/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Gummi maling??
Fra : michaelmoeslund
Vist : 4676 gange
132 point
Dato : 03-07-05 08:29

Jeg ku tænke mig at camuflerer min gummidragt, med en maling der kunne gi sig, så det ikke bare skaller af igen

Findes der sådan en type maling, og hva hedder den??

-Der må findes sådan en type maling, da min dragt i forvejen er camufleret, bare ikke i farver multerne er særlig vilde med øvøv...

Kommentar
Fra : jpet5354

Dato : 09-07-05 16:01

Hej..

Godt nok er jeg malermester, men maling til gummi har jeg dog ikke hørt før. Men jeg tror at du skal søge i en form af stof farve til trykning, hør en skiltemaler.

Kommentar
Fra : jpet5354

Dato : 09-07-05 20:01

Hej

hvad med en spedmarker på spritbase, de fås i mange forskellige farver

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 10-07-05 08:36

Speedmarker har jeg tænkt på, men problemet er at dragten er sort, så det kommer ikke rigtig til at kunne ses....

vil prøve at høre omkring stofmaling

-Hva med noget indfarvet silikone? kunne det ikke hæfte på gummi??

Accepteret svar
Fra : LeifHansen

Modtaget 132 point
Dato : 11-07-05 21:41

Der er mig bekendt ingen malinger der binder på gummi. Du kan få en hvid (beregnet til bildæk) der hurtigt vil forsvinde ved vandets påvirkning.

De farver du ser på bl.a. dykkerdragter er indfarvede ved fabrikationen af neoprenen til dragten. Når der er forskellige farver, er der altid forskellige stykker, der er syet sammen.

Du bliver nødt til at prøve noget andet, f.eks. en overtræksdragt.

Mvh Leif, dykkerinstruktør og malermester

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-07-05 07:58

Hmmm...

Så må jeg vel bare være noget hurtigere på aftrækkeren

-Har du/I prøvet at skyde en Multe? det er meget vanedannende.....

En overtræksdragt blir det nok ikke, da jeg har investeret i en glatskindsdragt målsyet til mig, for at mindske vandmodstanden....

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 12-07-05 19:44

Hov, du siger glatskingsdragt, mener du at dragten er lavet af lycro eller af gummi? Er der isolering i dragten?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-07-05 22:35

Ja der er lidt polimik omkring termen "glatskin" , hvor nogle mener at glatskind-eller smoothskin referer til isoleringen indeni...

Jeg dyrker fridykning, og bruger en "glatskinds" dragt, som efter min mening referer til dens glatte overflade-gummi-
-med en rigtig god halvkomprimeret neopren indeni...-og med et lag guld som isolering-for det ikke ska være løgn...er meget glad/stolt af min dragt hihi

Tjekkede lige det du skrev med at camufleringen nok var lavet inden dragten var samlet...-der må jeg give dig ret...øvøv

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 12-07-05 22:42

Tja, dragten lyder ikke så dårlig, men "desværre" stadig gummi. Husk ikke at vende guldet udad i alle tilfælde

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 13-07-05 10:35

Det er faktisk ikke så ringe med en gummioverflade udvendigt, når alle de andre sidder i gummibåden og fryser, kan jeg mærke varmen fra solen på ryggen på vej hjem... ummmmm....

Kommentar
Fra : allandykker

Dato : 16-07-05 18:39

Hej Michael Moeslund.
Til badeværelser, bruger man en lovpligtig gummihud (elefanthud) før opsætning af fliser i vådrum.
I "MIRA" serien er der en gummihud, der er gråbrun. En stærk sag der binder på hvad som helst.
Det eneste jeg ikke er klar over er om den er bestandig over for UV-stråler.
Herlig hilsen Allan, Ebeltoft Sportsdykkerklub

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-07-05 08:13

Hej Allan

Det vil jeg lige undersøge lidt, så ska jeg nok melde tilbage...

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-09-05 20:46

Tak for svaret LeifHansen.Lidt forsinket.....