/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL uden abonnement
Fra : nipmads
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 06-10-02 01:10

Jeg bor et sted hvor jeg har telefon abonnement betalt.
Indtil nu der har jeg bare brugt et almindeligt modem (33.6)!!! hvilket er ynkeligt!

Nu vil jeg så gerne have ADSL, mit spørgsmål er om det er muligt at få ADSL uden at skulle betale for det skide abonnement, TDC annoncerer med at man kan få ADSL+telefon for 479kr/md. det kan jeg ikke bruge til noget, kan man få det uden at skulle betale for telefon? og ville det så være muligt at få en seperat telefon regning? Jeg synes ikke at TDC's hjemmeside er perfekt! mildt sagt

mvh
Nipmads

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 06-10-02 00:44

In <kaKn9.75059$Qk5.3245721@news010.worldonline.dk> nipmads wrote:
> Jeg bor et sted hvor jeg har telefon abonnement betalt.
> Indtil nu der har jeg bare brugt et almindeligt modem (33.6)!!!
> hvilket er ynkeligt!
>
> Nu vil jeg s gerne have ADSL, mit sp¯rgsmÂl er om det er muligt at fÂ
> ADSL uden at skulle betale for det skide abonnement, TDC annoncerer
> med at man kan f ADSL+telefon for 479kr/md. det kan jeg ikke bruge
> til noget, kan man f det uden at skulle betale for telefon? og ville
> det s vÊre muligt at f en seperat telefon regning? Jeg synes ikke at
> TDC's hjemmeside er perfekt! mildt sagt

Du kan sagtens få et ADSL-abonnement hvor der ikke indgår et tlf-
abonnement. Du skal bare vælge NetExpress fra TDC Internet eller et ADSL-
abonnement fra CyberCity eller Tiscali. Telia og Tele2 kræver tlf-
abonnemet hos dem selv, ligesom TeleDanmarks BredBånd ADSL, som du nok
har kigget på.

Du kan dog ikke slippe for at have et tlf-abonnemet i huset, da ADSL-
linien kræver en eksisterende linie.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 00:52

On 05 Oct 2002 23:43:32 GMT, René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk>
wrote:

>Du kan sagtens få et ADSL-abonnement hvor der ikke indgår et tlf-
>abonnement.

Det er korekt.

> Du skal bare vælge NetExpress fra TDC Internet

Telefonabonnementet er ikke incl. i NE, men det er krævet, derfor
opfylder det ikke det ønske som han har.

> eller et ADSL-
>abonnement fra CyberCity eller Tiscali.

De levere begge uden man skal have telefonabonnement. Korekt.

>Telia og Tele2 kræver tlf-
>abonnemet hos dem selv, ligesom TeleDanmarks BredBånd ADSL, som du nok
>har kigget på.

Og som TDC's NE og TDC's P@

>Du kan dog ikke slippe for at have et tlf-abonnemet i huset, da ADSL-
>linien kræver en eksisterende linie.

Ikke hvis man vælger CC eller Tiscali.

BTW så ville jeg vælge CC, jeg har ikke hørt om at de har kluder i
regningsudskrivelse,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 03:16

On Sun, 06 Oct 2002 01:51:49 +0200, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>BTW så ville jeg vælge CC, jeg har ikke hørt om at de har kluder i
>regningsudskrivelse,,,

At dømme på ham den højrøstede CyberCity-medarbejder, der sad bag mig
i bussen den anden dag, så har CC også deres mængde i øvrige problemer
i andre retninger, dog.

Det kan dog godt tænkes, at CC's største problem er begrænset til, at
nogle af deres medarbejdere ikke kan finde ud af at holde interne
problemer internt.
--
- Peter Brodersen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-10-02 10:15

Hej Nipmaps,

du ka' godt få et ADSL abonnement uden at ha' et telefonabonnement... du ska' bare ha' et telefonabonnement ved oprettelsen af din ADSL... en af mine venner fik ADSL ved Tiscali... og fra Teledanmarks side fik han at vide at man ikke ku' få ADSL uden at ha' Telefon abonnement... så spurgte han Tiscali (dengang det stadigvæk hed Worldonline)... og spurgte om det ku' la' sig gøre... og de svarede ja, men det ville nok være en go' ide at vente med at nedlukke telefonen til ADSL forbindelsen var oprettet...

