/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk med en Zyxel P660H/Switch Cyberc~
Fra : Hausbaer
Vist : 886 gange
200 point
Dato : 04-07-05 19:51

Hej

Jeg har lige fået Cybercity ADSL leveret med den ovennævnte modem/switch. Jeg vil gerne kunne se alle computere som er tilsluttet denne switch men how dælen do I do that?? Nogen der kan hjælpe??

Begge maskiner kører XP.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-07-05 20:40

Do skal huske at gå ind og dele mapper i begge PCere

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-07-05 20:40

Do skal huske at gå ind og dele mapper i begge PCere

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 05-07-05 07:26

Det har jeg gjordt... men under netværk kan jeg på den ene computer kun se mig selv.. mens jeg på den anden ikke engang kan se computeren i det skærmbillede.

Desuden kan jeg ikke få MSN filetransfer til at køre hurtigt mellem begge computere.

Windows xp SP2 er insatalleret og jeg har prøvet at fjerne firewall... port forwarding... hvad ellers kan det være??

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 05-07-05 08:18

Har du accepteret firewall og antivirussen

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 05-07-05 08:19

jeps det har jeg.

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 16-07-05 01:45

Kan maskinerne pinge hinanden, og har de hver især fået en ip adresse på samme net ?

Mvh.
John

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 16-07-05 12:38

Hej

Ja det kan de. Det er der ingen problemer med...

Begge veje....

Henrik

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-07-05 15:47

Så køb dig en router

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 200 point
Dato : 18-07-05 01:08

Nej, det er ikke udstyret der er noget galt med, det er opsætningen i windows....tror jeg... det ser sådan ud.

Jeg går ud fra at det du ønsker er at kunne dele filer og evt. printer gennem dit netværk, og til det skal du i windows aktivere/installere fil og udskriftsdeling...hvis ikke det allerede er gjort.
En anden ting du kan checke er om maskinerne har deres firewalls aktiveret, ved godt du har skrevet det, men check det endnu en gang.
Check evt. også om maskinerne er i samme arbejdsgruppe.

Det burde virke... alternativt forsøg at tilslutte et netværksdrev fra en maskine til en anden i stifinderen...

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 18-07-05 07:03

Hej

Jeg vil prøve det så snart jeg kommer hjem igen... Der er jo nogen der skal arbejde griner

Arbejdsgruppe har jeg undersøgt og det er det samme.

Firewalls gjorde jeg i går og de var begge ikke aktiveret.

Så nu er det kun opsætningen som driller. Men den skal vi nok klare

Hilsen
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 12-12-06 11:20

Tak for svaret fuldfart.