/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problemer med centrallås VW Sharan?
Fra : martinussen
Vist : 3346 gange
100 point
Dato : 03-07-05 19:45

Hej

Vi har problemer med vores centrallås i vores VW sharan fra 1997 på gule plader, den har indbygget sådan man kan åbne vinduerne via nøgle i alle dørene, vi har kun nøgler, altså ingen fjernbetjening, det hele er originalt VW. Men nu kan man i chaffur døren kun låse den dør op, funktionen til åbning af vinduer virker ikke mere. I passagesiden virker funktion til at åbne døren op og åbning af vinduer. Bagdøren vil kun åbne vinduen, men vil ikke låse døren, den lyder som om centrallåsen virker, når man tager i håndtaget, men den står så hele tiden åben, da den ikke kan låses. Hvad er der mon galt?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-07-05 01:39

formentlig skal du smøre enhederne med en siliconespray, du bliver desværre nød til at afmontere inderklædningen på dørene

Kommentar
Fra : buggyluffe

Dato : 04-07-05 08:19

Problemet, kan også være en utæthed i c-lås systemet. Det drives af en lillepumpe der sætter lufttryk på systemet og gennem et slangesysyem aktivere det. Hvis det er utæt skabes der ikke tryk nok !! Du skriver at du kan høre pumpen kører, så det kunne være en utæthed. Ellers start altid lige med at checke sikringerne...

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 04-07-05 09:50

Det vil jeg da lige prøve..

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 20:56

Hmm.. nu har jeg rodet videre med det, og centrallåsen virker i periode.. Det er pænt træls, så det kan nok ikke være den pumpe.. Kan det tænkes at være en ledning som er løs/knækket?