så det første han gjorde da han fik ADSL ind i huset og det fungerede, var at opsige sit Telefon abonnement... og bruge en Mobil med Taletid hvis der ska' telefoneres... og han køre stadigvæk med ADSL uden en fastnet telefon... så det ka' la' sig gøre...

men hvis det er hos TDC ved jeg ikke lige hvordan og hvorledes de vil ta' det, samt jeg ved ikke hvilke andre muligheder du har til at få som ADSL udbydere....

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 08:50

On Sun, 06 Oct 2002 04:15:37 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>>BTW så ville jeg vælge CC, jeg har ikke hørt om at de har kluder i
>>regningsudskrivelse,,,

Vågnede kl. ca 05.00 i nat, og det stod klart for mig at det ikke er
korekt, jeg har hørt om et enkelt tilfælde,,, En der ikke kunne få
ADSL men havde besvær med at slippe for at betale for den ADSL han
ikke kunne få,,,

>At dømme på ham den højrøstede CyberCity-medarbejder, der sad bag mig
>i bussen den anden dag, så har CC også deres mængde i øvrige problemer
>i andre retninger, dog.

Jeg tror at alle støre firmaer har problemmer at en eller anden slags.
Selv når jeg køre som fragtmand kan jeg komme ud for at få problemmer,
som f.eks. så sent som i Fredags, jeg skulle ned på Bygaden til en
vognmand, jeg skal ind i laden med varene, og han har sådan en dum
indkørsel, og så holdt han med sin lastbil så det var besværligt at
komme helt ind.
BTW så hvis ikke man får problemmer af en slags fra tid til anden, så
man kan bruge sine evner, så kan man jo ikke vedligeholde / forbedre
sine evner,,,

>Det kan dog godt tænkes, at CC's største problem er begrænset til, at
>nogle af deres medarbejdere ikke kan finde ud af at holde interne
>problemer internt.

Det er så et ganske alvorligt problem. Hvis jeg var leder i CC, så
kunne jeg godt tænke mig at vide hvem der skulle stå skoleret mandag
morgen
Nu har du jo godtnok ikke skrevet noget om hvor alvorlige interne
problemmer der er tale om, men på den anden side Føtex har fyret 2
medarbejder for tyveri af lidt vinerbrød, det er jo heller ikke en
alvorlig forbrydelse, men kan man stjæle, hvor går ens grænse så
henne? Kan man diskutere ubetydelige interne problemmer offentligt,
hvor går ens grænse for hvad man vil gøre så henne?

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 08:53

> Vågnede kl. ca 05.00 i nat, og det stod klart for mig at det
> ikke er korekt, jeg har hørt om et enkelt tilfælde,,,

Shit Ivar! Lawnmower man -agtigt det der! Måske du trænger til ferie?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 09:25

In article <20021006014332647+0200@0x83a49e94.virnxx4.adsl-dhcp.tele.dk>, René Frej Nielsen wrote:
>
> Du kan dog ikke slippe for at have et tlf-abonnemet i huset, da ADSL-
> linien kræver en eksisterende linie.

Det eneste telefonabonnement jeg har er til en mobiltelefon hos
Sonofon.

Jeg har ADSL hos CyberCity.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 09:29

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message
news:58qvpusq3u3hluf1oqiishdsno917g0ogf@4ax.com...
> On Sun, 06 Oct 2002 04:15:37 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
> wrote:
>
> >>BTW så ville jeg vælge CC, jeg har ikke hørt om at de har kluder i
> >>regningsudskrivelse,,,
>
> Vågnede kl. ca 05.00 i nat, og det stod klart for mig at det ikke er
> korekt, jeg har hørt om et enkelt tilfælde,,, En der ikke kunne få
> ADSL men havde besvær med at slippe for at betale for den ADSL han
> ikke kunne få,,,

Er det ikke den (de?) Tiscali-sager, der bl.a. har været diskuteret i
dk.forbruger, du tænker på ?

