/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Godt behandlet!
Fra : Dullermaren
Vist : 850 gange
50 point
Dato : 05-10-02 17:42

Lige en historie af "de gode".
Jeg er mor til en dejlig dreng på 16 år. Han har ehlers-danlos symdrom og osteo-condritis dissicans, hvad der selvsølgelig giver en del bøvl i dagligdagen,for nylig fik ham en størrere kørestol og med den det problem, at ham ikke længere kunne komme ind på vores bade værelse. Okay, man er vel handy mand og beslutter at bygge et nyt. DET ER SGU´DYRT! Vi måtte bide i det sure æble og spørge kommunen om de give et bidrag, De sagde JA,selvfølgelig efter at havde konstateret at det virkelig var et reelt problem. Men nu kommer det bedste : de tilbød ham en knallert PGO p3 Magnum. Pludselig har vi en dreng der kan drøne af sted sammen med kammeraterne ( kørestolen monteres på et beslag på siden af knallerten) han skal ikke længere bede os om at køre sig, hver gang der er noget han gerne vil, han er blevet meget mere uafhænglig / selvstændig ! Så HURRA for afd. for hjælpemidler i Morsø Kommune.

Kommentar
Fra : hvasagdejeg

Dato : 05-10-02 17:56

Ja
Det er da rart at høre, at det ikke bare er ren elendighed når man skal have hjælp fra det ofenttlige.
syntes at dit indlæg luner :))) Selvom det jo ikke er et spørgsmål du stiller.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 05-10-02 18:10

Kanont dejligt Jeg var selv ude for en motorcykel ulykke i 1995 men dengang var der ingen hjælp at hente for mig Jeg sad i rullestol og var nødt tilat have kammerater til at hjælpe mig konstant men efter et stykke tid med genoptræning (SANTA er stædig *GG*) så fik jeg genoptrænet mig selv og kan idag gå selv uden nogen form for hjælpe midler *SS* Det er dejligt så at høre at det nu er visse muligheder for nogle idet mindste at få noget hjælp og som i det forrige indlæg så vil jeg nu også sige at det da luner at høre at I fik hjælp Jeg ønsker Jer al mulig held & lykke i fremtiden

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 18:23

dejligt at vide, at der fortsat findes kommuner som kan styre det *S*
fortsat held og lykke med kommunen

Robert
--
Visit http://home20.inet.tele.dk/gorhams/

"Dullermaren" <Dullermaren.news@kandu.dk> wrote in message
news:WCDn9.74340$Qk5.3193902@news010.worldonline.dk...
> Lige en historie af "de gode".
> Så HURRA for afd. for hjælpemidler i Morsø Kommune.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 18:38

Dullermaren skrev:

>Lige en historie af "de gode".
(...)
>Så HURRA for afd. for hjælpemidler i Morsø Kommune.

Tillykke. Du har vist fundet nålen i høstakken.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 18:48

Tilykke med løsningerne, bare det var lige så nemt for alle.

--
Henrik Larsen

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-02 21:01

rart.....tillykke, er måske ikke det rigtige ord.....men tillykke alligevel

Der mangler sgu mennesker der skriver når der sker positive ting i hverdagen....historier som denne gør det lidt nemmere at være positiv....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-10-02 21:04

(og sværere at være negativ)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 01:09

"Dullermaren" <Dullermaren.news@kandu.dk> wrote in message
news:WCDn9.74340$Qk5.3193902@news010.worldonline.dk...
> Lige en historie af "de gode".
[snip]
>Men nu kommer det bedste : de tilbød ham
> en knallert PGO p3 Magnum. Pludselig har vi en dreng der kan drøne af
> sted sammen med kammeraterne ( kørestolen monteres på et beslag på
> siden af knallerten) han skal ikke længere bede os om at køre sig, hver
> gang der er noget han gerne vil, han er blevet meget mere uafhænglig /
> selvstændig ! Så HURRA for afd. for hjælpemidler i Morsø Kommune.

Ikke for at spolere glæden over hans knallert, og jeg kender ikke til de
nærmere omstændigheder omkring hans handicap, men alligevel:

Hvorfor har han først fået tilbuddet om knallerten nu? "Normale" unge
mennesker vil ofte begynde at færdes uden deres forældre når de skal besøge
venner osv. allerede i 8-10-12 års alderen, og de fleste 13-14 årige kommer
da selv rundt overalt.

Selv er jeg paraplegiker, og fik som 11 årig en minicrosser (3 hjulet
elscooter), og som 14 årig en rigtig 30 km/t knallert (Sahvas trilette - når
man er under 16 skal man have dispensation fra færdselsstyrelsen) - og jeg
ville da slet ikke kunne have forestillet mig ikke at kunne transportere mig
selv rundt over længere afstande før jeg var 16.
IMHO kan den situation jeres søn har været i frem til nu da næppe have været
særligt god for hans "integration" og sociale samvær med ikke handicappede
jævnaldrende. (Det kan selvfølgeligt være at han af forskellige grunde ikke
har kunnet betjene en scooter/knallert før nu, også er det jo en anden sag,
men ellers syntes jeg da at kommunen er _meget_ sent ude!)

Mvh. Jens

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 06-10-02 18:19

Hej Jens.
det er nok til dels vores egen skyld han først blev "motoriseret" nu, vi kæmpede i 8år bare for at få en diagnose, og vidste ikke at der var Hjælp at hente. vi klarede os som vi bedst kunne, det var først da vi var nødtil at bede om hjælp til handicap bade værelset, at vi for alvor kom i kontakt med dem der har forstand på de dele. Hans integration har nu altid været god, han kan gå i perioder, og han er god til mange andre ting .der gør at han altid har været med i flokken.

Godkendelse af svar
Fra : Dullermaren

Dato : 16-06-03 14:08

Tak for svaret e.p..

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 12-11-03 19:54

ps.
osteo chondritis disicans staves med ch altså : osteo chondritis disicans
beklager tryk fejlen