

switch ($_GET[handling]) {

case "updatemap" :
{
$map_get=$_GET['map'];
$mapType = "map".$map_get;
$result = mysql_query("UPDATE $mapType SET type='$type', mode='$mode', special='$special' WHERE id='".$_GET['red']."'");
header("Location:mapdesigner.php?map=$map_get");
break;
}
case "nybruger" :
{
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('".$_POST['navn']."', password('".$_POST['pass']."'), 'map0010910')");
header("Location:ny_bruger.php");
break;
}
default: {}
}
?>

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 12-07-05 18:43

stadig ingen efekt

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 13-07-05 10:38

Du mangler at overfør variablen $_GET['map']

til det her script
Kode
<?php
$db = mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("thegame",$db);

switch ($_GET[handling]) {

case "updatemap" :
{
$map_get=$_GET['map'];
$mapType = "map".$map_get;
$result = mysql_query("UPDATE $mapType SET type='$type', mode='$mode', special='$special' WHERE id='".$_GET['red']."'");
header("Location:mapdesigner.php?map=$map_get");
break;
}
case "nybruger" :
{
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('".$_POST['navn']."', password('".$_POST['pass']."'), 'map0010910')");
header("Location:ny_bruger.php");
break;
}
default: {}
}
?>

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 13-07-05 10:45

Ups!, der ligger jo en mega fejl i den mysql_query
Kode
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('".$_POST['navn']."', password('".$_POST['pass']."'), 'map0010910')");

Ændre den til det her

Kode
$navn = $_POST['navn'];
$pass = $_POST['pass'];
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('$navn', '$pass', 'map0010910')");

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 13-07-05 12:32

den øverste kode (map) fungere fint (og har hele tiden gjort det) så det vil være hulv i hovedet at endre det og hvad den nederste andgår har jeg i en anden samenhend brugt:
Kode
$sql =mysql_query("INSERT INTO login (nick, pass) VALUES ('$_POST[nick]', password('$_POST[pass]'))",$db);

og dengang fungerede det også fint... så det kan heller ikke være problemet

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 13-07-05 12:51

Her ligger du jo bare mysql_query ind i en variable, så sker der ikke mere med den.
Kode
$result =mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('$navn', '$pass', 'map0010910')");

1. udfør noget på $result
2. udfør en direkte mysql kald (fjern '$result=')
Kode
direkte mysql kald
mysql_query("INSERT INTO char (navn, pass, kordinater) VALUES ('$navn', '$pass', 'map0010910')");

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 13-07-05 13:01

som ilustrer i map koden oven for (og i alle andre database realateret koder jeg har lavet) så sker det også direkte selvom det står i en variabel..

men for ikke at virke modstridne har jeg testet dit forslag..... stadig intet

Accepteret svar
Fra : funbreak

Modtaget 170 point
Dato : 13-07-05 14:01

Ja, vi har jo vær sin måde at stykke kode sammen.

Glem alt det forgående kode & info.

HER DIN FEJL 'char',
'char' er en funktion i mysql og det betyder at du ikke må bruge den i et tabel navn,
ændre navn tabelen 'char' til noget andet
Citat
11.4.1. The CHAR and VARCHAR Types
The CHAR and VARCHAR types are similar, but differ in the way they are stored and retrieved. As of MySQL 5.0.3, they also differ in maximum length and in whether trailing spaces are retained.

The CHAR and VARCHAR types are declared with a length that indicates the maximum number of characters you want to store. For example, CHAR(30) can hold up to 30 characters. (Before MySQL 4.1, the length is interpreted as number of bytes.)

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/char.html

Jeg satte begge script & mysql tabel op og sat min REAL-TIME php debugger til køre,
der kom en fejl-melding tilbage fra mysql-serveren (ERROR 1064).

Godkendelse af svar
Fra : zlug

Dato : 13-07-05 16:22

det virkede....

efter så mange dage (og så mange folk der har gloet på det uden at komme med svar) kan jeg næsten ikke takke dig nok

derfor forhøjede jeg lige med 20 proing før jeg accepterede dit svar og giver dig 5 stjerner

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 13-07-05 16:34

Tak