/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL via hj45-kabel
Fra : Avant85
Vist : 463 gange
131 point
Dato : 29-06-05 11:20

Vi er under ombygning og vil gerne flytte pcen midlertidig
Vi har ADSL fra tdc og det monterede kabel fra boxen til computeren kan ikke nå, når vi flytter den under ombygningen
Jeg har lagt 2 stk hj45 i enden af hinanden for at nå hen, hvor computeren skal stå midlertidig
Kan jeg få et dobbelt hunstik/adapter, som kan forbinde disse 2 hj45- kabler og kan jeg derefter koble tdc-boxen og computeren sammen, så der kan genskabes en ADSL-forbindelse via disse 2 sammenkoblede hj45-kabler

Håber der er nogen som kan hjælpe os i dette spørgsmål og at det er forstået (forklaret rimeligt)

Venlig hilsen fra en, som har to net-spilleglade piger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-05 11:34

Hvis du mener RJ45 så ja du kan få hun/hun.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-05 11:38
Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 29-06-05 12:51

Bare husk at adapteren skal være "Straght" og ikke "crossed".

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 29-06-05 12:56

Beklager BjarneD, at jeg huskede forkert, så er det jo godt, at du kan gætte hvad jeg mener

Men kan jeg så etablere min ADSL-forbindelse gennem dette l-a-n-g-e sammenkoblede RJ45-kabel

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 29-06-05 13:01

OK jeg ved godt, at jeg kan prøve at forbinde tdc-box og computer med det l-a-n-g-e RJ45-kabel, men jeg vil helst undgå at ødelægge både boxen og pcen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 131 point
Dato : 29-06-05 13:13

Det skulle ikke være noget problem hvis du bruger det lange kabel mellem ADSL modem og netkortet/swich/router. Det er jo bare en del af et netværk. Hvis du mod forventning skulle opleve problemer vil en switch kunne virke som en slags forstærker ved at anbringe switchen mellem modem og det lange kabel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-05 17:13

Du kan roligt forlænge dette kabel op til 100 meter. Men for hver samling du indsætter er der et tab, så et kabel i fuld længde vil være at fortrække.
En adaptor med RJ45 hun/hun findes kun med lige igennem, og kan i din situation godt bruges, især her hvor det gælder en tidsbegrænset periode.
Men pas på kablet, at det ikke kommer i klemme i døre m.m. for det kan i værste fald give så stort tab at forbindelsen ryger.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 29-06-05 22:04

Tak for svaret BjarneD.
Mange tak for hjælpen og hvis du lige har en adresse, hvor jeg kan se omtalte switch

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-05 22:54

Du kan se en switch her:
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=130-49
Det er ikke fordi jeg specielt vil anbefale den, men der er en god beskrivelse.