/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows installations problem
Fra : Vestjyden
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 06-07-05 15:15

Jeg har valgt at geninstallere den originale xp på min pc med asus bundkort. Jeg vælger fra starten at slette partionen på knap 80 gb og beder efterfølgende windows om at installere.... den kopierer herefter en del filer og genstarter herefter.. når xp logoet kommer op på skærmen fryser den... nogle gange med ingen grøn lodret bjælke andre gange med 2 og enkelte gange med 3.... kan jeg køre et testprogram fra en diskette for at finde ud af hvad der er galt, eller....????

Kan nogen hjælpe???

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 06-07-05 15:36

Det lyder umidbart som et ram problem. Har du testet dine ram for evt. "regnefejl" ? (Jeg har selv haft lignende fejl - testede rammen, fandt den ene defekt. Efter denne blev byttet spillede alt igen som det skulle).

Jeg benyttede mig selv af en diskette til at boote op via, og den vej igennem teste rammen.
Memtester er et udemærket program til at gøre dette med. ( http://www.memtest86.com/ )

Du skal blot lave en "bootable diskette" og følge instrukserne i readme-filen.
Held og lykke med det.
Umidbart tror jeg at du har fundet fejlen her.

Mvh Z

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 16:18

Hvis du har monteret noget ekstra grej og har tilsluttet noget - så pil det fra indtil XP har fundet og indstalleret det almindelige. Måske skal sp1 ell sp2 lige lægges ind for at kunne indstallere dit nyere udstyr, med de drivere der hører til.