/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-optagelse fra PC - codec?
Fra : zxcvbnm1
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 05-07-05 22:27

Hvordan får jeg min bærbare PC til at optage fra TV. Der er TV-tuner i PCén, og jeg kan se fjernsyn uden problemer.
Når jeg vælger at optage et program, får jeg en fejlmeddelelse, der siger noget i retning af at den korrekte codec ikke er fundet.
Leverandøren kan ikke hjælpe udover at fortælle, at jeg skal finde den rette codec på fx divx-website eller andet sted.
Der må da være en nemmere vej - eller hva´ Jeg har installeret Nero Express 6.0 enterprise edition.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-05 22:47

Der medfølger tit spyware mm i mange codecpakker, men ikke i denne:
http://www.xpcodecpack.com/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 05-07-05 23:33

Til pallebhansen:
Det hjalp ikke meget. Jeg får stadig en fejlmeddelelse, der siger noget i retning af MPEG-codec lost. Please re-install this application.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-05 23:46

Du prøver nok at optage i mpeg2 format, og så skulle denne codecpakke være god, dog er codec noget der driller utallige mennesker, for der er ikke rigtig nogen standard, og det er et område hvor der råder total forvirring. Men det er altid tilrådeligt at afinstallere de codec der ikke slår til, derfor prøv at fjern den du lige har installeret, (I uninstall eller i kontrolpanelets "tilføj fjern")og brug så istedet denne, og så kryds fingre:
http://www.free-codecs.com/download/Elecard_MPEG-2_Video_Decoder_Package.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-07-05 01:06

Jeg har installeret Windvd creatur 2 og det går meget fint: optager råt skær fra og brænder på dvd ingen problemer.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-07-05 07:47

Mon ikke det er: WinDVD Creator 2 Creatur: skabning Ha ha
Men det er jo en 30 dages version, og som kun kan optage i 5 minutter?
http://www.intervideo.com/jsp/WinDVDCreator_Download.jsp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-07-05 09:49

Unskyld der var lige en stave fejl. Den Win DVD creator som jeg har, har jeg ikke pproblemer med at op tage i flere timer. I går optog jeg den Sherlock Holmes film der var på TV 2 Charlie og brændte den ud på DVD bagefter uden problemer. Den WC 2 jeg har jeg fra en pakke som jeg købte i Aldi sidste år.
Mvh. Fleng

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 06-07-05 17:30

Tak for svaret pallebhansen. Jeg har fået det til at virke sådan nogenlunde. Ihvertfald kan jeg nu optage fra TV, men 1 min fylder ca. 1GB, og det er jo en del.
Også tak til Jer andre. Jeg vil prøve WIN DVD-Creator (eller var det Creatur::)