*Rune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 10:24

On Sun, 6 Oct 2002 10:28:48 +0200, "Rune Manscher"
<manscher@hotmail.com> wrote:

>> >>BTW så ville jeg vælge CC, jeg har ikke hørt om at de har kluder i
>> >>regningsudskrivelse,,,
>> Vågnede kl. ca 05.00 i nat, og det stod klart for mig at det ikke er
>> korekt, jeg har hørt om et enkelt tilfælde,,, En der ikke kunne få
>> ADSL men havde besvær med at slippe for at betale for den ADSL han
>> ikke kunne få,,,
>Er det ikke den (de?) Tiscali-sager, der bl.a. har været diskuteret i
>dk.forbruger, du tænker på ?

Nej, det var en CC sag.
Men jeg kan ikke erindre at have hørt om andre ligende sager med CC,
men har til ustandslig hørt om Tiscali og Telia. Har selv haft
problemmer med Tiscali (da hed de godt nok Woldonline) og hjulpet mine
forældre med Telia, hvor midlet var en afvilse af at betale før de fik
EN faktura[1] med endelig afslutning af mellemværende mellem Telia og
mine forældre.

[1] De havde sendt 2 faktura og en kreditnota i samme brev, og så et
girokort så vi selv kunne regne beløbet ud og skrive på girokortet,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 11:44

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message
news:evuvpu80lnh6b1iv3i5sqm2jefr362oe66@4ax.com...
> >Er det ikke den (de?) Tiscali-sager, der bl.a. har været diskuteret i
> >dk.forbruger, du tænker på ?
>
> Nej, det var en CC sag.
> Men jeg kan ikke erindre at have hørt om andre ligende sager med CC,
> men har til ustandslig hørt om Tiscali og Telia. Har selv haft
> problemmer med Tiscali (da hed de godt nok Woldonline) og hjulpet mine
> forældre med Telia, hvor midlet var en afvilse af at betale før de fik
> EN faktura[1] med endelig afslutning af mellemværende mellem Telia og
> mine forældre.

Okay - din beskrivelse passede bare fint på adskillige Tiscali-sager

*Rune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 23:44

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote in
news:uhuupus0kppsmdt1heu5rhtf209rivdfup@4ax.com:

>>Du kan dog ikke slippe for at have et tlf-abonnemet i huset, da
>>ADSL- linien kræver en eksisterende linie.
>
> Ikke hvis man vælger CC eller Tiscali.

Nemlig, så længe der er en kobberledning ind i huset (og nipmads
skriver han i øjeblikket har "betalt telefonabonnement") kan man få hos
Cybercity og Tiscali (hvis det er tæt nok på deres centraler. Der vil
selvfølgelig være undtagelser.

> BTW så ville jeg vælge CC, jeg har ikke hørt om at de har kluder i
> regningsudskrivelse,,,

Enig, hvis ikke man vil have fastnettelefon og man vil have ADSL så
ville jeg vælge CC. Men TDC har nu efterhånden også nogle rimelige
priser, så CC og TDC Boomtown med et telefonabonnement ved siden af er
ikke så meget dyrere.
For eksempel:
Ved 512/512 hos CC skal man betale 595 om måneden.
512/512 hos Boomtown koster 475 om måneden. Når man så lægger 117 eller
hvad det nu ca. er et fastnetabonnement koster oveni er de to løsninger
ca. lige dyre.

Men det kommer an på hvilken hastighed du er interesseret i om det kan
betale sig eller ej.

CC har jo også Boost hvis det er noget du regner med at du kommer til
at bruge, det har TDC ikke (endnu)

Flemming

Godkendelse af svar
Fra : nipmads

Dato : 07-10-02 05:24

Tak for svaret René Frej Nielsen. Det er er den slags besvarelser man kan bruge til noget!

mvh
Nipmads

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-10-02 07:58

Hej Nipmads,

afhængigt af hvem du ka' ta'/få som ADSL udbyder, så ka' du opsige dit Telefonabonnement efter du har fået ADSL...

men hvilke muligheder har du i det område hvor du bor? (CyberCity, Tiscali, Telia, TDC)...

mvh.

Strarup