/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Import fra Østen
Fra : anetteogjesper
Vist : 3513 gange
80 point
Dato : 01-07-05 12:29

Hej

Vi påtænker os at importere nogle vare selv, men hvordan gør vi det nemmest, er der nogen der har nogle gode råd og ideer?
Hvad gør vi med hensyn til tol og skat med firmaregistreringen, skal vi omregistreres hvis vi vil importere eller er der en nemmere måde at gøre det på?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 01-07-05 17:11

iskal bare have en importtilladelse.og hvis ikke jeres firma ikke er registreret,skal skal den det.
herluf

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 01-07-05 21:14

Hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 12:28

Henvend jer til det regionale Told & Skat-kontor. De hjælper jer med alt og kan fortælle jer om importtilladelser og regler for import og toldsatser. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-07-05 19:42

Hej Anette og Jesper

Erhvervs og Selskabsstyrelsen har overtaget de opgaver som Arne omtaler - så henvend jer der.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-07-05 11:29

Kan nogen sande et link og andre gode ideer, hvordan det bedst gøres og hvad med at komme i kontakt med firmaer i udlandet?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 09-11-05 11:10

Kan nogen sende et link til hvor og hvordan jeg får en eksport/importtilladelse og jeg vil helst ikke ned på kommunen. Vi er momsregistreret.

mvh
Anette

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 09-11-05 12:15

Det er ikke kommunen men told og skat. Som noget nyt er der et nummer til al skat! 72221818

linket er:

www.skat.dk :)

- klik selv videre: virksomhed, told osv.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 09-11-05 12:27

Hej

Jeg vil have et direkte link, da jeg selvfølgelig har været inde på skat.dk, men ikke fundet det jeg skulle bruge.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 09-11-05 14:01
Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 09-11-05 21:37

Hej

Jeg synes ikke rigtig der er nogen blanket med ændring eller lign?

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 09-11-05 22:10

Hvad vil du ændre?

Jeg får fornemmelsen af, at du tror, du skal tilmeldes en særlig kategori hos toldvæsenet, der hedder "importvirksomheder" eller noget i den stil, men det er ikke tilfældet. Alle virksomheder kan importere, men der er papirarbejde i forbindelse med hvert enkelt importtilfælde.

Grunden til, at det ikke er så enkelt med import, er bl.a., at der er mange forskellige toldsatser, ikke bare efter land, man importerer fra, men også varernes art. Se bare under: "toldtariffer".

På den side jeg henviser til, er der nogle vejledninger, prøv at læse dem, eller: ring til toldvæsenet og spørg - de har en informationsafdeling til det samme.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 09-11-05 22:16

Jeg mener altså at have blevet fortalt der skal ændres i registreringen:

Accepteret svar
Fra : Busken

Modtaget 80 point
Dato : 10-11-05 08:32

Du har ret, der er faktisk et felt på registreringsblanketten vedr. import/eksport - så undskyld.

Følg dette link:

http://www.eogs.dk/graphics/TUKSI/40002.pdf

hvilket er den sædvanlige tilmelding/ændrings-blanket til toldvæsenet.

- udfyld den på skærmen, skriv den ud, underskriv og send ind.

Men jeg ville nu stadig ringe og få en sludder med dem, bare for en sikkerheds skyld ...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 13-11-05 19:59

Hej

Der er noget jeg ikke kan forstå. Der står på side 2:
impotør og ekspotør registrering, Kun varer uden for eu. Hvad betyder det, hvad hvis man importerer inden for EU?
Og hvad skal man krydse af når man vil importere: sikkerhedsstillesordning, Anden sikkerhed eller toldbeløb afregnes?
Og hvilken af de to imort skal afkrydses, når man bare sælger til privat?

Hvor kan man læse om toldregler?

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 13-11-05 21:25

Der er helt andre regler indenfor EU for told og moms.

Men ring nu bare til dem, de bider ikke ...

På det link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=161192 som jeg forsøgte med først, er der for eksempel link til diverse blanketter og også "toldvejledningen": http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=135010 , tag et hurtigt kig ned over indholdsfortegnelsen, så vil I forstå, hvorfor jeg opfordrer til at ringe i stedet.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-01-06 20:59

Tak for svaret Busken.